;
coinex

هزینه و تعرفه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر می‌شود؟ به جرات این سوال اولین و مهم‌ترین سوال از دیدگاه مخاطبین دریافت سرویس تبلیغات گوگل است. علاوه بر آن شیوه محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل هم سوالی اساسی و مهم از دیدگاه مخاطبین است. در این مقاله تصمیم داریم که با ساده ترین شکل و کاملا واضح، شیوه محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل را برای مخاطبین خود توضیح دهیم.

هزینه تبلیغات در گوگل به راحتی قابلیت محاسبه دارد. این هزینه ها در قالب بسته های تبلیغات و محاسبه بر مبنای کلیک به مخاطبین ارائه می‌شود. البته پارامترهای ظریفی وجود دارد که محاسبه را با چالش هایی روبرو می‌سازد، اما ما در این مقاله سعی داریم که با معرفی پارامترها، چالش های محاسبه را به کمترین درصد خود برسانیم.

هزینه تبلیغات در گوگل به چه شیوه ای محاسبه می‌شود؟

به‌طور کلی تعرفه‌های تبلیغات در گوگل در دو مرحله پرداخت خواهند شد. مراحل به شیوه زیر است:

  • هزینه خرید بسته تبلیغاتی مورد نظر شما (تنها این یک مورد را شما می‌پردازید).
  • هزینه کلیک های دریافتی ( محاسبه و برنامه‌ریزی بر عهده شرکت مشاور است).

منظور از خرید بسته تبلیغات در گوگل چیست؟

قبل از اینکه تبلیغات شما در گوگل آغاز شود نیازمند تهیه یک پکیج تبلیغاتی هستید. پکیج های تبلیغاتی به مانند بسته های شارژ هستند. شارژ تبلیغات گوگل که باید خریداری کنید تا به اعتبار آن تبلیغات شما آغاز گردد. این بسته ها با اعتبارهای گوناگون ارائه می‌شوند و عموما هر شرکت با ارز متفاوتی آن ها را ارائه می‌دهد با این حال ماهیت قیمتی آن در هر صورت یکی است.

به عنوان مثال شما بسته ای 100 دلاری یا 200 دلاری خریداری می‌کنید. هر شرکت بسته به خدمات جانبی و سرویس های متنوع خود قیمت های متفاوتی بر روی این سرویس ها می‌گذارد . همچنین نوسانات ارزی هم دخالت مستقیمی بر قیمت ریالی این بسته ها دارند.

مشاوران شرکت ها وظیفه دارند تا بهترین و مناسب ترین بسته تبلیغاتی را با توجه به نوع کسب و کار شما و بودجه مورد نظرتان پیشنهاد دهند. پس از خرید بسته دیگر باید منتظر خدمات شرکت باشید تا مرحله دوم را به بهینه ترین حالت برای شما به اجرا دربیاورد.

شیوه محاسبه قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل

حال که بسته تبلیغاتی خود را خریداری کرده اید، باید از شرکت تبلیغاتی بخواهید تا بهترین کلمات کلیدی را برای وبسایت شما شناسایی کند. این کلمات کلیدی با توجه به نوع خدمات شما در وبسایت، کلیدواژه‌ های پر جستجو توسط مخاطبین هدف و میزان رقابت در بازار باید شناسایی شوند.

هر کدام از این کلمات یک نرخ دارند و این نرخ هم بر مبنای میزان جستجوی کلمه مورد نظر و رقابت بر سر آن تعیین می‌شود. در واقع هرگز نمی‌توانیم قیمت یک کلمه را به صورت دقیق حدس بزنیم، زیرا گوگل با سیستم مزایده‌ای برای هر کلمه نرخ تعیین می‌کند. به این منظور هرچقدر بر سرکلمه ای رقابت شدیدتر باشد متعاقبا قیمت آن کلمه بیشتر خواهد شد.

سیستم تنظیم قیمت برای هر کلمه بدین صورت است که شما قیمت پیشنهادی خود را به گوگل ارائه می‌دهید. به عنوان مثال تعیین می‌کنید که برای هر کلمه نهایتا 1 دلار کسر کند، متقابلا رقبای شما هم حرکتی مشابه انجام می‌دهند. به فرض یکی از آن ها مبلغ 2 دلار  را برای سقف هزینه های هر کلیک خود تعیین می‌کند و دیگری 0.5 دلار.

حال گوگل به مقایسه قیمت های ارائه شده می‌پردازد و مبلغی متناسب با مبالغ ارائه شده تعیین می‌کند. این مبلغ از یک سنت آغاز می‌شود و با توجه به رقم های پیشنهادی افزایش می‌یابد. در این صورت نحوه نمایش تبلیغات در گوگل بدین منوال خواهد بود:

ابتدا رقیبی که مبلغ 2 دلار پیشنهاد داده ، دوم شما و سوم رقیبی که 0.5 دلار در نظر گرفته است.

حال چه مبلغی از حساب شما کسر میگردد؟ چیزی در حدود 51 سنت . در واقع گوگل نه بالاترین رقم پیشنهادی را کسر میکند و نه پایین ترین بلکه 1 سنت از آخرین رقیب نزدیک به شما بیشتر کسر میکند تا شما در موقعیت بهتری نسبت به او قرار بگیرید. اگر تمایل دارید که با رقیب بالاتر از خود رقابت کنید بدیهی است که باید سقف قیمت خود را افزایش دهید.

مثالی که در این مقاله آوردیم ساده ترین حالت شیوه محاسبه قیمت میباشد. بدیهی است که روش های دیگری همچون  Ad Rank و Quality Score برای نحوه محاسبه این قیمت‌ها درنظر گرفته می‌شود و این ارقام همیشه به این شکل از حساب شما کسر نخواهد شد.

برای شروع باید به سایت یکی از سایت‌های ارایه دهنده خدمات تبلیغات در گوگل مراجعه کنید. ما سایت جی ادز را پیشنهاد می‌کنیم. در این سایت پلن های متنوعی برای تبلیغات در گوگل ارایه می‌شود. جی ادز علاوه بر اکانت اختصاصی گوگل ادز پلن های مدیریت شده و تبلیغات کلیکی گوگل را نیز ارایه می‌کند که برای افرادی که با تبلیغات گوگل آشنایی زیادی ندارند، مناسب است. برای شروع تبلیغات گوگلی خود با هزینه پایین همین امروز شروع کنید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر