;
coinex

تحریم فناوری 5G هواوی و ZTE در استرالیا

دولت استرالیا فناوری 5G هواوی و ZTE را تحریم کرد. خرید تجهیزات شبکه 5G  از شرکت‌های چینی هوآوی و ZTE ممنوع شد.

به گزارش تکراتو، دولت استرالیا در اقدامی سختگیرانه نسبت به تحریم های آمریکا، اعلام کرده که اپراتورهای داخلی حق خرید تجهیزات شبکه 5G از شرکت‌های چینی هوآوی و ZTE  را ندارند.

تحریم فناوری 5G هواوی و ZTE در استرالیا

بعد از انتشار خبر تحریم فناوری 5G هواوی و ZTE توسط استرالیا، صحت آن از طریق حساب توییتری کمپانی هوآوی تأیید شد. این شرکت با اشاره به حضور 15 ساله در بازار استرالیا، تصمیم اخیر دولت این کشور را به ضرر مصرف کنندگان دانست.

پیش از این نیز آمریکا دست به چنین اقدامی زده بود. اما آمریکا فقط پرسنل و نهادهای زیرمجموعه خود را از معامله منع کرده بود، در حالی که استرالیا استفاده عمومی از فناوری‌های ارتباطی چینی‌ها را کلاً ممنوع کرده است.

دولت استرالیا در بیانیه‌ای رسمی در مورد تحریم فناوری 5G هواوی و ZTE اعلام کرد:

تأمین کنندگانی که تحت کنترل نهادهای قضایی کشورهای خارجی باشند، نمی‌توانند به خوبی از شبکه 5G محافظت کرده و جلوی دسترسی غیر مجاز یا مداخله‌های احتمالی را بگیرند.

چون چین اعلام کرده که شرکت‌ها و سازمان‌های این کشور باید با نیروهای اطلاعاتی حکومتی همکاری کنند، دولت استرالیا هم نگران است. آنها احتمال می‌دهند که زیرساخت‌های هوآوی و  ZTE، بستری برای جاسوسی باشند.

براساس اظهارات یکی از مقامات استرالیایی، هدف اصلی، تحریم شرکت هوآوی است؛ زیرا این کمپانی قبلاً پیشنهاد نظارت بر توسعه فناوری5G  در استرالیا را داده است.

.

منبع: Engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر