;
coinex

اسکن عنبیه چشم با هوش مصنوعی ؛ تشخیص زنده یا مرده بودن افراد

اسکن عنبیه چشم با هوش مصنوعی به تشخیص زنده یا مرده بودن افراد کمک می‌کند. کارشناسان در حال انجام تحقیقات برای پی بردن به واقعیت هستند.

به گزارش تکراتو، تحقیقاتی در حال انجام است که براساس آن می‌توان با اسکن عنبیه چشم از طریق هوش مصنوعی، به زنده یا مرده بودن افراد پی برد. یک تیم تحقیقاتی لهستانی در تلاشند تا یک الگوریتم یادگیری ماشینی توسعه دهند که از طریق هوش مصنوعی بتواند عنبیه چشم را اسکن و مرده یا زنده بودن افراد را تخشیص دهد.

اسکن عنبیه چشم با هوش مصنوعی

گروه پژوهشی دانشگاه تکنولوژی ورشو قصد دارد با بررسی بانک اطلاعاتی مردمک چشم‌های افراد مختلف، تفاوت میان فرد مرده و زنده را به درستی تشخیص دهد. البته در صورتی که تنها ۱۶ ساعت از مرگ شخص گذشته باشد.

این گروه پژوهشی همچنین در تلاشند تا با بهره گیری از همان دوربین استفاده شده برای تهیه دیتابیس اجساد از عنبیه چشم، از سوژه‌های زنده عکس برداری کنند و شانس به وجود آمدن تفاوت‌های تکنیکی و تغییر نتایج را پایین آورند.

بنابراین اگر تنها چند ساعت از مرگ یک فرد گذشته باشد، باز هم ممکن است بتوان از چشمهایش برای باز کردن قفل گوشی استفاده کرد.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر