;
coinex

راه‌اندازی آزمایشگاهی برای ارزیابی خدمات پیام رسان های بومی

خدمات پیام رسان های بومی در کشور در آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این ارزیابی در تضمین کیفیت یک نرم افزار تاثیر دارد.

به گزارش تکراتو، تست و ارزیابی نرم‌افزار به عنوان یک فرایند کلیدی در تضمین کیفیت سیستم‌های نرم افزاری تاثیر دارد. راه انـدازی آزمایشگاه ارزیـابی و اعتبارسنجی خدمات پیام رسان های بومی که توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) و با حضور پژوهشگران، ناظران و جمعی از مدیران مرتبط با این پروژه برگزار شد، به این منظور بود.

ارزیابی خدمات پیام رسان های بومی

با ارزیابی نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌ها می‌توان از نقاط ضعف و قوت آنها مطلع شد و کاربران را برای استفاده از آنها راهنمایی نمود. هدف از برگزاری این کارگاه، تست و ارزیابی نرم‌افزار و بررسی فرآیند اجرای یک برنامه کاربردی (اپلیکیشن) با هدف پیدا کردن اشکالات و متعاقبا بهبود کیفیت آن عنوان شد.

نیازمندی‌های یک نرم‌افزار و پیام‌رسان، به طور کلی به دو بخش نیازمندی‌های کارکردی و غیرکارکردی تقسیم می‌شود. نیازمندی‌های کارکردی به آنچه که مستقیما به کارکرد نرم‌افزار و عملکرد آن مربوط می‌شود بر می‌گردد؛ در حالیکه نیازمندی‌های غیرکارکردی پارامترهایی که مستقیما در کارکرد نمایش داده‌ نمی‌شوند بلکه کیفیت کارکرد یک نرم‌افزار را مشخص می‌کنند را در برمی‌گیرد.

در این پژوهش، آزمون‌ها و ارزیابی‌های مختلف لازم برای سنجش صحت عملکرد سامانه‌های پیام‌رسان مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتند. برای این منظور ابتدا آزمون‌های مختلف نرم‌افزار و استانداردهای مربوط به آنها مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت و آزمون‌های لازم برای تست‌های عمومی و غیرکارکردی سامانه‌های پیام‌رسان استخراج شد. در نهایت با تعریف، شناسایی و دسته‌بندی قابلیت‌های مختلف سامانه‌های پیام‌رسان، سناریوهای آزمون برای قابلیت‌های کارکردی خاص این سامانه‌ها تدوین شد.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر