;
coinex

قیمت دلار به 10 هزار تومان رسید ؛ از دلار ده هزار تومانی لذت ببرید!

قیمت دلار به 10 هزار تومان رسید. امروز، یکشنبه 7 مرداد 97، در بازار ایران دلار ده هزار تومانی معامله شد. قیمت دلار رو زبه روز در حال افزایش است و بازار آشفته تر از قبل می‌شود.

قیمت افسار گسیخته اجناس روز به روز در زندگی ایرانیان بیشتر خود را نشان می دهد و در راس آن قیمت سکه و دلار است که خودنمایی می کند.

امروز قیمت دلار در ایران یک رکورد تاریخی دیگر از خود به جای گذاشت و از مرز 10 هزار تومان عبور کرد. شاید اگر تا همین 6 ماه قبل گفته می‌شد که هر دلار آمریکا 100 هزار ریال ایران خرید و فروش خواهد شد، کمتر کسی این موضوع را باور داشته و آن را قبول می کرد؛ اما امروز به آسانی بپذیرید که قیمت هر دلار آمریکا 10 هزار تومان است.

از دلار 10 هزار تومانی تا دلار …

در 30 فروردین امسال، رئیس کل سابق بانک مرکزی اعلام کرد که اگر دولت برای نرخ ارز زودتر تصمیم‌گیری نمی‌کرد، قیمت دلار به 10 هزار تومان می رسید.

دلار 10 هزار تومانی

احتمالا منظور محمود بهمنی، ایده بازار ثانویه ارز و تک نرخی کردن قیمت دلار بود. روش هایی که نه تنها قیمت دلار را پایین نیاورد، بلکه حتی نتوانست جلوی بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی را بگیرد.


بیشتر بخوانید: بازار ثانویه ارز چیست ؛ مقاله‌ای تحلیلی درباره دلار و بحران ارزی کشور


در تمام این دوران همواره صحبت از حباب قیمتی بود، حبابی که در ایران هرگز نمی‌ترکد، بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر می‌کند. اکنون دلار 10000 تومانی در بازار معامله می‌شود، اما افزایش قیمت دلار تا کجا ادامه خواهد یافت؟

برخی از کارشناسان معتقدند که دلار در آبان ماه می‌تواند به بالای 20 هزار تومان نیز برسد؛ اگرچه این موضوع بیشتر به یک فاجعه شبیه است، اما با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد که هیچ چیز دور از ذهنی در بازار ارز ایران وجود ندارد!


بیشتر بخوانید: کم ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با بی ارزش‌ترین واحدهای پولی دنیا آشنا شوید


زمانی که دلار مرز 6000 تومان را رد کرد، به‌رغم گفته های دولت که این یک حباب قیمتی است و بازار مجددا به آرامش خواهد رسید، ولی برخی فعالین بازار معتقد بودند که با سیاست های فعلی احتمالا شاهد معامله دلار 12 هزار تومانی در کشور نیز خواهیم بود. حتی برخی دولت را در این افزایش قیمت مقصر دانسته و معتقد بودند که با افزایش قیمت دلار درآمدهای دولت افزایش پیدا خواهد کرد

جالب است بدانید که بودجه سال جاری با نرخ دلار 3500 تومانی بسته شد و اکنون دلار 10 هزار تومانی در بازار معامله می‌شود. لینک زیر بیشتر در این باره توضیح می دهد.


بیشتر بخوانید: رکورد زنی دلار ؛ قیمت دلار به مرز ۶۰۰۰ تومان رسید و بحث داغ مملکت فیلترینگ تلگرام است!


اما با تمام این تفاسیر قیمت دلار تا کجا بالا خواهد رفت؟ آیا باید به زودی شاهد دلار 15000 تومانی باشیم؟ آیا دلار به مرز 20 هزار تومان هم خواهد رسید؟ این سوالی است که به زودی جواب آن را پیدا خواهیم کرد و اگر با این سرعت شاهد افزایش قیمت ارز باشیم، بعید نیست که به زودی به دلارهای 20 هزار تومانی نیز سلام کنیم!

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر