;
coinex

درآمد شرکت‌ها از فروش لایسنس تکنولوژی‌های 5G چقدر است؟

گفته شده که درآمد نوکیا ار فروش لایسنس تکنولوژی‌های 5G چیزی حدود 3.5 دلار است. نوکیا، اریکسون و کوالکام با هم سهمی 21 دلاری دارند.

به گزارش تکراتو، همه‌ی ما تاکنون اخبار مختلفی در مورد نبردها و شکایت‌هایی که بر سر حقوق پتنت‌ها اتفاق افتاده، شنیده‌ایم. یک پتنت هم می‌تواند درآمدزا باشد و هم باعث ضرر یک شرکت شود. اکنون برای جلوگیری از این مشکل، نوکیا و چند کمپانی دیگر هزینه خرید لایسنس تکنولوژی‌های 5G خود را به صورت عمومی اعلام کرده‌اند.

درآمد حاصل از فروش لایسنس تکنولوژی‌های 5G

نوکیا و چند کمپانی دیگر تصمیم دارند جلوی تشکیل پرونده‌های حقوقی در آینده را که مربوط به نقض پتنت است، بگیرند. این کمپانی‌ها هزینه خرید لایسنس تکنولوژی های 5G خود را به صورت عمومی اعلام کرده‌اند.

استانداردهای بین المللی 5G  ، استانداردهایی هستند که تعیین می‌کنند شبکه‌های 5G  و سخت افزارهایی که آنها را به اجرا در می‌آورند، چگونه باید باشند. در این تحقیق، کمپانی‌های وایرلس گوناگونی دخیل بوده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کوالکام، هواوی، اریکسون، سامسونگ و نوکیا اشاره نمود.

قرار است به دلیل تاثیری که هر یک از این کمپانی‌ها بر تعیین استانداردها داشته‌اند، سهم کوچکی از فروش لایسنس تکنولوژی‌های 5G  را دریافت کنند. بنابراین شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل باید به ازای فروش هر دیوایس پریمیوم، هزینه اندکی بپردازند.

هزینه لایسنس نوکیا، 3.48 دلار و اریکسون به دلیل تکنولوژی‌های متفاوت بین 2.50 الی 5 دلار خواهد بود. کوالکام هم هزینه لایسنس خود را با احتساب 2.275 درصد از قیمت کل موبایل‌های تَک‌ماد 5G، یا 3.25 درصد از قیمت موبایل‌های 5G چندماد دریافت خواهد کرد.

با وجود اینکه این رقم بسیار بالاست اما فقط به موبایل‌های پریمیوم اختصاص دارد. کوالکام اعلام کرده تولیدکنندگانی که موبایلی در بازه قیمت 400 الی 500 دلار عرضه کنند، به جای 16.25 دلار به ازای هر دیوایس، 13 دلار باید پرداخت کنند.

نوکیا، اریکسون و کوالکام مجموعاً سهمی 21 دلاری از فروش لایسنس تکنولوژی‌های 5G  خواهند داشت. سایر کمپانی‌ها هنوز سهم خود را مشخص نکرد‌ه‌اند.

.

منبع: Engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر