;
coinex

انتشار اندروید 9 با نام رسمی اندروید پای (Android Pie)

اندروید 9 با نام رسمی اندروید پای (Android Pie) برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد. حدس و گمان‌های بسیاری پیش از این در مورد نام این نسخه جدید وجود داشت.

به گزارش تکراتو، گوگل اندروید ۹ را با نام رسمی اندروید پای منتشر کرده است. اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند سری پیکسل هستید، می‌توانید از امروز به‌روزرسانی اندروید پای را به‌صورت OTA دریافت نمایید. البته این موضوع در مورد تمام دستگاه‌های دیگری که به برنامه‌ی اندروید بتا پیوسته‌ بودند (شامل گوشی‌های سونی، شیائومی، نوکیا، اوپو، ویوو، وان‌پلاس و اسنشال) در کنار دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان نیز صدق می‌‌کند.

آشنایی با قابیلت‌های اندروید پای

اندروید پای برای سایر گوشی‌های هوشمند هم مانند قبل منتشر خواهد شد اما فعلا باید در انتظار انتشار به‌روزرسانی اندروید ۹ از طرف شرکت‌ تولیدکننده بود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید پای ، استفاده از سیستم جدید نوار ناوبری است. این سیستم قرار است جایگزین سه آیکون قدیمی بازگشت، هوم و مرور اپ‌های در حال اجرا، در نوار ناوبری باشد. بنابراین این آیکون‌ها جای خود را به سیستمی جدید می‌دهند که به کاربر اجازه می‌دهد به‌جای فشردن کلید قدیمی مرور، با سوایپ‌کردن بین اپ‌های در حال اجرا جابه‌جا شود.

انتشار اندروید 9 با نام رسمی اندروید پای (Android Pie)

 

پس با سوایپ به بالا، می‌توان فهرست تمام اپ‌های اخیر و اپ‌هایی را مشاهده کرد که از نظر گوگل برای کاربران پراستفاده هستند. با سوایپ دوم هم می‌توان منوی اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرد. لازم به ذکر است که در صورت تمایل می‌توان از همان نوار ناوبری قدیمی استفاده کرد.

از دیگر قابلیت‌های اندروید پای می‌توان به سیستم مدیریت تطبیق‌پذیر اشاره کرد. این سیستم اپلیکیشن‌های پراستفاده‌ی کاربر را تشخیص داده و بر عمر باتری می‌افزاید؛ البته فعلا مشخص نیست که این سیستم جدید تا چه حد می‌تواند باعث افزایش طول‌عمر باتری شود. لازم به ذکر است که پاپ‌آپ جدیدی هم  رسیدن سطح باتری به ۲۰ درصد و مدت‌زمان باقیمانده از شارژ باتری را اعلام می‌کند.

Google خود بر قابلیت جدید Adaptive Brightness تأکید کرده است؛ از طریق آن امکان تنظیم روشنایی نمایشگر مطابق میل وجود دارد. ابزار انتخاب هوشمند متن هم قابل استفاده است که پیشنهاداتی را به کاربران ارائه می‌کند. یک ذره‌بین هم در ادامه می‌تواند به واضح‌تر شدن تصویر متن انتخاب شده کمک کند.

قابلیت سلامت دیجیتال در اندروید پای

اندروید 9 با نام رسمی اندروید پای

سلامت دیجیتال، داشبوردی است که از طریق ان می‌توان مدت‌زمان صرف‌شده برای هر اپلیکیشن را پایش کرد و همچنین برای آن‌ها محدودیت زمانی تعریف نمود. همچنین قابلیت دیگری موسوم به Wind Down وجود دارد که حالت Night-Light و Do Not Disturb را فعال کرده و پیش از زمان خواب کاربر، نمایشگر را سیاه‌وسفید می‌کند.

یکی از قابلیت‌های مربوط به سلامت دیجیتال که می‌توان در اندروید پای از آن استفاده کرد، ابزار Do Not Disturb  است که به کاربر اجازه می‌دهد تا مزاحمت‌های بصری، نظیر اعلان‌ها را غیرفعال نماید.

Slices نام یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که قرار است پاییز در دسترس کاربران قرار گیرد. این قابلیت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بخشی از اپلیکیشن‌ خود را در نوار جست‌وجوی اندروید پای ، حین جست‌وجوی کاربر هایلایت کنند.

لازم به ذکر است که قابلیت Digital Wellness در سیستم‌عامل اندروید پای در دسترس نیست و کاربران پیکسل باید در برنامه‌ی بتای این قابلیت ثبت‌نام کنند.

اندروید 9 قابلیت‌های جذابی دارد که در صورت استفاده از آنها می‌توان به این موضوع پی برد. نظر شما در این مورد چیست؟ نظرات خود را با ما و کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

.

منبع:  TECHCRUNCH

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر