;
coinex

معرفی نسل جدید لندروور دیفندر (Land Rover Defender) در سال 2020 میلادی

نسل جدید لندروور دیفندر که در ایران با نام پاژن نیز شناخته می‌شود، با تغییراتی گسترده از سال 2020 تولید خواهد شد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر مشخصات فنی احتمالی لندروور دیفندر 2020 .

دیفندر نامیست که علاقمندان خودروهای بیابانی و شاسی بلند واقعی به آن احترام بسیاری می‌گذارند. این خودرو اولین بار در اواخر دهه 1950 میلادی و با نام‌های سری I و II و III توسط شرکت روور (Rover) انگستان و با الهام از جیپ ویلیز (Jeep Wilys) تولید گردید.

این خودرو به یکی از بهترین نمونه‌های شاسی بلند تاریخ تبدیل شد و به بازار ایران نیز راه یافت. به دلیل توانایی‌های بالا و قابلیت انعطاف پذیری عملکرد، مورد استفاده نیروهای نظامی، عملیاتی و امدادی نیز قرار گرفت. از اوایل دهه 1340، این خودرو در خط تولید شرکت مرتب قرار گرفت و نسل دوم آن در دهه 70 به نام پاژن تولید گردید.

دیفندر با ترکیب توانایی‌های دینامیکی بسیار بالا، پیشرانه‌های قدرتمند، ارتفاع مناسب در کنار تجهیزات و امکانات رفاهی به یکی از بهترین خودروهای آفرود جهان تبدیل شد. در سال 2016 نیز آخرین نمونه تولیدی تحت این نام تولید گردید و دیفندر پس از 67 سال از خط تولید خارج گردید.

نسل جدید لندروور دیفندر 2020

لندروور دیفندر 2020 قرار است که در انتهای سال 2019 و با مدل سال 2020 میلادی به فروش برسد. این خودرو بر پایه پلتفرم رنج روور و دیسکاوری فعلی و با استفاده از شاسی یکپارچه آلومینیومی ساخته شده است. این خودرو اولین بار در سال 2011 به عنوان نمونه مفهومی DC100 معرفی شد.

موتور و پیشرانه

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص موتور لندروور دیفندر 2020 منتشر نشده اما براساس گمانه زنی‌های، پیشرانه‌های موجود برای این خودرو شامل موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر و همچنین نمونه‌های قدرتمند 6 سیلندر خورجینی و 8 سیلندر خورجینی خواهد شد.

نقاط ضعف

از نقاط ضعف اصلی این خودرو می‌توان به مواردی مانند ظاهر تداعی کننده خودروهای ژاپنی استفاده بیش از حد از تجهیزات و امکانات تزئینی مدرن اشاره کرد.

رقبا

از رقبای لندروور دیفندر نسل جدید می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • جیپ رانگلر (Jeep Wrangler)
  • تویوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser)
  • لکسوس LX570
  • مرسدس بنز کلاس G

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمت و زمان عرضه این خودرو به صورت رسمی منتشر نشده، اما دیفندر جدید در اواخر سال 2019 و با قیمتی بیش از 50.000 دلار (معادل 210 میلیون تومان دولتی و 400 میلیون تومان بازار آزاد) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

گالری تصاویر دیفندر 2020

بیشتر بخوانید:

منبع: Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر