;
coinex

تلاش اپل برای استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از دفتر ثبت پتنت ایالات متحده آمریکا، اپل ایده‌ای را ثبت کرده که به استفاده از آیفون به جای کارت شناسایی اشاره دارد.

به گزارش تکراتو، مدتی است که استفاده از تلفن همراه به عنوان کیف پول در کشورهای پیشرفته مورد استقبال قرار گرفته است. کاربران می‌توانند از طریق فناوری  NFC، در پایانه‌های خرید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند. اکنون به نظر می‌رسد که اپل هم قصد دارد در این حوزه ورود کند.


بیشتر بخوانید: تلگرام پاسپورت ؛ تست سرویس تشخیص هویت تلگرام


استفاده از آیفون به عنوان کارت شناسایی

پتنت جدید اپل، بهره گیری آیفون از فناوری‌های ارتباط نزدیک ( NFC  یا RFID ) برای ذخیره سازی اطلاعات کارت‌های شناسایی مغناطیسی را تشریح می‌کند. این اطلاعات از کارت‌هایی مانند گواهینامه خوانده می‌شوند و پس از تایید در سرورهای سازمان‌های مربوطه، در آیفون ثبت شده و کاربر می‌تواند از گوشی خود به عنوان کارت شناسایی و اثبات هویت استفاده کند.

فرآیند اثبات هویت توسط آیفون نیز بدین صورت است که پس از درخواست اطلاعات توسط یک سازمان، کاربر با وارد کردن پسورد یا استفاده از سنسور اثر انگشت، اطلاعات درخواستی را ارسال می‌کند. این سیستم می‌تواند در ادارات و کارخانه‌ها برای اجازه ورود کارمندان به قسمت‌های مختلف سازمان کابرد داشته باشد.

پتنت جدید اپل همچنین امکان استفاده از آیفون به عنوان پاسپورت را هم مطرح می‌کند. در این حالت نیاز به همراه داشتن دائمی پاسپورت توسط مسافران نیست. البته در این زمینه مخصوصا برای مسافرت‌های خارجی و بین قاره‌ای، محدودیت‌های قانونی وجود دارد و بنابراین کمپانی‌ها مجبورند برای استفاده از ایده جدید، با دولت‌های مختلف مذاکره کنند.

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر