;
coinex

اسب دریایی به اندازه یک دانه برنج ؛ اکتشافی جدید در ژاپن

گونه جدیدی از اسب دریایی موسوم به “خوک ژاپنی” در جنوب شرقی ژاپن کشف شده است. ژاپن، یکی از شناخته‌شده‌ترین نقاط جهان از حیث تنوع زیستی دریایی است و تنها 53 گونه از خانواده سوزن‌ماهیان، از جمله 10 گونه اسب دریایی (که چهار گونه آن اسب‌های دریایی پگمی بوده‌اند) در این کشور کشف شده است.

این گونه‌های آزاد قبلا توسط غواصان محلی از جنوب تا مرکز شرقی ژاپن دیده شده‌اند. محققان این موجود کوچک را “Hippocampus japapigu” که عبارت لاتین برای خوک ژاپنی است، نام‌گذاری کردند. این نام از آنجایی انتخاب شد که غواصانی که برای اولین بار این حیوانات کوچک را دیدند، به شباهت آن به یک خوک کوچک اشاره کردند.

نکته دیگر اینکه، خوک ژاپنی خیلی کوچک است. این اسب دریایی تقریبا به اندازه یک دانه برنج است و حدود 15 میلی‌متر طول دارد. این گونه جدید اسب دریایی احتمالا به دلیل شکل مسطح و رنگ‌های جوراجور سطح بدنش که تا حدی شبیه به جلبک‌های دریایی است، نادیده گرفته شده است.

اما حتی در چنین اندازه کوچکی، رنگ‌های بدن خوک ژاپنی بسیار دیدنی‌ هستند. کوین کانوی، محقق دریایی از دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم به National Geographic می‌گوید که این گونه جدید اسب دریایی گویا جلیقه‌ای رنگارنگ بر تن دارد.

خوک ژاپنی زمانی کشف شد که محققان در حدود 287 کیلومتری جنوب توکیو، بررسی‌های زندگی دریایی را انجام دادند. آنها این خوک‌های دریایی را روی صخره‌های مرجانی نرم و جلبکی که حدود 5 تا 22 متر عمق داشتند، پیدا کردند. اسب‌های دریایی دارای بافت بال مانندی روی پشت خود هستند. اکثر اسب‌های دریایی دارای دو جفت از این بافت هستند، در حالیکه این اسب دریایی جدید یک بافت بالی شکل دارد.

اسب دریایی جدید که خوک ژاپنی نام‌گذاری شد، تقریبا به اندازه یک دانه برنج است و حدود 15 میلی متر طول دارد. این گونه جدید اسب دریایی به وسیله الگوهای مشبک سفید و قهوه‌ای بدنش قابل تفکیک است
اسب دریایی جدید که خوک ژاپنی نام‌گذاری شد، تقریبا به اندازه یک دانه برنج است و حدود 15 میلی متر طول دارد. این گونه جدید اسب دریایی به وسیله الگوهای مشبک سفید و قهوه‌ای بدنش قابل تفکیک است

محققان اعلام کرده‌اند که این گونه جدید می‌تواند بیشتر توسط الگوی مشبک سفید و قهوه‌ای روی سر، تنه و دم، قابل تفکیک باشد. گراهام شورت، آبزی‌شناسی از آکادمی علوم کالیفرنیا گفته است که به رغم ظاهر کوچک و تنها طبقه‌بندی اخیر، این اسب‌های دریایی، نادر نیستند.

محققان اطلاعات زیادی در مورد اسب‌های دریایی ندارند، اما گفته می‌شود که این جانداران زیبا، پلانکتون می‌خورند و حتی به گفته شورت، به نظر می‌رسد کاملا فعال و حتی بازیگوش هستند. گراهام شورت اضافه می‌کند که ما تقریبا هیچ چیزی در مورد اسب‌های دریایی پگمی، نمی‌دانیم.

با این حال، این پنجمین گونه اسب‌های دریایی پگمی است که در ژاپن کشف می‌شود و احتمالا این آخرین آنها نیز نخواهد بود.

اخبار علمی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر