;
coinex

ماموریت غیر ممکن 6 – فال اوت (Mission: Impossible Fall-out) ؛ پرفروش ترین فیلم سینمایی هفته گذشته

قسمت ششم سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن با نام فال اوت هفته گذشته بر روی پرده سینما قرار گرفت و با فروشی بیش از 124 میلیون دلار، عنوان پرفروش ترین فیلم سینمایی هفته را برای دومین هفته متوالی به خود اختصاص داد.

ترکیب ژانر اکشن با تم جاسوسی، فرمولی است جواب داده که توانایی به سالن کشیدن بسیاری از تماشاچیان را دارد. از مشهورترین نمونه‌های این ژانر می‌توان به سری فیلم‌های جیمز باند و بورن اشاره کرد که هر دو مورد با موفقیتی قابل توجه در گیشه روبرو شدند. ماموریت غیرممکن نیز یکی از همین عناوین بوده که از اواخر دهه 1990 میلادی با بازی تام کروز (Tom Cruise) تولید می‌گردد.

این سری با الهام از یک سریال قدیمی به همین نام ساخته شده که مابین سال‌های 1966 تا 1975 بر اساس ایده‌ای از بروس گلر (Bruce Geller) توسط شخص وی کارگردانی شد و پس از 7 فصل و بیش از 170 قسمت، به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های زمان خود تبدیل گردید.

سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن

در سال 1996 میلادی، اولین قسمت از سری فیلم‌های ماموریت غیر ممکن ساخته شد. این فیلم توسط برایان دی پالما (Brian De Palma) کارگردانی شد و هنرپیشگانی مانند تام کروز، وینگ ریمز (Ving Rhames) و ژان رنو (Jean Reno) در آن به ایفای نقش پرداختد. داستان کلی حول ماموری به نام ایتان هانت (با بازی تام کروز) از اعضای گروه IMF به جنگ تبهکاران می‌رود. بخش اول این فیلم با فروشی در حدود 460 میلیون دلار (معادل 207 میلیارد تومان با دلار 450 تومانی سال 1375 و بیش از 5.000 میلیارد تومان با دلار 11.000 تومانی 8 مرداد 97) به یکی از بهترین فیلم‌های سال تبدیل شد.

به دلیل همین موفقیت قسمت‌ دوم این فیلم نیز در سال 2000 توسط جان وو (John Woo) ساخته شد. قسمت‌های بعدی نیز در سال‌های 2006، 2011 و 2015 با نام‌های Mission Impossible 2 و Mission Impossible III و Ghost Protocol و Rouge Nation ساخته شدند و در مجموع با فروشی در حدود 3.000.000.000 دلار (در حدود 30 هزار میلیارد تومان فعلی) به یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های دنباله دار تاریخ تبدیل شد.

از نکات قابل توجه این سری می‌توان به موسیقی بخش دوم اشاره کرد که با ترانه‌هایی از گروه Metallica و Limp Bizkit همراه بود و سی دی ساند ترک آن را نیز به یکی از پرفروش‌ترین آثار موسیقایی سال تبدیل کرد.

ماموریت غیر ممکن – فال اوت

ساخت آخرین قسمت از این سری پرفروش نیز از سال 2017 آغاز گردید و در روز 27 جولای 2018 (5 مرداد 1397) به اکران عمومی در سینماهای ایالات متحده درآمد.

این فیلم مدت زمانی برابر با 147 دقیقه داشته و توسط کریستوفر مک کوری (Christopher McQuarrie) کارگردانی شده است. فیلمنامه و سناریو نیز توسط شخص کارگردان و بر اساس شخصیت‌های خلق شده توسط کارگردان سری اصلی، بروس گلر نوشته شده است. این فیلم در ژانر اکشن ماجرایی قرار گرفته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای کودکان کمتر از 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

ماموریت غیر ممکن 6 با بودجه‌ای در حدود 178 میلیون دلار (معادل 620 میلیون تومان سال گذشته و نزدیک به 2.000 میلیارد تومان فعلی) ساخته شده و تهیه کنندگی آن بر عهده تام کروز، جی. جی. آبرامز (J. J. Abrams)، دیوید الیسون (David Ellsion)، جیک میر (Jake Mayer) و کریستوفر مک کوری قرار داشته است.

هنرپیشگان

از ستارگان حاضر در این فیلم می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

  • تام کروز در نقش ایتان هانت
  • وینگ ریمز در نقش Luther Stickell
  • هنری کیویل (Henry Cavill) در نقش August Walker
  • سایمون پگ (Simon Pegg) در نقش Benji
  • ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) در نقش Ilsa Faust
  • شان هریس (Sean Harris) در نقش Solomon Lane
  • انجلا بست (Angela Bassett) در نقش Erica Sloan
  • ونسا کیربی (Vanessa Kirby) در نقش White Widow
  • الک بالدوین (Alec Baldwin) در نقش Alan Hunley

خلاصه داستان

دو سال پس از به دام انداختن Solomon Lane (با بازی شان هریس) اعضای باقیمانده تشکیلات وی یک گروه تروریستی به نام حواریون (The Apostles) را تشکیل می‌دهند. ایتان هانت (با بازی تام کروز) ماموریت غیرممکن فروش پلوتونیم به اعضای این گروه را بر عهده گرفته و به همراه دوستان و متحدان قدیمی خود به جنگ این مافیا می‌روند.

زمان اکران ماموریت غیر ممکن 6

این فیلم اولین بار در روز 12 جولای سال 2018 (21 تیر 1397) در شهر پاریس اکران شد. این فیلم در  27 جولای 2018 (5 مرداد 1397) در آمریکا به اکران عمومی درآمد.

میزان فروش

فیلم ماموریت غیرممکن 6 در اولین هفته اکران خود به فروشی در حدود 61.5 میلیون دلار (معادل 560 میلیارد تومان) دست یافته و با پیشی گرفتن از ماما میا 2 و هتل ترانسیلوانیا 3 لقب پرفروشترین فیلم هفته گذشته را به خود اختصاص داد. این هفته نیز فروش تعطیات این فیلم در حدود 35 میلیون دلار بود که میزان کلی فروش آن را به 125 میلیون دلار (معادل 1.100 میلیارد تومان) رساند.

با توجه به موفقیت قسمت‌های قبلی برآورد فروش این فیلم نیز بیش از 700 میلیون دلار (در حدود 7.700 میلیارد تومان) بوده که آن را در رده بهترین و پرفروش ترین فیلم‌های سال 2018 میلادی قرار می‌دهد.

ماموریت غیرممکن فال اوت نظر منتقدان و بینندگان را به خود جلب نموده و موفق به کسب نمره 8.5 از بین 34.000 رای کاربران وب سایت IMDB و نمره 86 از منتقدین سایت Metacritic شده است.

Mission: Impossible Fall-Out در یک نگاه

نام Mission Impossible Fall-out
ژانر اکشن ماجرایی
نمره IMDB 8.5
امتیاز Metacritic 86
مدت زمان 147 دقیقه
کارگردان کریستوفر مک کوری
نویسنده بروس گلر
  • تام کروز (Tom Cruise)
  • وینگ ریمز (Ving Rhames)
  • هنری کیویل (Henry Cavill)
  • سایمون پگ (Simon Pegg)
  • ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)
  • شان هریس (Sean Harris)
  • انجلا بست (Angela Bassett)
  • ونسا کیربی (Vanessa Kirby)
  • الک بالدوین (Alec Baldwin)
بودجه ساخت 178 میلیون دلار
تاریخ اکران 5 مرداد 97/27 جولای 2018
میزان فروش 125 میلیون دلار
تعداد هفته نمایش 2 هفته

 گالری تصاویر فیلم ماموریت: غیرممکن جدید

 

بیشتر بخوانید:

منبع: IMDB

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر