;
coinex

ساخت کیسه غیرپلاستیکی قابل حل در آب توسط یک شرکت در شیلی [تماشا کنید]

کیسه غیرپلاستیکی قابل حل در آب محصول جدید یک شرکت از شیلی است که با جایگزین شدن آن با کیسه‌های پلاستیکی می‌تواند به مرتفع کردن معضل آلودگی آب‌ها کمک کند. اما آیا تکنولوژی برای حل معضلات محیط زیستی کافی است؟

آلودگی با پلاستیک از بزرگ‌ترین چالش‌های محیط زیست است که برای مقابله با آن کارهای زیادی باید به انجام برسد. هر روزه در سراسر جهان محصولات پلاستیکی به آلوده کردن دریاها و رودخانه‌ها ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد یک شرکت واقع در کشور شیلی برای حل این مشکل راه حل جایگزینی ارائه کرده است. این شرکت، بدون استفاده از هرگونه‌ای از مشتقات نفت، نوعی کیسه غیرپلاستیکی قابل حل در آب تولید کرده است.

این کیسه غیرپلاستیکی حلال در آب می‌تواند به عنوان جایگزینی برای کیسه‌های خریدی باشد که در روند تولیدشان از هیدروژن، کربن و پلیمرهای مصنوعی استفاده می‌شود. این کیسه‌های غیرپلاستیکی به سرعت در آب سرد حل شده و بر خلاف نمونه‌های پلاستیکی خود برای تجزیه شدن زمان زیادی نمی‌خواهند.

این شرکت برای اختراع این کیسه ها با یک شرکت چینی همکاری داشته است. این شرکت چینی انحصار ماده خام و مدل تولید انواع مختلف این کیسه‌ها را در اختیار دارد. اما حلالیت این کیسه‌های غیرپلاستیکی امتیازی است که به این شرکت شیلیایی تعلق دارد.


بیشتر بخوانید :‌ جدیدترین دستگاه تولید آب شیرین ؛ آیا حل بحران کم آبی نزدیک است؟


روبرتو استت (Roberto Astete) و کریستین اولیوارس (Christian Olivares) از طراحان این محصول سال‌ها بود که به دنبال جایگزینی برای کیسه‌های پلاستیکی می‌گشتند. آنها بعدها یافته‌های خود را با شرکت چینی پلی‌متریال برای آزمایش در استان گوانگژو چین به اشتراک گذاشتند. این دو می‌گویند که کیسه‌ای که اختراع کرده‌اند به دلیل عاری بودن از برخی آلاینده‌ها به سادگی در آب تجزیه می‌شود. اختراع این دو نفر می‌تواند راه حل نوآورانه برای حل مشکل آلودگی آب باشد. روبرتو است می‌گوید :

ما به دنبال راهی می‌گشتیم تا هزینه‌های تولید را کاهش دهیم. این مسیر ما را به سوی تغییر تامین‌گنندگان برد. چرا که ما در عین حال که درصدد بودیم کیفیت محصول‌مان را ضمانت کنیم، دوستدار محیط زیست بودن آن نیز برای ما اهمیت داشت.

در ویدیوی زیر می‌توانند حلالیت این کیسه غیرپلاستیکی را در آب مشاهده کنید. کیسه‌ای که در نتیجه همکاری یک کمپانی از شیلی و یک شرکت چینی خلق شده است.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر