;
coinex

ایجاد ۳۱ هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی

بستر دنیای مجازی باعث شده تا چیزی حدود ۳۱ هزار شغل جدید ایجاد شود. این آمار توسط رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام شد.

به گزارش تکراتو، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ارتقای فضای مجازی را یکی از موارد مهم برای افزایش مشاغل نوپا دانسته است. به گفته وی ۳۱ هزار شغل جدید به واسطه دنیای مجازی ایجاد شده اما این کسب و کارهای جدید مشکلاتی نیز دارند.

ایجاد ۳۱ هزار شغل جدید در دنیای مجازی

سرائیان در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد ۳۱ هزار شغل جدید ایجاد شده، در مورد ارتقای سهم صفحات فارسی وب در دنیا تا سقف دو درصد خبر داد و افزود که این عدد در سال گذشته ۱,۲ درصد بوده است. به گفته وی این میزان از صفحات وب در محیط بین‌الملل زبان فارسی بالاتر از زبان‌های عربی، ترکی و چینی است.

وی این روند را نشان از تولید محتوای مناسب و نیز ارتقای استفاده از زبان فارسی در محیط وب دانست و در ادامه گفت که شاه‌بیت اصلی فضای مجازی خدمت‌رسانی است که مردم پیشرفت‌ها و ظرفیت‌ها را لمس می‌کنند.

سرائیان در ادامه این ارتقای کمی را منجر به ایجاد بیش از ۳۱ هزار شغل دانست و اضافه کرد که بیش از ۲۳ هزار تیم توسعه‌دهنده دو یا سه نفره در دانشگاه‌ها یا حتی زیرپله‌ها این کسب و کار را توسعه داده‌اند.

وی تاکید کرد که دولت در این راستا باید موانع را رفع کند و تسهیل‌گری را دنبال نماید. سرائیان بیمه و تامین اجتماعی را از مشکلات پیش روی این کسب و کارهای نوپا دانست و ادامه داد که مالیات و ثبت شرکت‌ها و انحلال آن از دیگر معضلات استارت‌آپ‌هاست.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر