;
coinex

شکوفا شدن خلاقیت جوانان به توسعه کشور کمک می‌کند

ستاری در نشستی صمیمی با نخبگان ایرانی بازگشته به کشور اعلام کرد که کمک به شکوفا شدن خلاقیت جوانان توسعه کشور را به همراه خواهد داشت.

به گزارش تکراتو، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، تاکید کرده است که خلاقیت و نوآوری جوانان خلاق و تحصیل‌کرده، مهم‌ترین لازمه برای توسعه کشور و گذر از اقتصاد منبع‌محور به اقتصاد دانش‌بنیان است. وی ادامه داد که برای تبدیل ابتکار جوانان به اقتصاد، باید محیط کسب و کار از سوی دولت و مردم مساعد شود.

شکوفا شدن خلاقیت جوانان با کمک دولت و مردم

نشست صمیمی نخبگان ایرانی بازگشته به کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی فناوری و جمعی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در نشستی که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با نخبگان ایرانی که به کشور بازگشته‌اند، داشت، اعلام کرد که لازمه تحول کشور تکیه به توانمندی‌ها و خلاقیت جوانان خلاق و تحصیل‌کرده کشور است. وی در ادامه صحبت‌هایش تاکید نمود که برای شکوفایی خلاقیت جوانان و تبدیل ابتکار به اقتصاد، لازم است تا محیط کسب و کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی آماده شود.

حمایت از مساعدسازی محیط کسب و کار جوانان ضروری است

ستاری در ادامه به اهمیت بالای محیط مساعد کسب و کار اشاره کرد و گفت که محیط مساعد کسب و کار اولویتی بالاتر و مهم‌تر از زیرساخت‌های مالی دارد. وی برای مساعد شدن محیط این کسب و کار، همدلی جامعه و کمک به نخبگان را امری مهم دانست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، در مورد تحول‌آفرین بودن نیروی انسانی خلاق و تحصیل‌کرده در ساختارهای سنتی اقتصادی سخن گفت و اعلام نمود که امروزه نسل جدیدی از جوانان خلاق و کارآفرین وارد میدان اقتصاد شده‌اند که در تلاشند تا با به دست آوردن دانش و مهارت لازم، با فرهنگ کسب و کارهای جدید آشنا شوند و راه و رسم تعامل در بازارهای بین‌المللی را یاد بگیرند.

به گفته ستاری این جوانان توانسته‌اند با استفاده از کسب و کارهای استارتاپی و دانش‌بنیان خود، به فضای کسب و کار کشور فرهنگ تازه‌ای وارد کنند و ساختارهای سنتی پیشین را تغییر دهند.

معاونت علمی از شرکت‌های خلاق حمایت می‌کند

ستاری، حمایت از شرکت‌های خلاق را یکی از برنامه‌های مهم معاونت علمی اعلام کرد و گفت که در سال جاری روی این موضوع تمرکز جدی شده است و هدف این است که روند فعالیت‌های داخلی به خصوص در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها تسریع شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان، در ادامه به برنامه‌های جدی برای تعامل و جذب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایرانی غیر مقیم اشاره کرد و تاکید نمود که این موضوع هم قرار است به طور جدی در سال جاری پیگیری شود. ستاری گفت در 2.5 سال گذشته بیش از هزار نفر به کشور بازگشته‌اند و اکنون در کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی فعالیت می‌کنند.

عزم جدی جوانان در تحولات فرهنگی کشور

سورنا ستاری به موضوع مهم اعتماد به‌نفس و انگیزه‌ی بالا در جوانان و عزم جدی آنها اشاره کرد و این موارد را دو ابزار مهم جوانان استارتاپی برای تحول فرهنگی و اقتصادی کشور دانست. وی گفت که این جوانان با وجود اینکه با موانع فرهنگی و ساختاری رو به رو هستند در تلاشند تا مشکلات را از سر راه بردارند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری، همچنین در مورد موانع و تحریم‌های داخلی که پیش روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد سخن گفت و آنها را آسیب‌زننده‌تر از تحریم‌های خارجی دانست. وی تاکید کرد که باید با یک تحول زیرساختی و فرهنگی و تغییر نوع نگرش نسبت به این جوانان و کسب و کارهای آنها، بتوان مشکلات را از سر راه آنها برداشت و از کسب و کار آنها حمایت نمود.

ستاری بروکراسی اداری را هم مشکلی بزرگ برای نخبگان بازگشته به کشور دانست و ادامه داد که پیش از این هم اعلام کرده است که این نخبگانی که به کشور بازگشته‌اند با مشکلاتی روبه رو هستند که البته باید حل شوند تا آنها بتوانند محیط کسب و کار را ارتقا دهند.

.

منبع: isti

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر