;
coinex

جشنواره ایران ساخت ؛ استفاده از فناوری‌های روز برای افزایش کیفیت کالای ایرانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصرف کالای ساخت داخل را عاملی برای توسعه کشور و افزایش کیفیت کالای ایرانی عنوان کرد.

به گزارش تکراتو، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، اعلام کرده که مصرف کالای ساخت داخل می‌تواند عاملی مهم برای توسعه کشور و افزایش کیفیت کالای ایرانی باشد.

وی کرامت کارگر ایرانی در جامعه‌ای که اساس آن تولید باشد را دو چندان اعلام کرد و ادامه داد که اگر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی سعی کنند که از فناوری‌های روز به جای روش‌های سنتی و قدیمی استفاده کنند، بازار داخلی بهتری برای محصولات ایجاد خواهد شد که البته باید تسهیلاتی هم در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید: تضمین یک آینده روشن با تکیه بر توانمندی‌ها و نوآوری‌های تولیدکنندگان ایران ساخت


تلاش برای افزایش کیفیت کالای ایرانی

استفاده از فناوری‌های روز برای افزایش کیفیت کالای ایرانی

ربیعی در ادامه صحبت‌های خود در مورد افزایش کیفیت کالای ایرانی بیان نمود، اگر کالایی که در ایران تولید می‌شود کیفیت مطلوبی داشته باشد، می‌تواند با بازاریابی مناسب و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان، قدرت رقابت‌پذیری خود را افزایش دهد.

ربیعی به تقویت قدرت خرید مصرف کننده ایرانی نیز اشاره کرد و گفت که این قدرت خرید باید با روش‌هایی مانند ارائه کارت‌های مصرف کالای ساخت داخل تقویت شود. همچنین لازم است تا افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان نیز در دستور کار قرار گیرد تا بتوانند دستمزدی بیشتر نسبت به تورم دریافت کنند.

حمایت مردم از کالای ساخت ایران ضروری است

ربیعی اعلام کرد که برای افزایش کیفیت کالای ایرانی حمایت مردم لازم است، زیرا باعث می‌شود اقتصاد کشور قوی شده، وابستگی اقتصادی کشور به نفت کاهش یافته و از بین برود. وی به شعار سال اشاره کرد و گفت که اتکا به توانمندهای داخلی با شور و حرارت زیادی در حال دنبال شدن است و این امر نشان از آینده‌ای روشن در کشور دارد.

وی همچنین برگزاری جشنواره‌های اثرگذار و مهمی چون ایران ساخت را قابل تقدیر دانست و اعلام کرد که چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی برای گسترش فرهنگ حمایت از کالای ایرانی مهم هستند، زیرا باعث تولید محتواهای ارزشمند خواهد شد.

 افزایش کیفیت کالای ایرانی

فرهنگ‌سازی، اصلاح الگوی مصرف کالاهای داخلی را به همراه دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به فرهنگسازی و معرفی محصولات ایرانی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت که اصلاح الگوی مصرف کالاهای داخلی با فرهنگسازی میسر می‌شود. وی ادامه داد که در این زمینه نباید نقش موثر تبلیغات را نادیده گرفت، زیرا تبلیغات می‌تواند نقش مهمی در معرفی صحیح کالا و خدمات باکیفیت و قیمت مناسب داشته باشد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف زیر در کشور برگزار خواهد شد:

  • جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی
  • کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان
  • حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران
  • ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت
  • کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی

جشنواره ایران ساخت در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی، در دی‌ماه سال جاری برپا خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ایران ساخت، 15 آبان ماه1397 است.

.

منبع: iransakht

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر