;
coinex

استفاده از هوش مصنوعی برای خنک کردن مخازن اطلاعاتی

برای خنک کردن مخازن اطلاعاتی می‌توان از هوش مصنوعی کمک گرفت. این تکنولوژی تا٣٠ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

به گزارش تکراتو، مراکز اطلاعاتی گوگل شامل هزاران سرور هستند که فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند؛ از جستجوی گوگل گرفته تا جی میل و یوتیوب. بنابراین این مراکز اطلاعاتی نیاز به خنک شدن دارند و این موضوع باعث شد تا گوگل چند سال قبل هوش مصنوعی را در سیستم‌های خنک کننده خود استفاده کند.

خنک کردن مخازن اطلاعاتی با هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی علاوه بر کمک به خنک کردن مخازن اطلاعاتی ، می‌تواند به کنترل سیستم‌ها، کاهش مصرف انرژی و حفظ دمای ایده آل کمک نماید. این کمپانی خود اکنون اعلام کرده که فناوری هوش مصنوعی کنترل خنک کنندگی سیستم‌ها را برعهده دارد.

گوگل پس از نصب سیستم اپراتورهای مراکز اطلاعاتی اعلام کرد هوش مصنوعی چند تکنیک برای خنک کنندگی دارد اما اجرای این روش‌ها به طور دستی کمی وقت گیرند. این موضوع باعث شده تا گوگل یک سیستم خودکار بسازد.

هوش مصنوعی اکنون قادر است به صورت خودکار دستوراتی را اجرا کند که البته نیروهای انسانی بر فرایند انجام شده، نظارت می‌کنند. این سیستم هر ۵ دقیقه عکسی از سیستم خنک کننده می‌گیرد و همراه اطلاعات به شبکه عصبی DeepMind  ارسال می‌کند.

در مرحله بعد هوش مصنوعی اقداماتی را ارزیابی می‌کند تا سطح دما حفظ شود و همزمان مصرف انرژی هم کاهش یابد.

به گفته گوگل اکنون که حدود چند ماه از نصب این سیستم می‌گذرد، ٣٠ در صد در مصرف انرژی صرفه جویی شده است.

.

منبع: venturebeat

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر