;
coinex

زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز کرمانشاه را لرزاند؛ 2 کشته 241 زخمی

بامداد امروز زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در عمق 10 کیلومتری سطح زمین جوانرود بود و تازه آباد در کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش تکراتو، شدت زمین لرزه 5.9 ریشتری کرمانشاه تا اندازه‌ای بوده که علاوه بر این شهر، در شهرهای تازه‌آباد، جوانرود، کرمانشاه، سنندج، مریوان، بوکان، سقز و مهاباد نیز احساس شده و مردم از خانه‌های خود خارج شده‌اند.


بیشتر بخوانید: بزرگترین زلزله های جهان و ایران؛ ۲۰ مورد از شدیدترین زمین لرزه های دنیا


زمان وقوع زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه

فرهاد فروزی، رییس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در مورد زلزله 5.9 ریشتری این استان اعلام کرد که  این زمین‌لرزه ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه بامداد یکشنبه رخ داده و به بزرگی ۵.۹ ریشتر بوده است. این زلزله در حوالی تازه‌آباد و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده است.

فروزی افزود که این زمین‌لرزه، پس‌لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته است و معمولا پس از زلزله‌های بزرگ وقوع چنین پس‌لرزه هایی تا چندین ماه طبیعی است.

اورژانس جوانرود در مورد زلزله کرمانشاه اعلام کرد که اکثر مصدومین زلزله امشب بر اثر ترس دچار افت فشار و مصدومیت سطحی شده بودند.


بیشتر بخوانید: نظر پدر علم زلزله شناسی در مورد ارتباط زلزله های ایران و پروژه هارپ


آرتیکاس اقبال مدیر کل مدیریت بحران کردستان اعلام کرد که زمین لرزه تازه آباد کرمانشاه در تمام شهرستان‌های استان احساس شده و ادامه داد که دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی خسارت‌های احتمالی این حادثه هستند. تاکنون هیچ خسارتی از این حادثه در کردستان گزارش نشده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که بر اثر زلزله بامداد امروز (یکشنبه) تازه آباد ، 241 نفر مصدوم و 2 جان خود را از دست دادند. اورژانس کشور از اعزام 5 گروه ارزیاب به منطقه خبر داد. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز 6 گروه ارزیاب به کرمانشاه اعزام کرده است. در ادامه‌ی وقوع زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه برق در برخی نقاط این استان قطع شد.


بیشتر بخوانید: تشخیص زلزله با فیبر نوری ممکن شد؛ روشی نوین برای تشخیص وقوع زلزله


جزئیات زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه

  • زمان وقوع : یکشنبه، 4 شهریور 1397 در ساعت 02:43:25 (وقت محلی – تهران)
  • بزرگی زلزله: 5.9
  • نوع بزرگی: MN
  • موقعیت رومرکز زلزله:  34.63 شمالی و 46.22 شرقی
  • عمق: 8 کیلومتر
  • عدم قطعیت مکانی:  0.87+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی
  • 1.11+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی
  • منطقه: استان کرمانشاه
  • فاصله‌ها:
  • 14 کیلومتری تازه آباد، کرمانشاه
  • 32 کیلومتری جوانرود، کرمانشاه
  • 37 کیلومتری گهواره، کرمانشاه

این زلزله تا ساعت 5 بامداد 17 پس‌لرزه بزرگتر از 3 ریشتر داشته که شدیدترین آن 4.1 ریشتر بوده است. این پس لرزه‌ها تا ساعت 7 امروز به عدد 30 افزایش یافت.

با وجود اینکه شدت این زلزله 5.9 ریشتر اعلام شده اما سازمان زمین‌شناسی آمریکا شدت این زمین لرزه را ۶.۱ تخمین زده است  مرکز این زلزله تازه آباد، مرکز شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه بوده است.

تعداد پس لرزه‌ها تا این لحظه 43 مورد ثبت شده که سه مورد آن بالای چهار ریشتر بوده‌اند.

شرکت مخابرات اعلام کرده که در زلزله 5.9 ریشتری تازه آباد  ارتباطات مخابراتی (تلفن ثابت و همراه و اینترنت) برقرار است. همچنین گاز تمام مشترکان و جایگاه‌های سی ان جی در مناطق زلزله زده تازه آباد نیز برقرار است و اکیپ‌های امدادی شرکت گاز بازدید و ارزیابی‌های لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام داده‌اند. آب تمام مناطق زلزله زده کرمانشاه برقرار است و فقط در کرندغرب کدورت آب وجود دارد که تلاش‌ها برای رفع کدورت آب این شهر ادامه دارد.

زلزله 4.9 ریشتری امروز 10 شهریورماه 97 در تازه آباد

امروز صبح زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند. در این مورد اورژانس اعلام کرده که با توجه به ارزیابی بعمل آمده در مناطق زمین لرزه، هیچ خسارت جانی به ثبت نرسیده است و تنها برخی منازل روستایی ترک خورده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: asriran

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر