;
coinex

شرکت‌های پتروشیمی قربانی ایمیل های جعلی شدند

به گفته مرکز ماهر این بار شرکت‌های پتروشیمی قربانی ایمیل های جعلی هستند. این ایمیل‌های جعلی با هدف سرقت رمز عبور ارسال می‌شوند.

به گزارش تکراتو، مرکز ماهر در خصوص ارسال ایمیل‌هایی با پیوست آلوده جهت سرقت رمزهای عبور هشدار داد. این مرکز از شناسایی نوعی بدافزار جاسوسی خبر داد که سعی دارد با انتشار ایمیل جعلی به شرکت‌های پتروشیمی، قربانی بگیرد.

ارسال ایمیل های جعلی به شرکت‌های پتروشیمی

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اعلام کرد که در روزهای اخیر مهاجمان با نفوذ به ‫حساب ایمیل یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه پتروشیمی، به انتشار ایمیلی جعلی با پیوست آلوده اقدام کرده‌اند.

این ایمیل محتوایی مرتبط با موضوع تحریم‌ها داشته و پیوست همراه آن یک بدافزار جاسوسی در قالب یک فایل فشرده rar. با توانایی استخراج رمزهای عبور برنامه‌های مختلف ذخیره شده در سیستم‌های عامل ویندوز قربانی است.

در همین حال دو مورد مشابه نیز در هفته های اخیر توسط آنتی ویروس بومی شناسایی و گزارش شده است. در هر دوی این موارد، ایمیل مورد سواستفاده متعلق به شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی بوده است.

مرکز ماهر در مورد این ایمیل های جعلی تاکید کرد که کاربران، به ویژه کاربران سازمانی لازم است نسبت به محتوای ایمیل‌های دریافتی توجه بیشتری داشته باشند و از بازگشایی هرگونه پیوست مشکوک خودداری کنند.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر