;
coinex

نقش شرکت مخابرات در قطعی‌های اخیر تلگرام؛ سرقت آی پی های تلگرام صحت دارد؟

سرقت آی پی های تلگرام چه ارتباطی با شرکت مخابرات دارد؟ دلیل قطعی‌های این چند وقت پیام رسان تلگرام چه بوده است؟

به گزارش تکراتو، کاربران تلگرام در این چند وقت چندین بار با مشکل قطعی تلگرام روبه رو شده‌اند. مثل همیشه تصور می‌شد که دلیل این قطعی‌ها مربوط به سرورهای اصلی تلگرام است اما به نظر می‌رسد که این بار دلیل این قطعی‌ها چیز دیگری باشد.

در ادامه‌ی این اتفاق اخباری در مورد اقدام شرکت زیرساخت برای Hijack کردن (دزدیدن) BGP تلگرام منتشر شد. در واقع گفته شده که شرکت زیرساخت ایران در حال تلاش برای گمراه کردن سرویس‌دهنده‌های بین‌المللی بوده تا بتواند ترافیک تلگرام را به جای هدایت به مقصد اصلی، به ایران هدایت کنند. این امر باعث قطع دسترسی جهانی به تلگرام و همچنین بروز اختلالات زیرساختی در اینترنت ایران شد.

سرقت آی پی های تلگرام توسط مخابرات

آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل در شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعلام کرد که مخابرات ایران در یک خطای فاحش، به سرقت آی پی های تلگرام پرداخته و آنها را هایجک کرده است.

 سرقت آی پی های تلگرام صحت دارد؟

مورد گزارش‌شده از سوی کریم‌بیگی با اتکا بر اطلاعات منتشر‌شده توسط صفحه‌ی bgpstream بوده است؛ صفحه‌ای که خود را منبعی آزاد برای دریافت اعلان‌های مربوط به هایجک BGP و قطعی‌هایی در مقیاس بزرگ معرفی می‌کند.

 سرقت آی پی های تلگرام

در ادامه وزیر ارتباطات به موضوع سرقت آی پی های تلگرام واکنش نشان داد و اعلام کرد که در صورت تأیید خطای شرکت مخابرات ایران در این خصوص، چه سهوی، چه عمدی، این شرکت جریمه خواهد شد.

آذری جهرمی اعلام نمود که:

بنابر گزارش‌های که تاکنون دریافت کردم، مخابرات ایران روز هشتم مرداد ماه از ساعت ۴ تا ۶ بامداد، درگیر تغییر توپولوژی و تجمیع شبکه‌ی استانی خود در شیراز و بوشهر بوده است. در صورت تأیید خطا، چه سهوی، چه عمدی، مخابرات ایران جریمه‌ی سنگینی خواهد شد. سازمان تنظیم مقررات، مأمور رسیدگی شده است.

 سرقت آی پی های تلگرام توسط مخابرات

فعلا باید منتظر بود و دید که آیا چنین چیزی صحت دارد و اگر صحیح است، چه عواقبی در انتظار شرکت ارتباطات زیر ساخت و مخابرات است.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر