;
coinex

آمار بازدیدهای تلگرامی در تیرماه 97 منتشر شد ؛ تلگرام همچنان محبوب!

آمار بازدیدهای تلگرامی در تیرماه امسال منتشر شد و این طور که از شواهد پیداست، تلگرام همچنان یک پیام رسان محبوب برای ایرانی‌ها است.

پس از آنکه تلگرام مورد قهر مسئولین قرار گرفت، فیلتر شد و همزمان با فیلترینگ آن، برای آنکه کاربران نتوانند به این پیام رسان دسترسی داشته باشند، اعلام گردید که دولت قصد دارد تا با مسدود کردن فیلترشکن‌ ها تلگرام را به طور کامل از دسترس خارج کند، اما به نظر می‌رسد که به‌رغم همه هزینه‌ها و تلاش‎‌های انجام شده، تلگرام همچنان پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

آمار بازدیدهای تلگرامی در تیرماه 1397

بر اساس گزارش منتشر شده از آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، رکورد بازدید مطالب تلگرام شکسته شد. مطالب منتشر شده در کانال‌ های تلگرامی در تیرماه 97، در دو مقطع زمانی به شرایط پیش از فیلترینگ بازگشت. این آزمایشگاه چنین رشدی را تحت تاثیر جام جهانی 2018 و ربات های تبلیغاتی تلگرام می‌داند.

آمار بازدیدهای تلگرامی در تیرماه 1397
تعداد بازدید و مطالب منتشر شده در تلگرام به زبان آمار (اعتبار: ایرنا)

آمار ثبت شده از آزمایشگاه شبکه های اجتماعی دانشکده برق نشان می‌دهد که در تاریخ 5 تیرماه میزان بازدید مطالب تلگرامی به 1.71 میلیارد در روز رسید و جالب اینجاست که در روز چهاردهم تیرماه این رقم تحت تاثیر ربات های تلگرامی به 2.15 میلیارد بازدید روزانه رسید.


بیشتر بخوانید: خرم آبادی از موفقیت فیلترینگ تلگرام در ایران می گوید


اگرچه بعد از اواسط تیرماه آمار بازدیدهای تلگرامی با شیب نزولی همراه بوده، اما شیب تولیدات کانال های تلگرام روند مثبتی داشته است. به طور میانگین بازدید کل مطالب تولید شده در این پیام رسان روسی روزانه 1 میلیارد و 281 میلیون بازدید بوده است، رقم بسیار بزرگی که همچنان از پابرجا بودن تلگرام در بین ایرانیان حکایت دارد.


بیشتر بخوانید: احتمال رفع فیلتر تلگرام ؛ آیا تلگرام رفع فیلتر می شود؟


آمار منتشر شده از تولید محتوا در کانال های تلگرامی نیز قابل توجه است. در تیرماه امسال به طور میانگین در هر روز 1 میلیون و 427 هزار پست تلگرامی منتشر شده است.

اینفوگرافیک ارائه شده توسط ایرنا (تصویر بالا) به خوبی آمار بازدیدهای تلگرامی را نشان می‌دهد. گویا هزینه های زیاد، بحث های مربوط به فیلترینگ تلگرام و اعمال مسدود سازی فیلترشکن‌ها هیچ تاثیری بر کاربران تلگرامی ندارد! شما چگونه فکر می‌کنید؟

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر