;
coinex

سخنگوی شورای نگهبان : استفاده از توئیتر غیرقانونی نیست

استفاده از توئیتر غیرقانونی نیست ، این گفته سخنگوی شورای نگهبان است. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که دوشنبه، 22 مردادماه، همزمان با روز خبرنگار به شبکه اجتماعی توئیتر پیوسته است، چنین اقدامی را غیرقانونی نمی‌داند. او می‌گوید تفسیر قانون فیلترینگ می‌تواند متفاوت از استفاده کاربران باشد.

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، در گفتگو با روزنامه هفت صبح، عضویت خود در شبکه اجتماعی توئیتر را تایید کرد و می‌گوید “گر می‌دانستم این همه جنجال درست می‌شود اصلا وارد توئیتر نمی‌شدم.” آقای کدخدایی می‌گوید استفاده از توئیتر غیرقانونی نیست”.

این عضو شورای نگهبان 22 مرداد، همزمان با روی خبرنگار به عضویت شبکه اجتماعی توئیتر درآمد. وی در نخستین توئیت خود در این شبکه اجتماعی نوشته است :

بسم الله الرحمن الرحیم درحال و هوای روز خبرنگار و ایام مبارک ذی الحجه از امروز برای #اطلاع_رسانی #سریع_تر و آگاهی بخشی بیشتر به خبرنگاران و مردم عزیز و بیان دیدگاه ها در اینجا #کنار_شما هستم.

توئیتر کدخدایی
اعتبار : توئیتر

به گزارش تکراتو سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با روزنامه هفت صبح در رابطه با دلایل عضویت خود در توئیتر بیان داشت :

دوستان مسئول در سایت ما پیشنهاد دادند که این صفحه را برای اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کنم.


بیشتر بخوانید : درخواست رفع فیلتر توییتر رد و بایگانی شد!


کدخدایی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود فیلترینگ این شبکه اجتماعی به عضویت آن درآمده است گفت که “به هر حال مسئولان مختلف در این شبکه حضور دارند و ما هم تصمیم گرفتیم مانند مسئولان به این شبکه ورود پیدا کنیم.” وی در جواب این سوال که مگر استفاده‌ای وب‌سایتی که فیلتر شده است غیرقانونی نیست، به بیان تفسیر خود در این خصوص که چرا استفاده از توئیتر غیرقانونی نیست پرداخت :

یک تفسیری که در این مورد وجود داشت این بود که فیلتر یک سایت محدودیت است اما استفاده از آن غیرقانونی نیست. اگر تفسیر جدیدی وجود داشته باشد و بگوید که استفاده از سایت فیلتر شده جرم است ما نیز حتما از آن تبعیت می‌کنیم.

بسیاری از مقام‌های مسئول ایرانی، از حسن روحانی، رئیس جمهور گرفته تا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در تویئتر به صورت فعال عضویت دارند. حتی همین چند وقت پیش شاهد جنگ توئیتری میان وزیر امور خارجه و رئیس حمهور آمریکا بودیم. استفاده دونالد ترامپ از حروف بزرگ در توئیت‌های خود بسیار جنجالی شد.


بیشتر بخوانید : دلایل مسئولین برای درخواست رفع فیلتر توییتر مشخص شد؛ کمیته فیلترینگ موافق رفع فیلترند!


نکته جالبی که در خصوص توئیتر وجود دارد این است که بسیاری از مردم و مسئولان کشور به عضویت این شبکه در آمده‌اند، ولی کماکان اصرار به فیلترینگ آن وجود دارد. فیلترینگی که در اواسط سال 88 و به دستور قوه‌قضاییه صورت گرفته است. کدخدایی در پاسخ به این تناقض می‌گوید :

به هر حال برخی مسئولان تصمیم گرفته‌اند توئیتر فیلتر باشد.

بیشتر بخوانید :

منبع : asriran

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر