;
coinex

به پایان عمر هاتگرام و تلگرام طلایی رقیب پیام رسان های داخلی نزدیک می‌شویم

پایان عمر رقیب پیام رسان های داخلی یعنی هاتگرام و تلگرام طلایی نزدیک است. وجود این دو برنامه سنگین‌ترین ضربه را به پیام رسان‌های داخلی وارد کرده است.

به گزارش تکراتو، دو پیام رسان هاتگرام و طلاگرام قرار بود برای مدت کوتاهی کمک حال پیام‌رسان‌های داخلی باشند، اما به رقیب آنها تبدیل شدند. بسیاری از کاربران با استفاده از این دو پیام رسان فیلترینگ تلگرام را دور زده‌اند و این مسئله باعث شده تا کوچ به پیام رسان‌های داخلی بنابر انتظار نباشد.

قرار بود نسخه‌های غیررسمی تلگرام برای مدت محدودی که پیام‌رسان‌های داخلی تقویت می‌شوند و می‌توانند کاربران تلگرام را بپذیرند، کمک‌حال آنها باشند، اما پس از مدتی اختلاف‌نظر ایجاد شد و اکنون رفیق تلگرام و رقیب داخلی‌ها شده‌اند.


بیشتر بخوانید: کاربران، فیلترشکن ایرانی را به فیلترشکن خارجی ترجیح داده‌اند!


رقیب پیام رسان های داخلی جای خود را محکم کرده‌اند

مدتی است که مسئولین بر سر فعالیت یا توقف فعالیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام، اختلاف دارند و این موضوع باعث شده تا صدای اعتراض پیام‌رسان‌های ایرانی هم بلند شود. ۴ پیام‌رسان سروش، گپ، ایتا و بیسفون اخیرا در بیانیه مشترکی از حضور هاتگرام و طلاگرام گلایه کرده‌اند.

این نامشخص بودن وضعیت پیام رسان‌های تلگرام طلایی و هاتگرام، مشکلاتی را برای پیام رسان‌های بومی ایجاد کرده است. برای رسیدگی به وضعیت این دو نسخه غیررسمی تلگرام، پایان شهریورماه در نظر گرفته شده است. دو فرض برای نتیجه نهایی اقدامات در شهریورماه ۹۷ وجود دارد: مستقل شدن هاتگرام و طلاگرام یا با موفقیت انجام می‌شود یا نمی‌شود!


بیشتر بخوانید:  پایان فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ آیا فیلترینگ راه چاره است؟


آیا تضمینی برای موفقیت در مستقل شدن این دو نسخه فارسی تلگرام در شهریورماه ۹۷ وجود دارد؟

اگر در شهریورماه مستقل شدن هاتگرام و طلاگرام بار دیگر عملی نشود، توجیه نداشتن جایگزین برای ۳۰ میلیون کاربر این دو برنامه بار دیگر توقف دسترسی به تلگرام در کشور را به تعویق خواهد انداخت و این موضوع خود باعث می‌شود تا پیام‌رسان‌های داخلی برای مدت بیشتری بلاتکلیف بمانند.

پایان عمر هاتگرام و تلگرام طلایی رقیب پیام رسان های داخلی

برای جلوگیری از ناموفق بودن نتیجه مستقل سازی، لازم است مرکز ملی فضای مجازی برنامه عملی و اجرایی هات‌گرام و طلاگرام برای مستقل شدن را به صورت دقیق و مرحله به مرحله بررسی و بر آن نظارت داشته باشد.


بیشتر بخوانید: دانلود تلگرام طلایی برای کامپیوتر ؛ گول نخورید، تلگرام طلایی نسخه دسکتاپ ندارد!


در ادامه باید گفت که ممکن است برنامه استقلال از تلگرام با موفقیت اجرا نشود. بنابراین بهتر است از اکنون جایگزینی برای آنها در نظر گرفته شود. یعنی پیام رسان‌های داخلی آماده شوند تا بتوانند شرایط لازم برای انتخاب توسط مردم و پذیرش کاربران را داشته باشند.

بنابراین، این مهلت باقی مانده، آخرین و نهایی ترین ضرب الاجل هاتگرام و طلاگرام برای مستقل شدن از تلگرام است. زیرا پس از آن دیگر هیچ چیز به اندازه مهلت مجدد نمی‌تواند به اقتصاد پیام‌رسان‌های بومی در کشور ضربه وارد کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر