;
coinex

آغاز ادغام دستیار دیجیتالی الکسا و کورتانا

فرایند ادغام دو دستیار دیجیتالی الکسا و کورتانا آغاز شد. جدیدا پیش نمایشی هم از این ادغام در اختیار کاربران کورتانا و الکسا قرار گرفته است.

به گزارش تکراتو، مایکروسافت و آمازون طی هفته جاری، مشغول ادغام دستیارهای دیجیتالی الکسا و کورتانا با هم بودند. با این اقدام می‌توان از هر دستیار، برای فراخواندن دستیار دیگر و دسترسی به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اضافه استفاده کرد.

ادغام دو دستیار دیجیتالی الکسا و کورتانا

ادغام کورتانا و الکسا برای نخستین بار در سال گذشته میلادی بود که اعلام شد که البته مایکروسافت در کنفرانس Build 2018 هم آن را به نمایش در آورد. اکنون نوبت به عرضه‌ی عمومی و دریافت فیدبک از سوی کاربران است. این ادغام فعلا در مراحل ابتدایی قرار دارد.

عبارت الکسا، کورتانا را باز کن – Alexa, Open Cortana، دستیار مایکروسافت را روی دیوایس‌های اکو فرا می‌خواند و با گفتن عبارت هی کورتانا، الکسا را باز کن ، Hey Cortana, Open Alexa می‌توان این کار را روی پی سی‌های مبتنی بر ویندوز 10 یا اسپیکر اینووک Harman Kardon انجام داد.

گفتنی است که هم الکسا و هم کورتانا، در نقش یک مهارت روی پلتفرم دیگری ظاهر می‌شوند و به همین دلیل می‌توان برای دسترسی به قابلیت‌های ویندوز یا آفیس روی دیوایس‌های اکو، کورتانا را فرا خواند.

البته این ادغام آنطور که باید روان نیست اما آمازون و مایکروسافت امید دارند که بتوانند آن را در آینده بهبود دهند. به گفته سخنگوی مایکروسافت:

هدف نهایی، داشتن دو دستیار ادغام شده است که قادر به انجام فعالیت‌های مرتبط به ابعاد گوناگون زندگی روزمره هستند.

هنوز استفاده از تعدادی از قابلیت‌ها در این ادغام امکان پذیر نیست اما مایکروسافت اعلام کرده که به مرور زمان، مهارت‌ها و قابلیت‌های بیشتری را اضافه خواهند کرد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر