;
coinex

خداحافظی با رنو ؛ شرکت رنو فرانسه ایران را ترک می‌کند

رنو فرانسه از ایران خواهد رفت. خروج رنو از ایران تقریبا حتمی است و این خودروساز فرانسوی با توجه به تحریم های آمریکا، به زودی فعالیت خود را در بازار ایران متوقف خواهد کرد.

خبر خروج رنو فرانسه از بازار خودروی ایران را مدیر ارشد اجرایی این شرکت اعلام کرد. به گزارش تکراتو و به نقل از بلومبرگ، رنو ایران را ترک می‌کند. تیری بولور (Thierry Bollore)، مدیر اجرایی شرکت رنو در یک کنفرانس تلفنی اعلام کرد که این خودروساز فرانسوی به منظور تبعیت از تحریم‌های آمریکا فعالیت خود را در داخل ایران متوقف می‌کند.

بولور می‌گوید:

برای جبران فرصت های از دست رفته در ایران ما به فرصت های تجاری جدیدی، به‌ویژه در آفریقا، با رشد قوی نگاه می‌کنیم.

پس از برجام و کاهش تحریم‌ها علیه ایران، این کشور به یک نقطه داغ برای سرمایه‌گذاری تبدیل شد و حجم مبادلات تجاری ایران با اروپا به بیش از 10 میلیارد دلار رسید و اکنون که ایالات متحده توافق هسته‌ای خود را با ایران لغو کرده است، مجددا تحریم‌های تجاری علیه این کشور آغاز شده است.


بیشتر بخوانید: نفت در برابر کالا ؛ به عصر مبادله پایاپای خوش آمدید


گروه خودروسازی PSA، رقیب فرانسوی رنو نیز که برندهای پژو و سیتروئن را تولید می‌کند، فعالیت‌های خود را در ایران به حالت تعلیق درآورده است. به این مجموعه، شرکت‌های حوزه انرژی Total SA و Engie SA را نیز اضافه کند. پیش از این نیز زیمنس و ایرباس خبر از توقف فعالیت‌های تجاری خود با ایران را اعلام کرده بودند.

دلبوس (Delbos)، مدیر ارشد مالی شرکت رنو، می‌گوید:

در نیمه نخست امسال، به دلیل سیاست‌های بانک مرکزی ایران، میزان فروش محصولات رنو در این کشور 10 درصد کاهش یافت و به 8 درصد از سهم کل بازار خودروی ایران رسید. وی افزود با ادامه تحریم‌ها و در نیمه دوم سال جاری، فروش محصولات رنو تقریبا به صفر خواهد رسید.

با این وجود با شرکت رنو نیز باید خداحافظی کرد. این خودروساز فرانسوی به زودی ایران را به مقصد آفریقا، ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bloomberg

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر