;
coinex

ساخت راکتور هسته ای توسط بیل گیتس و وزارت انرژی آمریکا

براساس گزارش‌های موجود بیل گیتس قصد دارد با همکاری وزارت انرژی کشور آمریکا به ساخت راکتور هسته ای کوچک و ارزان بپردازد.

به گزارش تکراتو، مسئولین وزارت انرژی اعلام کرده‌اند که قرار است بر اساس این پروژه‌ی بیل گیتس، نسل جدیدی از راکتور‌های نمک گداخته در آینده‌ای نزدیک توسعه یابد.

ساخت راکتور هسته ای کوچک و ارزان

ساخت راکتور هسته ای کوچک حدود سال ۱۹۶۰ بود که اختراع شد و تقریباً ۶۰ سالی است که از تولید آنها می‌گذرد. اکنون قرار است چند کمپانی مختلف با وزارت دفاع برای توسعه این راکتور همکاری کنند که یکی از از این کمپانی‌ها، کمپانی بیل گیتس یعنی TerraPower محسوب می‌شود.

تاکنون وزارت انرژی آمریکا بیش از ۲۸ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده تا بتواند بهترین متریال موردنیاز راکتور‌ را تامین کند. تکنولوژی جدید در نظر گرفته شده برای این راکتور‌ از نمک مایع به عنوان سوخت و خنک کننده استفاده می‌کند و به همین دلیل است که از مدل‌های قبلی کارآیی بیشتری دارد.

ارگان یاد شده مدارکی از این راکتور‌ در اختیار رسانه‌ها قرار داده که بر اساس آنها پروسه‌ی عملکرد این دستگاه بسیار موثرتر از راکتور‌های آب سبک خواهد بود و نسبت به آنها ضایعات کمتری نیز از خود برجای خواهد گذاشت.

گفته شده که تکنولوژی امنیتی جدیدی نیز در این راکتور‌ تعبیه شده که در صورت هرگونه اتفاق، آن را از کار می‌اندازد تا از وقوع حادثه‌ جلوگیری شود.

این اولین باری نیست که گیتس در ساخت راکتور هسته‌ای به یاری دیگر شرکت‌ها می‌رود. سال ۲۰۱۰ میلادی نیز او به کمپانی توشیبا کمک کرد تا نسل جدیدی از راکتور هسته‌ای را توسعه دهد تا بتواند بدون سوخت گیری مجدد به مدت ۱۰۰ سال فعالیت نماید.

.

منبع: longroom

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر