;
coinex

رتبه ایران در پیاده سازی دولت الکترونیکی ارتقا یافت

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ارتقای 20 پله‌ای رتبه ایران در پیاده سازی دولت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش تکراتو، دولت الکترونیکی یکی از موضوعات مهم در جامعه اطلاعاتی است که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای پشتیبانی از عملکرد حاکمیت و فراهم ساختن زیرساخت‌های مورد نیاز ارایه انواع خدمات الکترونیکی، ممکن می‌کند.

از این طریق، افزایش مشارکت شهروندان و فراهم کردن اطلاعات و خدمات دولتی متناسب با نیاز شهروندان، کسب‌وکارها، کارمندان و دیگر بخش‌های دولتی امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید: عدم همکاری در تحقق دولت الکترونیک به بهانه حفظ امنیت اطلاعات!


لزوم ارتقای دولت الکترونیکی در کشورها

اجرای دولت الکترونیکی می‌تواند در موارد زیر تاثیری بسیار داشته باشد:

  • افزایش چابکی، کارآیی و اثربخشی دولت
  • تسهیل دسترسی به خدمات و اطلاعات با کیفیت
  • افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت

البته در این بین انتظارات افراد نیز در ارتباط با نحوه و کیفیت ارائه خدمات به‌طور روزافزون درحال تغییر است و دولت هم باید پاسخ‌گوی این نیازها و انتظارات باشد. بنابراین وجود دولت الکترونیکی نه تنها الزامی برای جوامع کنونی است، ابزاری برای توسعه کشورها هم به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: مبارزه با فساد اقتصادی در کشور با دولت الکترونیکی


دپارتمان اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد هر دو سال یک بار گزارشی را تحت عنوان توسعه دولت الکترونیک (EGDI) منتشر می‌کند. در این گزارش وضعیت توسعه نزدیک به ۲۰۰ کشور عضو این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد و وضعیت توسعه دولت الکترونیکی و بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در عرصه فناوری اطلاعات در جهان تحلیل می‌شود.


بیشتر بخوانید: دستگاه های دولتی در اتصال به دولت الکترونیک کوتاهی می کنند


رتبه ایران در پیاده سازی دولت الکترونیکی

محمدجواد آذری جهرمی، امروز در توییتر خود خبر از ارتقای رتبه ایران در پیاده سازی دولت الکترونیکی داد. وی نوشت:

رده‌بندی سال ۲۰۱۸ کشورها در شاخص EGDI که بیانگر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی است، منتشر شده است. رتبه ایران در پیاده سازی دولت الکترونیکی ۲۰ پله ارتقا یافته است. در برنامه ششم توسعه، ارتقای ۳۰ رتبه‌ای برای پنج سال پیش‌بینی شده که این ارتقا در طی سال اول برنامه قابل توجه است.

وزیر ارتباطات قبلا هم به لزوم پیاده‌سازی دولت الکترونیکی برای از بین بردن فساد اشاره کرده بود. وی تاکید کرده که اصلاح فرآیندها با دولت الکترونیکی امکان‌پذیر است و اگر مشکل دولت الکترونیکی حل شود، مشکل فساد در کشور هم حل خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر