;
coinex

حالت محرمانه جیمیل به گوشی‌های هوشمند راه یافت

حالت محرمانه جیمیل (Confidential Mode) قابلیت جدیدی است که سرویس قدرتمند پیام‌رسانی گوگل مهیا کرده است تا دسترسی گیرندگان ایمیل‌ها به انجام اموری مانند کپی کردن پیام‌ها محدود کند، اما کارشناسان می‌گویند این قابلیت‌ آنطور که باید و شاید امنیت کاربران را افزایش نمی‌دهد.

سرویس پست الکترونیکی گوگل یا همان جیمیل ماه آپریل امسال با بازطراحی بزرگی همراه بود. نخستین بار قابلیت‌های جدید جی‌میل در اختیار مشتریان جی‌سوئیت قرار گرفت. برای کاربران جدیدی که از ماه جولای به سرویس جیمیل ملحق می‌شدند نیز بدل به حالت پیش‌فرض شده بود.

حالت محرمانه جیمیل در گوشی های هوشمند

یکی از قابلیت‌های کلیدی این سری، بازطراحی حالت محرمانه جی‌میل یا کانفیدنشال مد (Confidential Mode) است که اکنون برای کاربران اسمارت‌فون‌ها نیز در دسترس قرار گرفته است.

هر چند به گفته EFF، این بهترین راه‌حل برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی نیست. منظقی هم به نظر می‌رسد، سخت است بتوان به توانایی کسی در حفاظت از داده‌های شخصی خودمان اعتماد کنیم.

حساب کاربری تیم جیمیل (Gmail) در تویئتر نوشت:

حالت محرمانه اکنون بر روی دستگاه‌های موبایل در دسترس است و شما می‌توانید به حفاظت از اطلاعات حساس خود از دسترسی‌های ناخواسته محافظت کنید. در خصوص این ویژگی می‌توانید از اینجا بیشتر بخوانید : goo.gl/u7VEnL

ایمیل محرمانه
با استفاده از حالت محرمانه گوگل می‌توانید ایمیل‌های محرمانه ارسال کنید که امکان کپی و دانلود کردن متن پیام و اتچمنت‌ها در آن مهیا نباشد.

هنگامی که حالت محرمانه جیمیل را برای یک ایمیل خاص فعال کنید، شما می‌توانید تاریخ انقضا و رمز عبور برای آن تعریف و دسترسی به آن را از طریق رابط کاربری وب و از طریق اس‌ام‌اس محدود کنید. دریافت کنندگان این ایمیل‌های محرمانه از انجام قابلیت‌های کپی، پیست، دانلود، پرینت و یا فوروارد پیام و یا فایل ضمیمه یا همان اتچمنت، محروم خواهند بود.

با این همه، این قابلیت نمی‌تواند جلوی گرفتن اسکرین‌شات از صفجه توسط دریافت کنندگان را بگیرد. گوگل اذعان کرده است:

درست است که گوگل دریافت‌‌کنندگان ایمیل‌هایی را که حالت محرمانه آنها فعال است را نسبت به انتشار تصادفی آن منع می‌کند، اما نمی‌تواند مانع از عکس یا اسکرین‌شات گرفتن از پیام و یا فایل‌های ضمیمه توسط آنها شود. دریافت‌کنندگانی که برنامه‌های مخرب بر روی کامپیوتر‌های خودشان دارند، ممکن است هنوز بتوانند پیام‌ها یا فایل‌های ضمیمه شما را کپی یا دانلود کنند. این قابلیت در حال حاضر برای مشتریان جی‌ سوئیت (G-Suit) فعال نیست.

بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) که یک گروه حامی حریم خصوصی دیجیتال است،‌ گمان می‌کند که این حالت جدید جیمیل گوگل به هیچ عنوان امنیت ندارد و حتی ممکن است کاربران را دچار یک احساس کاذب ایمن بودن کند. حالت محرمانه جی میل‌ (Confidential mode) به صورت کاربر به کاربر و یا اصطلاحا اند تو اند (End-to-End) رمزگذاری نشده است، بنابراین سرورهای گوگل، این پتانسیل را دارند که در حین انتقال، پیام‌های شما را مشاهده کنند.

به علاوه EFF به این نکته اشاره می‌کند که پیام‌هایی که تاریخ انقضای آنها به اتمام نرسیده است، در حقیقت از پوشه پیام‌های ارسال شده (Sent mail) محو نمی‌شوند. به این معنا که آنها غیرقابل بازیابی هستند.

همچنین اگر شما از یک رمزعبور اس‌ام‌اس استفاده می‌کنید،‌ اگر کمپانی شماره دریافت‌کننده ایمیل شما را از قبل نداشته باشد،‌ شما باید آن را در اختیار گوگل قرار دهید، این نکته به این معناست که گوگل با افزودن این سرویس حالا یک پایگاهی بزرگ‌تر از اطلاعات شخصی در اختیار دارد که ایمیل‌ها در آن به شماره‌ تلفن حقیقی افراد متصل هستند.

بیشتر بخوانید :

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر