;
coinex

قیمت دلار در بازار ارز ثانویه تعیین شد

قیمت دلار در بازار ارز ثانویه مشخص شد. بعضی پتروشیمی‌ها که عمده‌ترین عرضه کنندگان این بازار بودند، ارز خود را به قیمت 8074 تومان فروختند.

به گزارش تکراتو، حجم معاملات امروز در بازار ارز ثانویه افزایش پیدا کرده و میزان عرضه و تقاضا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. گفته شده که بعضی پتروشیمی‌ها که عمده‌ترین عرضه‌کنندگان ارز در بازار بوده‌اند، درهم را به قیمت 2200 تومان عرضه کرده‌اند که البته تقاضای بیشتری هم برای آن وجود نداشته است.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار به ۱۰ هزار تومان رسید ؛ از دلار ده هزار تومانی لذت ببرید!


اعلام قیمت دلار در بازار ارز ثانویه

با توجه به اینکه نسبت برابری درهم به دلار 3.67 است، ارزش بهای دلار، امروز در بازار ارز ثانویه در اولین روز پس از ورود صادرکنندگان غیرنفتی معادل 8 هزار و 74 تومان بوده است. روند معاملات در بازار ثانویه همچنان ادامه دارد اما با توجه به معاملات انجام شده و سهم بالای این بازار از کل معاملات، به نظر می‌رسد قیمت ارز در صرافی‌ها به تبع ارز در این بازار، کاهش پیدا کند.


بیشتر بخوانید: بازار ثانویه ارز چیست ؛ مقاله‌ای تحلیلی درباره دلار و بحران ارزی کشور


قیمت دلار در بازار ثانویه

امروز پتروشیمی جم 20 میلیون درهم و پتروشیمی پردیس 16 میلیون و 500 هزار درهم، پتروشیمی شیراز 17 میلیون و 500 هزار درهم، پتروشمی زاگرس 5 میلیون یورو به نرخ 9337 تومان، ارز عرضه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: کم ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با بی ارزش‌ترین واحدهای پولی دنیا آشنا شوید


براساس بسته ارزی بانک مرکزی همه صادرکنندگان غیرنفتی می‌توانند ارز خود را به این بازار عرضه کنند و در مقابل، همه واردکنندگان به غیر از واردکنندگان کالاهای اساسی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تامین نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mashreghnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر