;
coinex

ایران رنتر در نمایشگاه الکامپ 97 ؛ کلاسی متفاوت از سرمایه‌گذاری

ایران رنتر یک پلتفرم فروش اقساطی است و دو بخش را شامل می‌شود. یک خرید اقساطی، آنلاین و بدون ضامن و همراه با اعتبار سنجی و دیگری بخش سرمایه‌گذار. در نمایشگاه الکامپ 97 به سراغ غرفه ایران‌رنتر رفتیم.

ایران رنتر پلتفرمی برای خرید اعتباری هوشمند است. تأمین‌کنندگان می‌توانند ضمن عقد قرارداد با ایران رنتر در جهت تأمین وجه برای خرید وسایل درخواستی خریداران اقدام کرده و از طریق فروش اقساطی این وسایل به متقاضیان اعتبار‌سنجی‌شده، یک سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشند.

کسب و کار ایران رنتر درواقع اتصال تامین‌کنندگان به خریداران است. این شرکت در سال 1394 و توسط یه هم‌بنیان‌گذار تاسیس شد و در طول این چند سال روند رو به رشدی داشته است. تقاضا برای خرید اقساطی آنلاین روز به روز در ایران‌رنتر بیشتر می‌شود. اکنون تیمی 80 نفره از متخصصین در فروشگاه آنلاین این شرکت کار می‌کنند و عنوان نخستین پلتفرم فروش اقساطی را یدک می‌کشند.

وسایل مختلفی برای فروش اقساطی در ایران‌رنتر وجود دارند. از وسایل دیجیتال، اداری و سرگرمی گرفته تا وسایل خانگی و کالاهای شخصی. سرمایه‌گذاران و تامین‌کنندگان روز به روز بیشتر در ایران‌رنتر سرمایه‌گذاری می‌کنند و مشتریان نیز بدون آنکه به چک و یا ضامن احتیاج داشته باشند، تنها با استفاده از اعتبارسنجی هوشمند اقدام به خرید اقساطی می‌کنند.

ایران رنتر در نمایشگاه الکامپ 97 ؛ کسب و کار فروش اقساطی

در نمایشگاه الکامپ تهران 97 بسیاری از استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف گرد هم جمع شدند تا هم با ایده‌های یکدیگر بیشتر آشنا شوند و هم فرصتی باشد برای آنها تا مشتریان، مخاطبین و کاربران بیشتری را به سوی کسب و کار خود جذب کنند. خبرنگار تکراتو در غرفه ایران رنتر به سراغ آقای کریمی، از اعضای فعال تیم ایران‌مارکت در بخش‌های مارکتینگ، سرمایه‌گذاری و سازمانی رفتیم. کریمی در خصوص چند و چون کسب و کار ایران‌رنتر می‌گوید:

ایران رنتر یک پلتفرم خرید اعتباری هوشمند است که از سویی متقاضیان می‌توانند لوازم مورد نیاز خود را به صورت اقساطی خریداری کنند و از سوی دیگر تامین‌کنندگان می‌توانند تامین لوازم مورد نیاز متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام دهند و کسب درآمد داشته باشند. ایران‌رنتر قریب به سه سال است که به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از سال 96 با این برند و هیئت مدیره جدید به ثبت رسیده است. فعالیت ایران‌رنتر به طور کلی در بستر آنلاین انجام می‌شود.

ایران رنتر
وب‌سایت فروش اقساطی ایران رنتر در نمایشگاه الکامپ تهران 97. (اعتبار : تکراتو)

ایران رنتر در ایران بی‌رقیب است

کریمی می‌گوید ایران رنتر تنها پلتفرم خرید اعتباری هوشمند در ایران است و هیچ رقیبی در این زمینه برای تیم آنها وجود ندارد. آنطور که این عضو ایران‌ رنتر می‌گوید در مرحله اول سه سرمایه‌گذار حذب کرده‌اند که عبارت‌اند از لوتوس پارسیان، بنیاد برکت و شرکت اسمارت‌آپ. این سه شرکت از جمله سهام‌داران ایران‌ رنتر به شمار می‌روند. کریمی در مورد تنوع محصولات قابل فروش در ایران‌رنتر می‌گوید:

در حال حاضر همانگونه که می‌توانید در وبسایت ببینید تمرکز ما بر روی کالاهای دیجیتال مثل موبایل، لپ‌تاپ و … و نیز لوازم خانگی و اداری است.

کریمی بیان می‌کند که ایده این کار کاملا خلاقانه و به موسسان ایران‌ رنتر تعلق دارد. البته نمونه‌های مشابه خارجی نیز وجود دارند، ولی به صورت فروش اقساطی نیست. اساس وب‌سایت‌های خارجی مشابه با ما وام‌دهی برای خرید کالا است. ما در ایران رنتر همان سیستم وام‌دهی اسلامی و شرعی را در بستر وب‌سایت پیاده کرده‌ایم. به طور کلی هیچ نمونه خارجی مشابهی وجود ندارد.

چگونه از ایران رنتر خرید کنیم

کریمی در پاسخ به این پرسش که کاربران اگر مایل به خرید از ایران رنتر باشند باید چه فرآیندی را طی کنید، اذعان کرد:

پس از آنکه وارد وب‌سایت ایران‌ رنتر شدید و وسیله مورد نیاز خود را انتخاب کردید. برای خرید کالا نیاز است سه مدرک اصلی خود یعنی تصویر کارت ملی، گواهی اشتغال به کار و در نهایت گواهی محل سکونت (کپی سند، اجاره‌نامه یا قبض آب و برق) را بر روی سیستم آپلود کنید. پس از بارگذاری همکاران در قسمت اعتبارسنجی مدارک را تایید می‌کنند، محصول مورد نظر به حالت “در انتظار تامین” در می‌آید.

دراین مرحله قراردی مطابق با مشخصات متقاضی و ایران رنتر تنظیم می‌شود. متقاضی در حین دریافت محصول معادل با قیمت آن سفته تحویل می‌دهد. همچنین نرخ نفول مجموعه زیر یک درصد است. به این معنا که در میان هر صد نفر متقاضی تنها ممکن است یک نفر هزینه اقساط خود را واریز نکند. قدرتمند بودن قسمت حقوقی و تعدی مطالبات شرکت نگرانی‌ها بابت این موارد را کاملا برطرف کرده است. از سوی دیگر نیز هیچ ریسکی متوجه تامین‌کننده یا همان سرمایه‌گذار نیست، چرا که طرف قرارداد سرمایه‌گذاران، نه متقاضیان که ایران رنتر است.

ایران رنتر در الکامپ
وب‌سایت فروش اقساطی ایران رنتر در نمایشگاه الکامپ تهران 97. (اعتبار : تکراتو)

سود تضمینی از سرمایه‌گذاری در ایران رنتر

از آقای کریمی پرسیدیم که اگر کسی بخواهد به عنوان تامین‌کننده در ایران‌ رنتر فعالیت داشته باشد، به چه نحوی می‌تواند این کار را انجام دهد. وی در پاسخ بیان داشت:

متقاضی تامین می‌تواند لیست کالاهای در انتظار تامین را در سایت مشاهده کند و متناسب با آن مبلغی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، از میان کالاهای مختلف مواردی را انتخاب می‌کنند و درخواست ثبت می‌کنند. بر اساس این درخواست قرارداد آماده می‌شود. طرف این قرارداد به متقاضی سرمایه‌گذاری، ایران‌رنتر است. معادل مبلغ سرمایه‌گذاری شده از طرف شرکت ایران‌رنتر برای تامین‌کننده سفته صادر می‌شود.

اصل سفته‌ها و اصل قرارداد برای تامین‌کننده تهرانی با پیک شرکت و برای شهرستان‌ها با پست ارسال می‌شود. البته تنها سرمایه‌گذاران می‌توانند از شهرستان‌ها اقدام کنند، ولی برای خرید محصول تنها محدوده شهر تهران را پوشش می‌دهیم.

سرمایه‌گذاران تنها می‌بایست تامین وجه انجام دهند و خرید کالا براساس لیست در انتظار تامین برعهده خود ایران‌رنتر است. در نهایت سود این کار به همراه مبلغ اصلی طی 12 ماه به تامین‌کننده بازگردانده می‌شود. سود مرکب این سرمایه‌گذاری 42.5 درصد و در طول یک سال حدود 20.5 درصد به اصل سرمایه افزوده می‌‌شود.

بدلیل آنکه این‌ روز‌ها وضعیت بازار و نقدینگی مردم چندان مساعد نیست، بسیاری از مردم نمی‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را به صورت نقدی خریداری کنند. با این حساب کسب و کار ایران‌رنتر برای عموم مردم فرصت بسیار مناسبی است تا وسایل مورد نیاز خود را به صورت اقساطی خریداری کنند. آنطور که کریمی می‌گوید از قسمت تقاضا استقبال قابل توجه‌ای از سوی مردم به عمل آمده است.

در سوی دیگر ماجرا به دلیل سود ضمانت شده این کار، سرمایه‌گذاران زیادی به سوی تامین لوازم روی آورده‌اند و در این مدت رشد قابل مشاهده‌ای داشته است.

بیشتر بخوانید :

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر