;
coinex

آموزش و مراقبت از کودکان در فضای مجازی با زیست بوم مجازی درسا

امروزه فضای مجازی و اینترنت منبع بزرگی از اطلاعات است و با توجه به جاذبه‌هایی که در آن وجود دارد بسیاری از کودکان و نوجوانان بخش عظیمی از وقت خود را به گشت و گذار در اینترنت صرف می‌کنند.

اما آیا تمام این اطلاعات برای شما با ارزش و مفید هستند یا فقط اطلاعات خاصی از آن به کار شما مرتبط است؟ و سوال دیگر این است که آیا در این حوزه حساس، فعالیت خاصی صورت گرفته یا نه؟

زیست بوم مجازی درسا

شرکت «زیست بوم مجازی درسا» از معدود شرکت‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی بوده و ضمن طراحی و تولید برنامک‌های موبایلی، با بکارگیری روانشناسان دانشگاهی کودک به صورت تخصصی به این امر پرداخته است.

مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا در ارتباط با فرهنگ‌سازی خانواده درسا در فضای مجازی و اینترنت اظهار کرد: خانواده درسا موفق شده است که اقدامات فرهنگی خود را فارغ از اینکه چه محصولاتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در درجه اول خانواده‌ها و در ادامه کودکان را به امر یادگیری استفاده از فضای مجازی سوق دهند.

عباس محمدخانی ادامه داد: خانواده درسا تلاش کرده است فرهنگ سواد فضای مجازی فرزندان را ارتقا دهد که در این بخش موفق بوده است. وی با بیان اینکه محصولات درسا در قسمت فضای مجازی امن و سالم اینترنت قرار گرفته است، افزود: در حقیقت خانواده‌ها بدون اینکه به تعویض سیم کارت نیاز باشد، با یک کد دستوری می‌توانند به برنامک‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.

محمدخانی به امکانات و مزایایی که در اینترنت امن قرار گرفته است، اشاره و اظهار کرد: از جمله امکاناتی که پیش‌بینی شده، این است که اگر کودک در مرورگر، کلمه‌ای را جستجو کند به موتورهای جستجو ارجاع داده می‌شود. مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا با بیان اینکه در محصول اینترنت امن، پلتنفرمی به نام دنیای درسا پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: کار این پلتفرم این است که کودکان فایل‌های  نامرتبط با آنها را نبینند.

درسا بازار

وی همچنین به درسابازار که یکی از محصولات ویژه درسا است اشاره و تاکید کرد: این برنامک، مجموعه‌ای از برنامک‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان را پوشش می‌دهد و محتوای مناسب برای خانواده‌هایی که همواره نگران خطرات فضای مجازی هستند را به فرزندان ارائه می‌دهد؛ به عبارت دیگر درسابازار به این سمت می‌رود که موضوعات و محتواهایی برای کودک و نوجوان تولید کند که در واقع موضوعات و مسائلی است که کودکان به آنها نیاز دارند.

محمدخانی به برخی زیرساخت‌های محتوایی در خانواده درسا اشاره کرد و گفت: این زیست بوم مجازی، با حضور تیم‌های دانشگاهی مسلط در حوزه روان‌شناسی و علوم اجتماعی، نظام‌نامه تولید محتوای کودک را طراحی کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای غنی‌تر شدن درسابازار، با توجه به جریان‌سازی تولید محتوایی و با در نظر گرفتن این نکته که علیرغم حضور استارت‌آپ‌های بسیار در این بازار، هیچ یک به سمت تولید محتوای کودکان نرفته‌اند و برنامه‌های کودکان را هدایت و در ادامه از آنها در قالب شتاب‌دهنده دیجیتال کودک سینا حمایت می‌کنیم.

محمدخانی گفت: در حال حاضر زیست بوم مجازی درسا حدود 34 شرکت زیرمجموعه دارد که در ادبیات خانواده درسا به آن درسانگار اتلاق می‌شود و ما با کمک درسانگاران محتوای خوبی را تولید کرده‌ایم که پاسخگوی نیازهای آموزشی و پرورشی است.

مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا یادآور شد: کودکان در حین استفاده از برنامه‌های درسا یاد می‌گیرند که چگونه اوقات خود را در فضای مجازی سپری کنند؛ در واقع در زیست بوم مجازی درسا بیش از 70 محتوای امن و سالم وجود دارد که هم ایرانی-اسلامی بوده و هم مبتنی بر نیازهای کودک ایرانی طراحی شده است که طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال تعداد برنامه‌ها توسعه پیدا خواهد کرد.

./

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر