;
coinex

سرعت مرگ سلول‌ها چقدر است؟ اندازه گیری سرعت مرگ توسط دانشمندان

جمعی از دانشمندان استنفورد موفق به اندازه گیری سرعت مرگ شدند. آنها در آزمایشی سرعت مرگ درون سلول را اندازه گرفتند.

به گزارش تکراتو، محققان اعلام کردند که سرعت مرگ ۳۰ میکرومتر بر دقیقه است. محققان دانشگاه استنفورد برای اولین بار توانستند هنگام ایجاد فرایند خودویرانی سلول به نام موج مهاجم (trigger wave)، سرعت مرگ درون یک سلول را اندازه گیری کنند.

اندازه گیری سرعت مرگ در سلول‌های بدن

جیمز فرل استاد دانشگاه استنفورد که در این تحقیق همکاری کرده است اعلام نموده که موج مهاجم به عنوان یک پس زمینه تکرار شونده در تنظیمات سلولی مورد قبول است. در این تحقیق، پژوهشگران از سیتوپلاسمی ( مایع درون سلول) که از تخم قورباغه گرفته شده، استفاده کرده‌اند. در ادامه این مایع درون لوله‌های تفلون با طول چند میلیمتر قرار داده شده و آپوپتوز یا فرایند سیگنال مرگ در یک سلول آغاز شد.

محققان با استفاده از تکنیک فلورسنت همراه با فرایند فعال سازی آپوپتوز توانستند شیوه خود ویرانی سلول را مشاهده کنند. این فرایند در طول لوله حرکت می‌کند.

فرل در این باره گفته است که به طور ایده آل چنین آزمایش‌هایی بهتر است در سلول واقعی انجام شوند. اما در این خصوص مشکلی وجود دارد؛ بیشتر سلول‌ها بسیار کوچکند و نمی‌توان در آنها موج مهاجم را متمایز نمود.

براساس نتایج پایانی این تحقیق، اعلام شده که فرایند مرگ درون یک سلول شبیه قرار دادن چند فن در استادیوم و ایجاد یک موج است.

موج‌های مهاجم مشابهی در نبض‌های عصبی و در مقیاس بزرگتر هنگام گسترش آتش سوزی در طبیعت دیده می شود. فرل در این باره گفته که موج مهاجم اجازه می‌دهد سیگنال‌های الکتریکی به سمت آکسون (بخش رشته مانند سلول عصبی) رفته و امواج کلسیم در سلول‌ها گسترش یابند.

.

منبع: digitaltrends

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی جالب

    پاسخ