;
coinex

رهگیری حیوانات با استفاده از شبکه اینترنت ممکن شد

از این پس برای رهگیری حیوانات می‌توان از شبکه اینترنت استفاده کرد. سیستم جدیدی توسعه داده شده که که توانسته این فرایند را راحت کند.

به گزارش تکراتو، سیستمی توسط محققان توسعه داده شده که از طریق آن امکان ارتقای فرایند تحقیق در رابطه با الگوی مهاجرت حیوانات و جنبه‌های مختلف زندگی آنها وجود دارد.

از سال‌ها پیش الگوی مهاجرت حیوانات مورد توجه محققان بوده است. پیش از این برای به دام انداختن پرندگان، از نصب سنسور روی آنها و روش‌های متفاوت دیگر استفاده می‌شد که البته این روش‌ها علاوه بر اینکه طاقت فرسا بودن کارایی قابل قبولی هم نداشتند. اما اکنون محققان سیستمی توسعه داده‌اند که بررسی این داده‌ها را به مراتب ساده و در عین حال پیشرفته‌تر کرده است.


بیشتر بخوانید: آیا خرس‌های قطبی چپ دست هستند؟


رهگیری حیوانات با یک سیستم شبکه‌ای جدید

سیستم جدیدی که برای رهگیری حیوانات ارائه شده است، در قالب پروژه بین المللی ایکاروس (مشارکت بین المللی برای تحقیق روی حیوانات با استفاده از فضا) توسعه پیدا کرده و شامل اتصال شمار زیادی فرستنده کوچک به حیوانات است که می‌توانند داده‌ها را به ایستگاه بین المللی مخابره کنند.

آنتن ایکاروس سیگنال‌ها را از تگ‌های GPS نصب شده روی حیوانات دریافت کرده و آن را به کامپیوتر مرکزی روسی منتقل می‌کند.

فضانوردان روسی بدین منظور طی پیاده روی ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه‌ای توانسته‌اند آنتن ردیابی حیوانات را در ایستگاه بین المللی نصب کنند. هدف از انجام این پروژه مطالعه رفتار حیوانات، بررسی گستردگی بیماری‌ها و پیش بینی فجایع طبیعی از طریق مشاهده الگوی مهاجرت حیوانات در سراسر جهان اعلام شده است.

دانشگاه‌های پرینستون، کپنهاگن و ییل که توسعه دهندگان ایکاروس هستند امیدوارند تا سال ۲۰۲۵ حسگرها را تا اندازه‌ای کوچک کنند که امکان تعبیه آنها در کوله‌های خورشیدی و نصب روی ملخ‌ها وجود داشته باشد.

سنسورهای فعلی که طراحی شده‌اند را می‌توان روی خفاش‌های میوه خوار، بچه لاکپشت‌ها، طوطی و دیگر پرندگان آوازخوان نصب کرد.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع: new atlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر