;
coinex

با هواوی میت 20 واقعی ملاقات کنید

روز گذشته تصاویر رندر شده‌ی به نظر واقعی از هواوی میت 20 منتشر شد که تنها یک بریدگی ناچ بسیار کوچک و دوربین سه‌ گانه را در این محصول نشان می‌دهد. این دستگاه پرچمدار آینده غول تکنولوژی چینی است.

کمپانی چینی هواوی اکنون با پشت سر گذاشتن اپل و درست پشت سر سامسونگ به جایگاه دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان رسیده است. هرچند که این شرکت هنوز به موفقیت دلخواه خود در کشور آمریکا دست پیدا نکرده، اما در اروپای غربی، هندوستان و کشور مادر خود، چین، موفقیت‌های بسیار بزرگی را بدست آورده است.

هواوی نیز همانند سامسونگ دو خانواده‌ی پرچمدار اصلی دارد؛ گوشی‌های هوشمند سری پی و سری میت؛ اوایل سال جاری میلادی خانواده‌ی هواوی پی 20 با ویژگی‌هایی نظیر بریدگی نمایشگر ناچ، اولین دوربین سه گانه‌ی جهان و طراحی بدنه با رنگ‌های جذاب روانه‌ی بازار شدند. حالا نوبت به معرفی پرچمدار بزرگتر این کمپانی یعنی هواوی میت 20 رسیده و روز گذشته تصاویر رندر شده‌ی به نظر واقعی از این محصول منتشر شدند که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ماه گذشته فایل سیستم عامل هواوی میت 20 با کد-نام هایما منتشر شد که بر اساس اطلاعات این فایل بخشی از مشخصات فنی هواوی میت 20 به بیرون درز کرد. بر این اساس، چیپست پردازنده اختصاصی کایرن 980، باتری بزرگ 4200 میلی آمپری، نمایشگر 6.3 اینچی آمولد، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و 6 گیگابایت حافظه رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی، بخشی از مشخصات فنی این دستگاه خواهند بود. ضمنا با اطمینان می‌توان گفت که هواوی میت 20 به آخرین نسخه اندروید 9 پای همراه با رابط کاربری EMUI 9 هواوی مجهز خواهد بود.

تصاویر رندر شده که در این مطلب مشاهده خواهید کرد بر اساس عکس‌های حقیقی است که از نمونه اولیه هواوی میت 20 طراحی شده‌اند. منبع این تصاویر که به دست توسعه دهندگان XDA رسیده نیز کاملا موثق بوده و ظاهرا همان منبع اطلاعتی است که به انتشار فایل سیستم عامل این محصول در ماه گذشته کمک کرده‌اند.

تماشا کنید: هواوی میت ۲۰ ؛ پرچم‌داری قدرتمند با ویژگی‌هایی جذاب

با توجه به اینکه این رندرها بر اساس عکس‌های گرفته شده از یک محصول مهندسی شده واقعی، طراحی شده‌اند؛ توجه به دو نکته زیر ضروری به نظر می رسد:

  • ابعاد دقیق این محصول در تصاویر گرفته شده مشخص نیستند و بنابراین اندازه بریدگی نمایشگر ناچ حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش و یا محل قرارگیری دکمه‌ها و دوربین صددرصد نهایی نیستند.
  • با توجه به اینکه در نمونه‌های مهندسی شده هیچوقت از پنل پشتی دستگاه عکس تهیه نمی‌شود، بنابراین طراح این رندرها اطلاعی از محل قرار گرفتن لوگو و یا شکل و جانمایی سنسور اثر انگشت در هواوی میت۲۰ به همراه نداشته و به همین دلیل در رندرها سنسور اثر انگشت را اضافه نکرده‌اند، زیرا شکل نهایی آن هنوز مشخص نیست.

 

رندرهای هواوی میت 20

رندر های هواوی میت 20

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور دستگاه در لبه سمت راست قرار گرفته و همچنین سینی سیم کارت در لبه سمت چپ این گوشی جای گرفته است. یک بریدگی نمایشگر ناچ بسیار کوچک و به شکل قطره آب نیز در بالای صفحه نمایش این محصول به چشم می‌خورد که به توعی یادآور بریدگی نمایشگر گوشی اوپو F9 است.

در مورد شکل و اندازه این بریدگی ناچ با اطمینان بیشتری صحبت می‌کنیم، زیرا با توجه به کدهای سفت افزاری فاش شده از این دستگاه رزولوشن نمایشگر آن 2244×1080 خواهد بود و بر همین اساس اندازه و شکل این بریدگی برای مطابقت با چنین رزولوشن تصویری طراحی شده است.

با بزرگنمایی در بالای پنل جلویی هواوی میت 20 یک اسپیکر کوچک به چشم می‌خورد که با توجه به ابعاد این دستگاه خبر بسیار خوبی برای طرفداران اسپیکرهای استریو محسوب می‌شود.

رندرهای ناچ هواوی میت 20

لبه بالایی

خبر خوب دیگر این که در لبه بالایی این گوشی جک هدفون 3.5 میلیمتری دیده می‌شود که در پرچمداران سال 2018 معمولا حذف شده و این یعنی هواوی نیز همانند سامسونگ به کاربردی بودن جک دوست داشتنی هدفون پی برده است.

رندر لبه بالای هواوی میت 20

لبه پایینی

همانطور که در تصویر رندر شده بعدی می‌بینید در لبه پایینی هواوی میت 20 میکروفون، پورت USB نوع C و اسپیکر استریو دوم جای گرفته‌ است.

رندر لبه پایینی هواوی میت 20

پنل پشتی

پیش از این اشاره شد که تصویری از پنل پشت این دستگاه به دست طراحان نرسیده و بنابراین تصمیم گرفته شده که از طراحی کامل این بخش صرف نظر شود. اما بر اساس گفته‌های برخی منابع موثق، این تصاویر پنل پشتی هواوی میت 20 ر ا نشان می‌دهد که از شیشه ساخته شده و مطمئنا از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین دوربین سه گانه این محصول نیز شبیه هواوی پی 20 پرو همراه با یک فلش LED خواهد بود. بر این اساس تصویر زیر تنها حدس طراح در بخش دوربین هواوی میت 20 را نشان می‌دهد.

تصویر رندر دوربین هواوی میت 20

مشخصات فنی هواوی میت 20

جدول زیر تمام اطلاعاتی که ما در مورد مشخصات فنی این محصول داریم را برای شما نمایش می‌دهد:

مشخصات فنی هواوی میت 20
سیستم عامل اندروید 9 پای با رابط کاربری EMUI 9
چیپست پردازنده های‌سیلیکون کایرن 980
حافظه رم 6 گیگابایت و احتمالا نسخه‌های دیگری نیز عرضه می‌شود
حافظه داخلی 128 گیگابایت و احتمالا نسخه‌های دیگری نیز عرضه می‌شود
نمایشگر 6.3 اینچی آمولد با رزولوشن 2244×1080
سیستم صوتی اسپیکرهای استریو، جک هدفون 3.5 میلی‌متری
باتری 4200 میلی‌آمپری
اتصالات پورت USB نوع C ، شارژ بی‌سیم
قیمت نامشخص
زمان عرضه نامشخص

 

در حال حاضر اطلاعی در مورد زمان عرضه این محصول به بازار و همچنین قیمت آن در دست نیست، اما می‌دانیم که تنها چند ماه با رونمایی از پرچمدار جدید هواوی فاصله داریم. هواوی میت ۹ در نوامبر سال 2016 رونمایی شد و هواوی میت 10 در ماه اکتبر سال 2017 معرفی گردید، بنابراین انتظار داریم که هواوی میت ۲۰ نیز در حد فاصله این دو ماه رونمایی شود.

در عین حال انتظار می‌رود که هواوی چیپست جدید های‌سیلیکون کایرین 980 خود را به همین زودی و در نمایشگاه IFA امسال معرفی کند، بنابراین اطلاعات بیشتری از چیپست پردازنده‌ای که قرار است قلب تپنده هواوی میت 20 را تشکیل دهد، احتمالا در عرض دو هفته آینده به دست ما خواهد رسید.

امیدوارم اطلاعات آورده شود در این مطلب برای شما مفید بوده باشد و حالا نوبت شماست که به ما بگویید آیا اگر دستگاه پرچمدار جدید هواوی به همین شکل و شمایل باشد تا چه اندازه مایل به خرید آن هستید و اینکه آیا فکر می‌کنید این محصول توانایی رقابت با فبلت قدرتمند سامسونگ یعنی گلکسی نوت 9 را خواهد داشت یا خیر؟

.

منبع: xda-developer

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر