;
coinex

تشکیل وزارت انرژی، آب و محیط زیست با هدف اصلاح ساختار دولت

وزارت انرژی، آب و محیط زیست طرح جدید مجلس با اهدف اصلاح ساختار دولت برای بهبود شرایط توسعه پایدار و کمک به وضعیت نابسامان محیط زیست است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از برررسی این طرح در هفته‌های آتی خبرداده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به طرح مجلس برای تشکیل وزارت انرژی، آب و محیط زیست خبر داد و گفت:

طرح ها و لوایحی طی چند ماه گذشته برای ایجاد تغییر در ساختار دولت مورد بررسی قرارگرفته است، در همین خصوص کمیسیون مشترکی برای اصلاح ساختار اداری دولت تشکیل شد؛ البته در این کمیسیون تمامی جوانب اصلاح ساختار دولت رد و تمامی مسائل درخصوص ادغام و جداسازی وزارتخانه ها درحوزه رفاه، کار، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و بازرگانی مورد موافقت قرار نگرفت.

خدادادی که نماینده مردم ملکان در مجلس دهم است می‌گوید که پس از رد کلیات این مسئله برخی مسائل مهم و با اهمیت در طرح های مستقل تدوین و در دستور کار بررسی قرار گرفت. در ادامه خدادادی با ذکر مثال‌ها می‌گوید که در هفته گذشته کلیات طرح تشکیل وزارت امور ایثارگران مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است. “با اینکه کلیات تشکیل وزارت بحران در کمیسیون اجتماعی رد شد؛ از این رو در جلسه هفته آینده  کمیسیون نیز طرح تشکیل وزارت انرژی، آب و محیط زیست بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سایه جنگ آب بر سر ایران ؛ ۵ سال بیشتر وقت نداریم!

این نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید که در صورت تصویب این طرح، سازمان حفاظت از محیط زیست به وزارت انرژی، آب و محیط زیست انتقال خواهد یافت. وی در ادامه افزود:

ضمن اینکه پیشنهاد شده وزارت نیرو و آب در هم ادغام شوند، یا اینکه بخشی از وظایف وزارت نفت و نیرو جابه جا شوند؛ یعنی اصلاح نسبی ساختار دولت صورت گیرد؛ البته در گام اول کلیات این طرح با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش های مجلس، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، مسؤولان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون بررسی خواهد شد.

تشکیل وزارت انرژی، آب و محیط زیست ؛ آیا چاره در اصلاح بروکراسی است؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در جلسه پیش رو پیشنهاددهندگان طرح وزرات انرژی به طرح دلایل خود درخصوص ضرورت تشکیل این وزارتخانه خواهد پرداخت ادامه داد:

درحال حاضر دلایل طرح این پیشنهاد مطرح نیست، اما درحال حاضر تشکیل وزارت انرژی، آب و محیط زیست با توجه به مشکلات به وجود آمده درحوزه آب، برق و محیط زیست یکی از نیازهای ضروری جامعه است؛ لذا پیش بینی می شود که کلیات این طرح در کمیسیون تصویب خواهد شد.

سلمان خدادادی، نماینده مستقل مجالس پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم از حوزه ملکان در استان آذربایجان‌شرقی، فرمانده سابق سپاه ملکان (ملک‌کندی) و مشاور محمد جواد ظریف در دولت یازدهم بوده است. آنطور که از گزارش‌ها بر می‌آید با تشکیل احتمالی این وزارتخانه جدید باید شاهد انحلال وزارت نیرو باشیم. تصمیمی که هم‌اکنون در گرو نظر نمایندگان مجلس است.

بیشتر بخوانید :

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر