;
coinex

چین با کمک واقعیت مجازی در فکر ریشه کن کردن اعتیاد است

چین قصد دارد برای ریشه کن کردن اعتیاد از واقعیت مجازی کمک بگیرد. یک مرکز توان بخشی در چین قصد دارد چنین اقدامی را انجام دهد.

به گزارش تکراتو، یک مرکز توان بخشی چینی قصد دارد تا با کمک واقعیت مجازی به ترک اعتیاد کمک کند. در واقع  مراکز توانبخشی چین، از فناوری برای درمان اعتیاد استفاده می‌کنند، اما آخرین روش در این حوزه کمی عجیب است.

ریشه کن کردن اعتیاد با کمک واقعیت مجازی

یک مرکز توانبخشی ترک اعتیاد در شانگهای تصمیم دارد با کمک فناوری‌های واقعیت مجازی، ردیابی حرکات چشم و حسگرهای پوستی، به روند درمان و تاثیرگذاری روش‌های درمانی ترک اعتیاد کمک کند.

در این روش برای ریشه کن کردن اعتیاد ، بیماران به تصاویر و ویدئوهایی نگاه می کنند که نشان دهنده تاثیرات دارو هستند و از سوی دیگر فناوری ردیابی حرکات چشم به تعیین واکنش های آنها کمک می کند. بیماران بدون جلب توجه ناظران خود، نمی‌توانند از تصاویر ناخوشایند دوری کنند.

در این روش حسگرهای پوستی که فعالیت‌های الکتروپوستی و سرعت نبض را اندازه گیری می‌کنند، به درمانگر کمک خواهند کرد تا واکنش‌های بیماران را بهتر درک کنند. بیماران شاید بتوانند نگاه خود را کنترل کنند اما نمی‌توانند ضربان قلب یا میزان عرق کردن بدن خود را کنترل نمایند.

اینکه این روش کارآمد خواهد بود یا نه هنوز مشخص نیست اما این اواخر کارشناسان درمان اعتیاد با واقعیت مجازی را تایید کرده‌اند.

برای این منظور باید آزمایش‌های بیشتری انجام شود.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر