;
coinex

شناسایی برنامه نویس بدافزارها با هوش مصنوعی

با وجود اینکه شناسایی طراح نرم افزارها بسیار سخت است، هوش مصنوعی قادر است به شناسایی برنامه نویس بدافزارها بپردازد.

به گزارش تکراتو، اغلب برنامه نویس‌ها در نحوه طراحی الگوریتم‌ها و ماژول‌ها، کد سبک خاص خود را دارند اما شناسایی برنامه نویس از طریق این الگوها با توجه به خطوط کد فراوان، کار چندان ساده‌ای نیست، ولی هوش مصنوعی قادر است به شناسایی برنامه نویس بدافزارها بپردازد.


بیشتر بخوانید: باج افزار پول زور با استفاده از درگاه بانکی جعلی شاپرک از کاربران باج می‌گیرد


شناسایی برنامه نویس بدافزارها با هوش مصنوعی

محققان توانسته‌اند یک سیستم یادگیری ماشینی را توسعه دهند که قادر است از طریق کد خام منبع یا نسخه کامپایل شده، برنامه نویس را شناسایی کند. در این روش کدهای هر برنامه نویس به الگوریتم آموزش داده شده و الگوهای مشترک در آنها مشخص می‌شود؛ پس این الگوریتم می‌تواند کدهای یک برنامه نویس خاص را از میان نمونه‌های مختلف شناسایی نماید.

مزیت این سیستم هوش مصنوعی را می‌توان در عدم نیاز به مثال‌های فراوان اعلام کرد زیرا این الگوریتم به خوبی توسط قطعه کدهای کوتاه هم آموزش می‌یابد. در تستی که با استفاده از Code Jam گوگل صورت گرفته ۴۸۰۰ قطعه کد از ۶۰۰ برنامه نویس مختلف در این سیستم تست شده و الگوریتم مذکور در ۸۳ مورد توانسته به شناسایی برنامه نویس بدافزارها بپردازد.


بیشتر بخوانید: حذف اپلیکیشن های حاوی بدافزار از فروشگاه گوگل پلی


شناسایی برنامه نویس بدافزارها بسیار با اهمیت است

در این مدت میزان حملات سایبری افزایش یافته و به موازات آن خسارت‌های فراوانی هم به بار آمده است، بنابراین توسعه این فناوری می‌تواند به شناسایی سریع و دقیق مجرمان نیز کمک کند. این فناوری با تشخیص شباهت‌های غیرعادی در میان دو یا چند کد برنامه در مواردی نظیر شناسایی کپی برداری غیر مجاز و نقض قانون کپی رایت نیز کاربرد دارد.

این برنامه نکات جالبی دیگری را هم مشخص کرده برای مثال ۹۰ درصد مواقع به درستی برنامه نویس های چینی را از کانادایی جدا می‌کند. همچنین باید گفت که شناسایی برنامه نویسان با تجربه از تازه کارها ساده‌تر است و مهم اینکه بیشتر بدافزارها توسط کدنویس‌های مجرب نوشته می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: wired

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر