;
coinex

مقایسه سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان ؛ کدام کشور اینترنت سریعتری دارد؟

به نظر شما کدام کشور اینترنت سریعتری دارد؟ آیا شما هم به مقایسه سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان می‌پردازید و آن را با ایران مقایسه می‌کنید؟

دسترسی به اینترنت و استفاده از آن در هر لحظه‌ای از شبانه روز به یک نیاز در جوامع امروزی تبدیل شده است به طوری که قطعی اینترنت و سرعت پایین آن حتی برای چند لحظه هم می‌تواند باعث ناراحتی و نگرانی شود.

همه افراد دوست دارند که به اینترنت سریع دسترسی داشته باشند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن نیاز خود را از طریق این فناوری برطرف کنند. امروزه در بیتشر مناطق جهان اینترنت عرضه می‌شود اما اینکه میزان سرعت اینترنت در هر کشور به چه صورتی است، فرق دارد. تعدادی از کشورها در این زمینه پیشتازند و با داشتن تجهیزات پیشرفته، سریعترین اینترنت جهان را به مردم ارائه می‌دهند. بسیاری از کشورها در رقابتند تا بتوانند در آمار مربوط به مقایسه سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان رتبه نخست را داشته باشند.


بیشتر بخوانید: رده بندی جهانی سرعت اینترنت ؛ بررسی جایگاه ایران در این رده بندی


مقایسه سرعت اینترنت ایران با سایر کشورها

هر ساله توسط موسسات مختلف لیست کشورهایی که سریعترین اینترنت جهان را دارند منتشر می‌شود. در ادامه قصد داریم به معرفی این کشورها و مقایسه سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان بپردازیم با تکراتو همراه باشید.

مقایسه سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان در سال 2017

موسسه آکامای تکنولوژی، فهرستی از ۱۰ کشور پیشگام و برتر در سرعت اینترنت را ارائه و پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را شناسایی کرده است. در این رده بندی، کره جنوبی رتبه اول را به دست آورده است. در ادامه لیست ۱۰ کشور که دارای سریعترین اینترنت پرسرعت هستند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام شده است:

  1. کره جنوبی
  2. نروژ
  3. سوئد
  4. هنگ کنگ
  5. سوئیس
  6. فنلاند
  7. سنگاپور
  8. ژاپن
  9. دانمارک
  10. ایالات متحده امریکا

بنابراین در اینجا با مقایسه سرعت اینترنت  می‌توان به این نتیجه رسید که کره جنوبی پرسرعت ترین اینترنت جهان را دارد. لازم به ذکر است که میانگین سرعت اینترنت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، میانگین سرعت اینترنت در جهان ۶.۳ مگابیت بر ثانیه بوده که در مقایسه با میانگین آن در سه ماهه نخست سال جاری که ۷.۲ مگابیت بر ثانیه بوده، ۲.۳ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید: راه اندازی سامانه کلاه سفید ؛ کشف آسیب پذیری سیستم های فناوری اطلاعات


کشورهای منطقه اسکاندیناوی مانند نروز، سوئد، فنلاند و دانمارک و همچنین کشورهای آسیای شرقی نظیر کره جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که اینترنت پرسرعت را به مردم خود ارائه می‌دهند.

پیش از این کشورهای لاتویا و هلند نیز در لیست حضور داشتند اما امسال جای خود را به کشورهای دانمارک و ایالات متحده آمریکا دادند و دیگر در لیست ۱۰ کشور پرسرعت جهان نیستند. آمریکا هم اکنون با ۲۲ درصد افزایش میانگین سرعت اینترنت در رده بندی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به جمع ۱۰ کشور پرسرعت پیوسته است.

ارائه اینترنت در قاره آفریقا، کشور کنیا میانگین ۱۳.۷ مگا بیت بر ثانیه ، در قاره آسیا، کره جنوبی میانگین ۲۸.۶ مگابیت بر ثانیه، در اقیانوسیه کشور استرالیا میانگین ۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه، در قاره اروپا کشور انگلستان میانگین ۱۶ مگابیت بر ثانیه و در قاره آمریکا، کشور ایالات متحده آمریکا ۱۸.۷ مگابیت بر ثانیه بوده است و این کشورها پرسرعت ترین اینترنت جهان را دارا هستند.


بیشتر بخوانید: مبارزه با قمار و شرط بندی در فضای مجازی با همکاری تمامی دستگاه‌ها


متاسفانه ایران، در میان کشورهای خاورمیانه، علی رغم استفاده روزافزون و گسترده کاربران از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، میانگین سرعت ۵.۸ مگابیت بر ثانیه را داشته است.

مقایسه سرعت اینترنت کشورها در سال 2016

استفاده از اینترنت در سال جاری نسبت به قبل افزایش یافته است. دسترسی مردم به اینترنت نیز افزایش یافته و بسیاری از مناطق مختلف اکنون یه این فناوری دسترسی دارند. البته در این افزایش استفاده از اینترنت، نباید نقش گوشی‌های همراه را نادیده گرفت.

گفته شده که در سال ۲۰۱۶ هر کاربر در حوزه اسکاندیناوی ماهیانه بطور متوسط ۱۰.۹۶ گیگابایت اینترنت سیار استفاده می‌کرده است. این میزان در مورد کاربران سوئد و کره جنوبی به ترتیب ۴.۳۸ و ۳.۸۳ گیگابایت بوده است که بعد از اتریش با متوسط ماهیانه ۶.۲۸ گیگابایت در رتبه‌های سوم و چهارم قرار داشته‌اند. کاربران لهستان، سوییس، آمریکا، ترکیه و ژاپن رده‌های بعدی جدول ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده‌اند.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات از توقف قمار اینترنتی با تصویب یک برنامه ۳ ماهه خبر داد


براساس تحقیقات انجام شده در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶، کره جنوبی با در اختیار داشتن سرعت میانگین ۲۶.۱ مگابیت بر ثانیه سریعترین اینترنت جهان را داشته است.

نروژ و سوئد بترتیب با میانگین سرعت ۲۳.۶ و ۲۲.۸ مگابیت بر ثانیه رتبه‌های اول و دوم اروپا و دوم و سوم جهان را در اختیار داشتند. کشورهای دیگری چون سوییس، دانمارک، فنلاند، سنگاپور، ژاپن و هلند هم در لیست 10 کشوری قرار دارند که سریع ترین اینترنت را در سال 2016 ارائه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: پیش نویس مربوط به اساسنامه شرکت ترانزیت ارتباطات بین الملل آماده شد


بررسی سرعت اینترنت تلفن‌های همراه

مقایسه سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان

اینترنت همراه نیز بسیار مورد توجه کاربران است. کاربران از طریق تلفن همراه و اینترنت خود می‌توانند در هر زمان و مکانی به اینترنت دسترسی داشته باشند. در این بین بهتر است اشاره‌ای به کشورهایی داشت که بالاترین جایگاه اتصالات سیار در جهان را دارند.

جدیدا اعلام شده که کشور قطر بیش‌ترین سرعت اینترنت همراه در جهان را دارد. آنگونه که سایت گلف نیوز نوشته است، قطر در زمینه ارائه پرسرعت‌ترین اینترنت همراه از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز جلو زده و سرعت اینترنت همراه در این کشور، سه برابر متوسط سرعت اینترنت همراه در کشورهای پیشرفته‌ای همچون ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و کشورهای اسکاندیناوی است.

در ادامه لیست کشورهایی که بیشترین سرعت اینترنت را دارند اعلام شده است. در این بین ایران رتبه 58 را دارد و میانگین سرعت اینترنت همراه در آن 23.79 مگابایت بر ثانیه است.

  • میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه : 22.81 مگابایت بر ثانیه
  • میانگین سرعت آپلود اینترنت هماره : 9.13 مگابایت بر ثانیه

 

  • سوئیس: 44.08
  • لوکزامبورگ: 45.18
  • مالتا: 46.40
  • مجارستان: 46.40
  • بلژیک: 47.27
  • کانادا: 49.70
  • هلند: 50.77
  • استرالیا: 52.26
  • ایسلند: 52.35
  • سنگاپور : 52.84
  • امارات متحده عربی: 17
  • نروژ: 57.21
  • قطر: 62.63
  • نیوزلند: 43.81
  • جمهوری چک: 41.42
  • تایوان: 41.03
  • لیتوانی: 38.90
  • آلبانی: 38.51
  • کره جنوبی: 36.64
  • سوئد: 36.58
  • دانمارک: 36.15
  • اتریش: 35.16
  • فرانسه: 34.94
  • فنلاند: 34.74
  • بلغارستان: 26

کلیه اعداد برحسب مگابایت بر ثانیه هستند.

بنابراین قطر سریع‌ترین اینترنت همراه در جهان را دارد و سرعت دانلود آن تا 62.63 مگابیت بر ثانیه نیز می‌رسد که تقریبا سه برابر میانگین جهانی ( ۲۳.۵۴ مگابیت بر ثانیه) است.


بیشتر بخوانید: بررسی بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان در سال ۹۶


مقایسه سرعت اینترنت ایران با سایر کشورها

سال‌ها از ارائه اینترنت در ایران می‌گذرد ولی هنوز هم کاربران نسبت به سرعت آن ناراضی هستند. براساس آمارهایی هم که تاکنون در این زمینه منتشر شده است، ایران رتبه خوبی در سرعت اینترنت نداشته است.

مقایسه سرعت اینترنت ایران با مناطق مختلف جهان

بر اساس آمارها از ۷.۳ میلیارد جمعیت دنیا، ۴.۲ میلیارد نفر امروز به اینترنت دسترسی دارند. در ایران نیز آنگونه که وزارت ارتباطات اعلام کرده ۵۶ میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند. همچنین بیش از ۹۳۷ هزار وب سایت با دامنه (ir) در کشور وجود دارند.

مسوولان در این مدت از رشد ۱۰ برابری اینترنت خبر داده و گفته‌اند که ۵۶ میلیون سیم‌کارت در اختیار مردم است که از این تعداد حدود ۸۰ درصد نیز از اینترنت همراه استفاده می‌کنند. در آماری دیگر اشاره شده که در ۱۰۳۸ شهر و ۲۸ هزار روستا اینترنت نسل سوم و چهارم در دسترس است.


بیشتر بخوانید: سریع ترین اینترنت دنیا ؛ سرعت ۲.۵ گیگابیت در ثانیه


موسسه آکامای تکنولوژی در گزارشی مفصل سرعت اینترنت جهانی را در کشورهای مختلف بررسی و اعلام کرده است. در این گزارش همچنین به مقایسه پارامترهای مهم کشورها با هم پرداخته شده است. این تحلیل براساس ۲۰۰ هزار میلیارد درخواست از ۱۴۹ کشور جهان آماده شده است.

براساس گزارشی که این موسسه ارائه کرده، سرعت میانگین اینترنت جهان در این مدت ۷.۲ مگابیت‌ بر ثانیه بود که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است. از بین ۱۴۹ کشوری که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، 96 کشور در متوسط سرعت اتصال پیشرفت داشته‌اند.

در این بین کشور ایران با میانگین سرعت ۴.۷ مگابیت بر ثانیه، پیشرفت ۱۴ درصدی و رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل داشته و توانسته رتبه ۱۰۷ را از میان ۱۴۹ کشور جهان کسب نماید.

البته چیزی حدود ۶۱ درصد از اتصالات ایران به اینترنت با سرعتی بالاتر از ۴ مگابیت بر ثانیه است  و در رتبه ۹‍۱ جهان قرار می‌گیرد اما ۱.۳ درصد از این اتصالات سرعتی بیش از ۱۰ مگابیت بر ثانیه دارند که نسبت به سه ماهه قبلی ۶ درصد کاهش داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna , wikipedia

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر