;
coinex

افزایش تولید کالاهای ایرانی و ایران ساخت نشان از توانمندی متخصصان داخلی دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزایش تولید کالاهای ایرانی را نشان از توانمندی افراد و متخصصان داخلی دانست و ادامه داد که مسیر باید برای آنها هموار شود.

به گزارش تکراتو، منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، بر استفاده از ظرفیت و توانمندی دانشگاهیان در ارتقای سطح تولید ملی و طراحی و ساخت کالاهای باکیفیت داخلی تاکید کرده و ادامه داد که دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های این کشور هستند و باید از توانمندی‌ها و استعدادهای آنها برای حل مشکلات استفاده کرد. وی ادامه داد این افراد با تولید دانش و خلاقیت می‌توانند نقش مهمی در تولید کالای با کیفیت و ایران ساخت داشته باشند.

افزایش تولید کالاهای ایرانی و ایران ساخت

غلامی به همکاری و تعامل میان بخش تولید و صنعت با مراکز علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت که این همکاری باید افزایش پیدا کند. به گفته وی استفاده از توان متخصصان و دانش روز باعث ارتقاء کیفیت کالای ایرانی شده و به دنبال آن تقاضای مردم برای خرید کالا نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد که وزارت علوم در این راستا اقدامات مختلفی همچون تقویت بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی انجام داده تا بتواند به حمایت از تولیدات ساخت داخل بپردازد. همچنین اقدامات عملی نیز در سطح دانشگاه‌ها برای این موضوع شروع شده است.

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری به ایجاد حس مسئولیت پذیری در جامعه و لزوم ایجاد اعتماد و باور میان مردم در خصوص ضرورت های استفاده از کالاهای داخلی، اشاره کرد و تصریح کرد که حمایت از تولید کننده ایرانی یک تعهد برای همه مردم و در راستای تامین استقلال و حفظ منافع ملی است. به گفته وی اگر مردم بدانند خرید کالای ایرانی سرنوشت و آینده آنها و فرزندانشان را تعیین می کند اقبال بیشتری نشان می دهند.

برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت

غلامی به برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت اشاره کرد و بیان نمود که فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید بین مردم شکل بگیرد و نیاز است از تمام توان برای این مسئله استفاده کرد. رسانه‌ها، تولیدکنندگان، مردم، دولت و همه باید دست به دست هم دهند تا اقدامی غرور آفرین برای کشور رقم زده شود.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف زیر برگزار می‌شود:

  • جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان
  • حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران
  • ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت
  • کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی

این جشنواره در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ایران ساخت، 15 آبان ماه1397 است.

.

منبع: iransakht

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر