;
coinex

صنایع فرهنگی ناب‌ترین کالای ایرانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که صنایع فرهنگی ایران ناب‌ترین کالای ایرانی است که می‌تواند در سایر حوزه های تولید ملی نیز اثرگذار باشد.

سید عباس صالحی درباره حمایت از تولیدات داخلی می‌گوید:

ممکن است ما در صنایع کاربردی، سنگین یا کشاورزی کالایی تولید کنیم اما واقعیت این است که این کالا را در بسیاری کشورهای دیگر هم می‌توان تولید کرد. به همین خاطر بخشی از مسئله را باید در یافتن نقاط ممتاز برای تولید تعریف کرد که یکی از مهم‌ترین این نقاط را می‌توان در صنایع فرهنگی و خلاق مشاهده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که به خاطر اثرگذاری فرهنگی و روانی عمیق صنایع فرهنگی ایران، این حوزه می‌تواند در رونق بخشیدن به سایر حوزه‌های تولید ملی نیز کمک شایانی کند. جامعه ایرانی در بخش های مختلف موسیقی، سینما، اسباب بازی، قصه گویی، تئاتر و مجمسه سازی تجربه‌های قابل توجهی برای تولید دارد و به همین دلیل توسعه و پیشبرد صنایع فرهنگی به یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدل شده است.

وزیر فرهنگ در ادامه می گوید که صنایع فرهنگی علاوه بر اینکه یک کالای تولید داخلی بوده، نقش سازنده دیگری هم دارد و آن کمک به معرفی سایر کالاهای ایرانی است.

تبلیغات در این روزگار نقش بسیار پررنگی در جهت دادن به افکار عمومی دارد و صنایع فرهنگی با توجه به پشتوانه نیروهای خلاق و هنرمندی که دارد، می‌تواند وارد همکاری با رسانه‎ها شده و در این عرصه هم تاثیرگذار باشد.

صنایع فرهنگی ایران ناب‌ترین کالای داخلی است

صالحی با اشاره به اهمیت جشنواره “ایران ساخت” در عرضه کسب و کار کشور به این نکته اشاره کرد که حمایت از کالاهای داخلی و بویژه کالای فرهنگی راهی مطمئن برای حل مشکلات کشور است. او در ادامه یادآور شد که تولید، مساله‌ای فرهنگی است و کالاهای فرهنگی نقش تعیین کننده‌ای در این مسیر بازی خواهند کرد.

صالحی با اشاره به اهمیت جشنواره "ایران ساخت" در عرضه کسب و کار کشور به این نکته اشاره کرد که حمایت از کالاهای داخلی و بویژه کالای فرهنگی راهی مطمئن برای حل مشکلات کشور است

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه 1397 است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر