;
coinex

احتکار 1900 خودرو در انبار شیراز به بهانه نبود قطعات

احتکار خودرو به بهانه نبود قطعه! سخنگوی سازمان تعزیرات از احتکار 1900 خودرو در انبار ایران خودروی شیراز به‌بهانه نبود قطعات خبر داد.

به گزارش تکراتو، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده است که شنبه 13 مردادماه سال جاری، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان فارس به‌همراه نیروی انتظامی و بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت از کارخانه مونتاژ پژو پارس واقع در شهر شیراز بازرسی به‌عمل آورده‌اند.

بعد از انجام بررسی‌های لازم، مشخص شده که خط‌های تولید مشغول به فعالیت و مونتاژ هستند و حدود 1900 دستگاه خودرو در محوطه کارخانه پارک شده است.


بیشتر بخوانید: نفت در برابر کالا ؛ به عصر مبادله پایاپای خوش آمدید


احتکار 1900 خودرو در انبار شیراز

رایگانی بیان نمود که مدیرعامل و عوامل اجرایی کارخانه دلیل عدم عرضه‌ی خودروهای مذکور را،  کمبود قطعاتی از جمله آمپر، کیسه هوا، رادیوپخش و… اعلام کرده‌اند که توسط شرکت مرکزی ایساکو تأمین نشده است.

احتکار 1900 خودرو در انبار شیراز

سخنگوی تعزیرات حکومتی ادامه داد که در بازرسی از انبار قطعات، سیستم مکانیزه انبارداری و مکاتبات این کارخانه مشخص شده این قطعات از اواخر اردیبهشت با کمبود همراه بوده‌اند که البته مراتب توسط کارخانه به سایت مرکزی ایساکو هم اعلام شده است که نسبت به تامین بخشی از آن اقدام شده است.

احتکار خودرو به بهانه کمبود قطعات

شرکت ایران خودروی مرکز به‌بهانه کمبود قطعات مذکور که از قطعات جزیی بوده و قابلیت فراهم شدن را دارند، اقدام به احتکار کرده است. این مرکز قصد سوءاستفاده از نوسانات قیمتی را داشته و بنابراین پرونده تخلف اختفا و عدم عرضه کالا برای این واحد تشکیل و برای بررسی بیشتر به یکی از شعب تعزیرات حکومتی فارس ارجاع داده شده است.

رایگانی ادامه داد که در گشت مشترک سیار تعزیرات فارس با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت از یک انبار نگهداری لاستیک خودروی سنگین در سطح شهر شیراز، تعداد زیادی از انواع لاستیک خودروهای سنگین به‌ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال که به‌قصد سودجویی در این محل احتکار شده کشف و با محرز شدن تخلف محل مورد نظر پلمپ و پرونده‌ای در این راستا تشکیل و به شعبه ویژه‌ای ارجاع شده تا نسبت به آن رسیدگی و با فرد خاطی برخورد شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر