;
coinex

ایجاد سامانه مشکلات ارزی شرکت های دانش بنیان با همکاری بانک مرکزی

سامانه مشکلات ارزی شرکت های دانش بنیان با همکاری بانک مرکزی راهندازی می‌شود. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد این سامانه خبر داد.

به گزارش تکراتو، سامانه مشکلات ارزی شرکت های دانش بنیان ، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک مرکزی ایجاد می‌شود. هدف از ایجاد این سامانه رفع مشکلات ارزی شرکت‌های نوپا و دانش بنیان اعلام شده است.

از جمله مشکلات مهم پیش‌روی شرکت‌های دانش بنیان، در حال حاضر، نوسات ارزی دلار است. این موضوع باعث شده که این شرکت‌ها در خرید مواد اولیه خود دچار مشکل شوند. به طوری که، دستگاهی که پیش از این قیمت ثابتی داشته با نوسات ارزی، افزایش قیمت دو تا سه برابری پیدا کرده و همین موضوع می‌تواند بار مالی زیادی برای شرکت‌های تازه تاسیس داشته باشد.

ایجاد سامانه مشکلات ارزی شرکت های دانش بنیان

سورنا ستاری در مورد مشکلات ارزی استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان سخن گفت و اعلام کرد که افزایش قیمت ارز و موضوعات اخیر کشور، مشکلاتی را برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است. وی ادامه داد که نیازهای ارزی به منظور خرید تجهیزات یا همکاری‌های تجاری با شرکای خارجی باعث شده تا این شرکت‌ها و خصوصا شرکت‌های بزرگ اکوسیستم نوین مشکلات بیشتری داشته باشند.

این موضوع باعث شده تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مذاکراتی را با بانک مرکزی انجام دهد و سامانه‌ای مستقیم برای رفع مشکلات ارزی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود که تا به امروز دستاوردهای مناسبی داشته‌اند.

ستاری ادامه داد که تحریم‌های بین المللی در استارت آپ‌ها تاثیر نخواهد داشت و تاکید کرد که مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور با توجه به این که در شرایط تحریم بزرگ شده‌اند و به مشکلات بزرگ برای کسب و کارها در داخل کشور عادت کرده‌اند، دیگر تحریم‌ها را به عنوان یک مشکل حاد نمی‌دانند و در این شرایط باید تحریم‌های داخلی رفع شوند.

.

منبع: eghtesadnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر