;
coinex

ترکیدن حباب 30 درصدی قیمت خودروها با ادامه‌ی واردات

رییس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد که حباب 30 درصدی قیمت خودروها با ادامه‌ی واردات خودرو از بین خواهد رفت.

به گزارش تکراتو، رییس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد که در بازار خودروهای وارداتی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت‌های فعلی حباب هستند که باید کاهش یابند.

حباب 30 درصدی قیمت خودروها

کوروش مرشدسلوک در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد حباب 30 درصدی قیمت خودروها اظهار کرد که ممنوعیت یکباره واردات خودرو و در نتیجه محدودیت عرضه، باعث افزایش قیمت غیرواقعی خودروها در کشور شده است.

وی ادامه داد که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت‌های فعلی در بازار خودرو حباب است که باید از بین برود و اگر دولت اجازه واردات ۲۰ هزار دستگاه خودروی ثبت سفارش شده را بدهد این حباب از بین می‌رود.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد که پیش از ممنوع شدن واردات خودرو از ابتدای تیر ماه، شرکت‌های واردکننده تعداد قابل توجهی خودرو را پیش فروش و نسبت به ثبت سفارش و طی کردن فرایند واردات این خودروها اقدام کرده بودند که هنوز وارد نشده‌اند.

وی اضافه کرد که دولت همزمان با ممنوع شدن ثبت سفارش و واردات خودرو، ثبت سفارش‌های قبلی را نیز باطل اعلام کرده و شرکت‌ها موفق به واردات این خودروها نشده‌اند.

مرشدسلوک ادامه داد که اگر اجازه واردات خودروهای ثبت سفارش شده وجود داشته باشد، از یک سو شرکت‌های واردکننده خودرو می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای پیش فروش شده را تحویل مشتریان بدهند و از سوی دیگر قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

وی در پایان گفت که در این مورد تاکنون مذاکراتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و این سازمان هم نسبت به این موضوع نظر مساعدی داشته است.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر