;
coinex

اسکن چشم راهی ساده برای تشخیص سریع پارکینسون است

تشخیص سریع پارکینسون با اسکن چشم ممکن شد. پیش از این تشخیص درست و به موقع ابتلای افراد به بیماری پارکینسون یک چالش جدی پزشکی بود.

به گزارش تکراتو، محققان موفق شدند از طریق اسکن چشم به تشخیص سریع پارکینسون بپردازند. هم اکنون از آزمایش‌های عصبی برای تشخیص این بیماری استفاده می‌شود که نمی‌توان از این طریق بیماری را زود تشخیص داد و تشخیص دیرهنگام به پیشرفت بیماری کمک می‌کند و به شبکه عصبی هم آسیب وارد می‌کند.

تشخیص سریع پارکینسون با اسکن چشم

مشکلات موجود برای تشخیص پارکینسون باعث شد تا پزشکان به دنبال راه جدیدی باشند. گروهی از پژوهشگران در کره جنوبی اعلام کردند که میان نازک شدن شبکیه و ابتلا به بیماری پارکینسون رابطه وجود دارد؛ بنابراین می‌توان با اسکن ساده چشم به تشخیص سریع پارکینسون کمک کرد.

از جمله روش‌هایی که قبلا برای تشخیص پارکینسون استفاده می‌شد می‌توان به آزمایش خون، بویایی و حتی تحلیل و بررسی اشک انسان اشاره کرد. اما محققان کره‌ای گفته‌اند که اسکن چشم از دقت و قطعیت بیشتری برخوردار است و به تشخیص سریع کمک می‌کند.

البته فعلا برای تکمیل این روش درمانی باید آزمایش‌های بیشتری انجام شود.

.

منبع: newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر