;
coinex

تکمیل مسیر صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان ؛ حمایت از کالای داخلی

ریل گذاری صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان تکمیل می‌شود. حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان و صنعتی فناور از اولویت‌های مهم است.

به گزارش تکراتو، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین افتتاح نخستین خط تولید خشک کن های انجمادی دارویی و غذایی، اعلام کرده که حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان و صنعتی فناور از اولویت‌های آنها است. وی تاکید کرد که به زودی مسیر صادرات محصولات این شرکت‌‌ها تکمیل می‌شود.

صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری  در آیین رونمایی خط تولید صنعتی خشک کن‌های انجمادی دارویی و غذایی تولید شده توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی اعلام کرد که یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری توسعه صادرات محصولات صنعتی و دارای ارزش افزوده بالای شرکت‌های دانش بنیان و فناور است.

ستاری در ادامه به راهبرد معاونت علمی و فناوری  برای رونق صادرات شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت، سازوکار صادرات محصولات دانش بنیان با کالاهای سنتی متفاوت است و از محصولات دانش بنیان در قالب کریدور صادرات محصولات دانش بنیان حمایت می‌شود.

توانمندی شرکت‌های دانش بنیان داخلی در رفع نیازهای موجود

ستاری در ادامه به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای رفع نیاز محصولات صنعتی اشاره کرد و عنوان نمود که شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مدت زمان کوتاهی می‌توانند به مدل توجیهی از توسعه دست پیدا کنند.

وی از اینکه این واحد صنعتی دانش بنیان، نمونه موفقی از شرکت‌هایی به شمار میرود که با تولید تجهیزات  فرآوری موادغذایی و دارویی زمینه ایجاد ارزش افزوده بالا و رفع یکی از نیازهای صنعتی کشور را فراهم کرده‌اند، ابراز خوشحالی نمود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین به نقش کلیدی تجهیزات دانش بنیان فراوری محصولات دارویی و غذایی اشاره کرد و گفت که تجهیزات فرآوری، از نظر ارزآوری بسیار با اهمیت هستند زیرا از کالاهای تحریمی به شمار می روند.

ستاری در ادامه اعلام کرد که این محصول موجب ایجاد ارزش افزوده چند برابری محصولات کشاورزی و باغی خواهد شد و می‌تواند درآمد ارزی و صادرات این محصولات را به دهها برابر ارتقا دهد. همچنین شرکت‌های تولید کننده محصولات غذایی قطعاً از این محصول حمایت خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نقش آفرینی بیش از 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در سپهر اقتصاد دانش بنیان کشور اشاره نمود و گفت که 70 درصد این کسب و کارها نوپا هستند اما توانسته‌اند ارزش افزوده 600 هزار میلیارد ریالی در سال گذشته از محل فعالیت اقتصادی و علمی این شرکت‌ها ایجاد کنند.

تولید خشک کن‌های انجمادی صنعتی توسط یک شرکت دانش بنیان

این شرکت دانش بنیان، فعالیت خود را برای ساخت دستگاه‌های فریز درایر از سال 1392 در دانشگاه اراک آغاز کرد و اکنون در حوزه تولید دستگاه فریز درایر در دانشگاه اراک و واحدهای کارگاهی شهرک صنعتی اراک فعالیت می کند.

ایران پتک مشتمل بر واحدهای متعدد طراحی، قالبسازی، ابزارسازی، فورج (آهنگری گرم)، ماشین کاری، جوشکاری، پرسکاری، آبکاری، سیاهکاری، عملیات حرارتی، رنگ کاری، درودگری، دایکست آلومینیوم، سوهان، تزریق پلاستیک، مونتاژ و بسته بندی است.

این شرکت با توانمندی تولید قالب های متنوع، ظرفیت تولید بیش از هزار نوع ابزار دستی را داراست. محصولات فعلی ایران پتک شامل دو گروه ابزارآلات صنعتی و آموزشی است که مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید می شود.

در بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از واحدهای فناور و صنعتی اراک، سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی،واحدهای فناور پارک علم و فناوری اراک و جمعی از مسوولان استانی، ستاری را همراهی کردند.

.

منبع: isti

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر