;
coinex

نبرد 1000 دلاری ها ؛ مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10 اپل

دو پرچمدار گران‌قیمت از دو رقیب دیرینه، کدام یک شایسته هزار دلار هزینه است؟ در ادامه با مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10 اپل با تکراتو همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

سال‌های زیادی بود که گوشی‌های هوشمند پرچمدار کمپانی‌های مختلف در بازه قیمتی 600 تا 700 دلار به فروش می‌رسیدند؛ اما حالا بازی عوض شده و قیمت بهترین گوشی های برترین کمپانی‌ها در این بازار به هزار دلار رسیده است. دو پرچمدار اصلی اپل و سامسونگ اکنون با برچسب قیمت هزار دلاری به فروش می‌رسند.

مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10 اپل

آیفون 10 اپل بدون شک پیشروترین محصول این کمپانی در چند سال اخیر به شمار می‌رود و در طرف دیگر گلکسی نوت ۹ که حالا با پیشرفت‌هایی که نسبت به نسل پیشین خانواده گوشی‌های گلکسی نوت داشته با قیمت هزار دلار به فروش گذاشته شده است. اکنون در مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10 اپل می‌خواهیم ببینیم کدام یک از این دو لیاقت پرداخت هزار دلار را دارد، بنابراین تا انتهای این مقایسه حتما با تکراتو همراه باشید.

طراحی

در همین ابتدا باید گفت که آیفون 10 بسیار خوش دست‌تر از گلکسی نوت 9 بوده و در دست گرفتن آن کار بسیار خوشایند و راحت است؛ هرچند که برای انجام رساندن بسیاری از کارها در پرچمدار اپل نیز ناچار خواهید شد از دو دست خود کمک بگیرید، اما در مقایسه با نوت 9 که یک گوشی هوشمند کشیده و قد بلند محسوب می‌شود و البته عریض‌تر و سنگین‌تر در مقایسه با رقیب خود، مدیریت آیفون 10 با یک دست کار آسان‌تری است.

در مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10 اپل در زمینه طراحی، باید بدانید که بدنه هر دوی این محصولات مطابق استاندارد رایج این روزهای گوشی‌های هوشمند پرچمدار از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است

در مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10 اپل در زمینه طراحی، باید بدانید که بدنه هر دوی این محصولات مطابق استاندارد رایج این روزهای گوشی‌های هوشمند پرچمدار از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است؛ هرچند که قاب فلزی آیفون 10 کمی قطورتر است و به همین دلیل احساس محکم‌تر بودن را به دستان شما منتقل می کند.

آیفون 10 بسیار خوش دست‌تر از گلکسی نوت 9 بوده و در دست گرفتن آن کار بسیار خوشایند و راحت است

در عین حال باید گفت که سامسونگ یک شاهکار خلق کرده است. یک گوشی هوشمند با ابعاد گلکسی نوت 9 که امکاناتی از جمله جک 3.5 میلیمتری هدفون، قلم استایلوس و پیشرفته اس پن، اسپیکرهای استریو، سنسور اندازه‌گیری ضربان‌قلب، اسکنر عنبیه چشم و سنسور تشخیص اثر انگشت همگی در قالب یک گوشی چشم نواز و اعلا که دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نیز هست، گرد هم آمده‌اند.

در مقابل اپل در ساخت آیفون 10 به کسب استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 بسنده کرده و به لحاظ طراحی نیز با اضافه کردن بریدگی نمایشگر ناچ مقداری از یکپارچگی ظاهر این محصول کاسته است. بنابراین در مجموع، شاید بتوان گفت آیفون 10 یک گوشی محکم‌تر و خوش‌دست‌تر است، اما مطمئنا گلکسی نوت 9  ثابت می‌کند که یک گوشی هوشمند پرچمدار، علاوه بر زیبا بودن می‌تواند سرشار از امکانات نیز باشد.

ضمنا نباید فراموش کرد که قلم جدید اس پن نوت 9 با مجهز شدن به فناوری بلوتوث اکنون نسبت به گذشته امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از یادداشت برداری و نقاشی کشیدن با قلم اس پن گرفته تا استفاده از این قلم به عنوان کنترل از راه دور در گلکسی نوت 9، جذابیت هایی است که فبلت پرچمدار جدید سامسونگ را به آیفون 10 برتری می‌دهد.

تماشا کنید: بررسی ویژگی های قلم S Pen گلکسی نوت 9

نمایشگر

به لحاظ بصری هر دو نمایشگر این محصولات کاملا دلفریب هستند و کیفیت نمایش تصویر در آن ها توجه شما را کاملا به خود جلب می‌کند، اما به لحاظ فنی برتری کاملا از آنِ گلکسی نوت 9 است. نمایشگر بزرگتر سوپرآمولد 6.4 اینچی با رزولوشن 2960×1440 پیکسل (+QHD) نوت 9 از نمایشگر 5.8 اینچی سوپر ریتنا اولد آیفون 10 با رزولوشن 1125 در 2436 پیکسل، فشردگی پیکسلی بسیار بیشتری ارائه می‌کند.

مقایسه نمایشگر نوت 9 با آیفون 10

اگرچه در کاربری روزمره، کاربران معمولی به سختی بتوانند تفاوت فنی این دو نمایشگر را از یکدیگر تشخیص دهند، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که نمایشگر گلکسی نوت 9 بهترین نمایشگر جهان است، البته فعلا و در حال حاضر.

از جزئیات که بگذریم نمایشگرهای این دو دستگاه علاوه بر اینکه کیفیت بسیار خوبی دارند، در سایر شاخص‌ها از جمله گرمای نمایش رنگ‌ها، زاویه باز دیداری و دقت نمایش رنگ‌ها نیز عملکرد بی‌نقصی را به نمایش می‌گذارند. تنها موردی که به عنوان یک تفاوت جزئی می‌توان به آن اشاره کرد، حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون 10 است که عدد آن 640 نیت بوده و در مقابل حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی نوت 9 به 575 نیت می‌رسد.

ویژگی ها و کیفیت نمایشگر
مقایسه ویژگی‌ها و کیفیت نمایشگر گوشی

البته این تفاوت به سختی قابل درک خواهد بود، زیرا در محیط‌های خارجی و زیر نور مستقیم خورشید برای دیدن هیچ محتوایی در هیچ کدام از این نمایشگرها به مشکل بر نخواهید خورد.

در مورد بریدگی صفحه نمایش آیفون 10 یا همان ناچ معروف نیز باید گفت که بسیاری از کاربران از این نوآوری تنفر داشته و این در حالی است که بسیاری دیگر نیز چندان مخالفتی با این طراحی ندارند. اما در مجموع باید اذعان کرد که بریدگی ناچ، یکپارچگی نمایشگر آیفون را از بین برده است، به ویژه هنگامی که یک محتوای تمام صفحه را در آن به تماشا بنشینید این بریدگی مزاحمت بیشتری برای شما ایجاد خواهد کرد.

رابط کاربری

اگر به سادگی بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهید، بنابراین احتمالا انتخاب بی‌چون و چرایی شما در زمینه رابط کاربری iOS آیفون 10 اپل خواهد بود. هرچند که سامسونگ در رابط کاربری جدید خود با نام سامسونگ اکسپرینس تلاش کرده سادگی بیشتری را به اندروید 8.1 اوریو اضافه کند، اما به هر حال لایه‌هایی از پیچیدگی درون ذات سیستم عامل اندروید در مقایسه با سیستم عامل iOS وجود دارد و همین نکته بارزترین تفاوت رابط‌های کاربری این دو دستگاه به شمار می‌رود، اما ضمنا نباید فراموش کرد که گلکسی نوت ۹ امکانات نرم افزاری بسیار زیادی برای افزایش بهره‌وری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

مقایسه رابط کاربری آیفون 10 با گلکسی نوت 9

در انجام وظایف روزمره رابط کاربری هر دو دستگاه بی‌نقص هستند، از ارسال ایمیل گرفته تا گردش در اینترنت و دسترسی به چراغ قوه، همگی در هر دو محصول به راحتی در دسترس شما قرار دارند، اما سامسونگ در گلکسی نوت 9 یک گام از این فراتر رفته و قلم فوق العاده اس پن بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد.

همچنین با متصل کردن پرچمدار سامسونگ با یک رابط کابل HDMI به یک مانیتور یا تلویزیون، محیط سامسونگ دکس در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا تجربه نزدیک به کار با یک کامپیوتر خانگی به شما ارائه کند. در رابط کاربری سامسونگ همچنین شما می‌توانید صفحه گوشی خود را در حالت کار با یک‌دست قرار دهید تا اندازه بخش کاربردی نمایشگر شما کوچک شود و بتوانید با یک دست از گلکسی نوت 9 بهره ببرید. همچنین می‌توان دو برنامه را به صورت همزمان باز کرده و اندازه هر برنامه را در هنگام اجرا تغییر دهید. بنابراین به لحاظ امکانات، رابط کاربری آیفون فاصله زیادی با رابط کاربری پرچمدار سامسونگ دارد.

البته اپل نیز دست خالی به این میدان رقابت قدم نگذاشته است. سیستم تشخیص چهره فیس آی دی آیفون 10 در مقایسه با سیستم اسکن هوشمند نوت 9 که ترکیب دو ویژگی اسکنر عنبیه چشم با سیستم تشخیص چهره است، عملکرد جامع‌تری را ارائه می‌کند. همچنین ایموجی‌های انیمیشنی اپل با نام انیموجی در مقایسه با قابلیت مشابه AR ایموجی سامسونگ نیز عملکرد دقیق‌تر و روان‌تری در دنبال کردن و تقلید حرکات چهره کاربران دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه ایموجی AR سامسونگ با انیموجی آیفون

عملکرد و حافظه

وقتی یک گوشی هوشمند هزار دلار قیمت دارد انتظاری جز اینکه به جدیدترین و قدرتمندترین چیپست پردازنده موجود مجهز شده باشد نیست و هر دو محصول مورد مقایسه در این مطلب نیز چنین ویژگی دارند.

آیفون 10 با چیپست A11 بایونیک اپل تجهیز شده و در مقابل گلکسی نوت 9 با دو چیپست متفاوت در بازارهای مختلف عرضه خواهد شد، چیپست پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 برای بازار چین و آمریکا و چیپست اگزینوس 9810 برای سایر کشورها. پردازنده‌های هردوی این محصولات بسیار سریع و قدرتمند هستند، اما می‌توان گفت که پردازنده‌ی اپل کمی سریع‌تر است.

به غیر از وظایف روزمره، پرچمداران هزار دلاری سامسونگ و اپل در زمینه گیمینگ نیز بسیار فوق‌العاده عمل می‌کنند و نرخ نمایش تصویر بسیار خوبی را حتی در بازی‌های سنگین مانند فورتنایت به کاربران ارائه می کنند. البته با نگاه ریزبینانه می‌توان گفت که آیفون 10 اپل در این بخش کمی بهتر عمل کرده و نتایج آزمون‌های بنچمارک مختلف نیز که در ادامه مشاهده خواهید کرد، نشان از قدرت مطلق هر دوی این محصولات داشته و البته تاییدی بر قدرت کمی بیشتر پرچمدار اپل در زمینه‌ی سرعت عملکرد است.


تماشا کنید: تست سرعت سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس در برابر آیفون 10


وقتی نوبت به حافظه ذخیره‌سازی می‌رسد، این گلکسی نوت 9 است که به راحتی پیروز این رقابت می‌شود؛ زیرا مدل پایه این دستگاه 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم دارد و ضمنا از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند. اما در مقابل مدل پایه آیفون 10 اپل تنها 64 گیگابایت حافظه داخلی داشته و با توجه به عدم پشتیبانی این محصول از کارت حافظه به هیچ وجه نمی‌توان آن را برای فیلمبرداری 4K مناسب قلمداد کرد.

دوربین

در سخت افزار دوربین این دو محصول تقریبا شانه به شانه‌ی یکدیگر حرکت می‌کنند. دوربین اصلی این پرچمداران هزار دلاری یک دوربین دوگانه از ترکیب یک لنز 12 مگاپیکسلی عادی و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله بوده که قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را نیز برای این دوربین‌ها فراهم می‌کند.

تمام این لنزها به تثبیت کننده‌ی نوری تصاویر مجهز هستند، اما لنز اصلی گلکسی نوت 9 سایز سنسور بزرگتری داشته و نتیجتا وضوح تصاویر این دوربین نیز بیشتر خواهد بود. به علاوه دوربین این پرچمدار قلم‌دار سامسونگ از فناوری دیافراگم متغییر نیز بهره می‌برد که یعنی در طول روز اندازه دیافراگم این دوربین f/2.4 بوده و در محیط‌هایی که نور کافی وجود ندارد، دیافراگم دوربین نوت 9 باز شده و بر روی f/1.5 قرار می‌گیرد.

مقایسه دوربین آیفون X با نوت 9

در بخش نرم افزار دوربین، تنها بحث تفاوت در سلایق است نقش پررنگی ایفا می‌کند. درست مانند توضیحی که در مورد تفاوت رابط کاربری این محصولات ارائه کردیم در این بخش نیز اگر به دنبال یک عکاسی ساده و بدون وسواس هستید، دوربین آیفون 10 اپل برای شما ایده آل خواهد بود؛ اما اگر یک عکاسی تقریبا حرفه‌ای با امکانات فراوان و متنوع را از گوشی هوشمند 1000 دلاری خود انتظار دارید، بدون شک نوت 9 انتخاب شما خواهد بود؛ زیرا این دوربین علاوه بر حالت‌های پیش فرض متنوع برای عکاسی، یک حالت حرفه‌ای نیز دارد که در آن می‌توانید تمام اجزای دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید.

کیفیت عکاسی

برای مقایسه بهتر دوربین این دو محصول عکس‌های زیر به صورت همزمان از مناظر مشابه با دوربین گلکسی نوت 9 و آیفون 10 تهیه شده تا مقایسه واقع‌بینانه‌تری به شما ارائه شود. می‌توان گفت در شرایط نوری مناسب عملکرد دوربین این محصولات بسیار نزدیک به یکدیگر بوده به حدی که باید گفت تشخیص تمایز آن‌ها کار دشواری است.

اما در شرایط نوری ضعیف بازی مجددا به نفع نوت 9 تغییر می‌کند به این دلیل که دوربین این محصول جزئیات تصویر بیشتری را در نور کم ثبت می‌کند. در مجموع با دقت فراوان و مقایسه این عکس‌ها با تمام جزئیات می‌توان گفت که دوربین گلکسی نوت 9 برتری خفیفی دارد که در نور ضعیف این برتری چشمگیرتر بوده و نویز عکس‌های آیفون 10 در نور ناکافی مشهودتر هستند.

دوربین سلفی این محصولات نیز عملکردی بسیار نزدیک به یکدیگر دارند، اما انتخاب ما دوربین سلفی گلکسی نوت 9 است؛ زیرا عکس‌های دوربین نوت ظاهر طبیعی‌تری در قیاس با آیفون 10 داشته و دوربین سلفی پرچمدار اپل عکس‌ها را کمی اشباع‌تر از حد عادی ثبت می‌کند.

ضمنا در جدول زیر سرعت دوربین این محصولات با یکدیگر مقایسه شده و می‌بینید که در این بخش نیز پرچمدار سامسونگ با اختلافی اندک سریع‌تر از آیفون 10 اپل عمل می‌کند.

کیفیت فیلمبرداری

در بخش فیلمبرداری نیز گلکسی نوت 9 هرچند با اختلاف اندک، اما پیروز رقابت با آیفون 10 اپل است. فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با دوربین هر دو این محصولات زمانی که نور محیط کافی باشد کاملا بی‌نقص و روان است؛ هرچند که می‌توان گفت دوربین نوت 9 جزئیات بیشتری را ثبت کرده و همچنین عملکرد بهتری در زمینه لرزشگیر تصویر دارد.

همانند بخش عکاسی در زمینه فیلمبرداری نیز برتری دوربین نوت 9 زمانی که عملکرد آن در محیط‌هایی با نور ناکافی بررسی شود، وضوح بیشتری پیدا می‌کند. در چنین محیط‌هایی دوربین پرچمدار سامسونگ نوردهی و ثبت جزئیات بهتری در مقایسه با پرچمدار اپل ارائه می‌کند. البته لازم به ذکر است که در این بخش هم تشخیص تفاوت‌ها تنها با نگاه دقیق و فنی به ویدیوهای ثبت شده با این محصولات امکان پذیر است و هر دو گوشی هزار دلاری این رقابت، عملکرد فوق العاده نزدیک به یکدیگر ارائه می‌کنند.

دوربین گلکسی نوت یک برتری ویژه دیگر نیز در مقایسه با آیفون 10 دارد و آن قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p است. تصاویر ویدئویی ثبت شده در این حالت نگاه شما را به ویدئوهای صحنه آهسته تغییر می‌دهند و می‌توانید لحظات جذاب و نابی را به کمک این ویژگی ثبت کنید.

ویدیویی زیر قابلیت های سوپراسلومو را بیشتر به شما نشان خواهد داد.

تماشا کنید: تکراتو قابلیت سوپراسلومو در دوربین گلکسی اس ۹ پلاس را به چالش می‌کشد!

قابلیت‌های صوتی

در بخش صوتی هر دوی این محصولات به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز هستند. کیفیت صدای این اسپیکرها حتی زمانی که با نهایت بلندی صدا را پخش می‌کنند کاملا بی‌نقص و شفاف است. در مورد اینکه کدام گوشی صدای بلندتر تولید می‌کند باید گفت که نتایج این دو دستگاه در این بخش نیز همانند سایر بخش‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر بوده اما آیفون 10 با تولید 76.3 دسیبل بلندی صدا در مقابل 74.6 دسیبلی که بلندگوهای گلکسی نوت 9 تولید می‌کنند، پیروز این رقابت است.

در بخش صوتی هر دوی این محصولات به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز هستند. کیفیت صدای این اسپیکرها حتی زمانی که با نهایت بلندی صدا را پخش می‌کنند کاملا بی‌نقص و شفاف است

اما نوت 9 با بهره‌مندی از جک 3.5 میلی متری هدفون برتری مهمی در این زمینه دارد زیرا حقیقتا این امکان بسیار کاربردی‌تر از اتصال هدفون به پورت لایتنینگ در آیفون 10 اپل به شمار می‌رود؛ زیرا برای استفاده از هدفون در پرچمدار اپل انتخاب‌های شما بسیار محدود خواهند شد. در دورانی که بسیاری از کمپانی‌ها به تقلید از اپل، جک هدفون را از پرچمداران خود حذف می‌کنند؛ خوشبختانه نوت 9 همچنان این ویژگی دوست داشتنی را حفظ کرده است.

کیفیت صدای تماس با هر دو محصول بسیار با کیفیت است و نمی‌توان تفاوت محسوسی میان آن‌ها یافت، جز اینکه گلکسی نوت 9 یک امکان افزایش صدای مکالمه تا درجه بسیار بلند دارد که اگر محیط اطرافتان خیلی پرسرو صدا باشد احتمالا به کمک شما خواهد آمد.

عمر باتری

جالب اینجاست که رقابت پرچمداران هزار دلاری اپل و سامسونگ حتی در این بخش نیز بسیار نزدیک به یکدیگر است و گلکسی نوت 9 با باتری جدید 4000 میلی‌آمپری خود موفق به ثبت زمان 8 ساعت و 56 دقیقه استفاده پیوسته شده در حالی که آیفون 10 اپل نیز با اختلافی اندک یعنی ثبت زمان 8 ساعت و 41 دقیقه ای در این بررسی رقابت را به پرچمدار سامسونگ واگذار کرده است؛ بنابراین احتمالا در استفاده عادی و روزمره تفاوتی میان آنها احساس نخواهد شد و باتری این دو دستگاه به راحتی یک روز کامل نیاز شما را پاسخگو خواهند بود.

مقایسه عملکرد باتری در نوت 9 و آیفون 10
مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10 اپل در عملکرد باتری

اما زمانی که نوبت به شارژ کردن باتری برسد، گلکسی نوت 9 با اختلاف چشمگیری آیفون 10 را شکست می‌دهد. پرچمدار سامسونگ تنها در عرض 109 دقیقه کاملا از صفر تا صد شارژ می‌شود در حالی که پرچمدار اپل برای کامل شارژ شدن 189 دقیقه زمان نیاز دارد. این سرعت شارژ شدن زمانی که در محدودیت زمانی هستید کمک شایانی به شما خواهد کرد. ضمنا هر دو دستگاه از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند که این اختلاف سرعت شارژ شدن در زمان شارژ بی‌سیم نیز همچنان پابرجا است.

نتیجه مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10

آیفون 10 اپل با وجود قیمت هزار دلاری در صدر پرفروش ترین محصولات قرار دارد، زیرا یک گوشی کامل با ویژگی‌های جذاب و عملکرد عالی به شمار می‌رود. اما اکنون سامسونگ محصولی را در رقابت با پرچمدار پرفروش اپل روانه ی بازار کرده که به نظر می‌رسد مجموعه ویژگی‌های قانع کننده‌تری برای پرداخت 1000 دلار در خود گنجانده است.

نتیجه مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10

در این بررسی نیز با هم دیدیم که تقریبا در اکثر بخش‌ها برتری با گلکسی نوت 9 بود؛ در واقع پرچمدار سامسونگ با وجود قیمت مشابه، دوربین بهتر، سرعت شارژ سریع‌تر، نمایشگر خیره کننده‌تر، امکانات کاربردی قلم اس پن، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، امکان تبدیل گوشی به کامپیوتر شخصی با سامسونگ دکس و دو برابر فضای ذخیره سازی بیشتر را به خریداران عرضه می‌کند. بنابراین رقابت برای کسب جایگاه پرفروش‌ترین محصول اکنون بسیار خونین‌تر از گذشته خواهد بود.

هرچند که آیفون 10 اپل نیز همان سادگی و متمرکز بودن بر خصوصیات اصلی که پیش از این نیز در محصولات اپل دیده بودیم را در خود حفظ کرده و البته نوآوری‌هایی را نیز با خود به همراه داشته است. این محصول ساخته شده تا به ساده‌ترین روش وظایف همیشگی یک گوشی هوشمند را انجام دهد اما انتظار نداشته باشید که پرچمدار اپل کاربردی‌ترین محصول موجود باشد.

اکنون ویدیوی زیر را تماشا کرده و از نزدیک گوشی های گلکسی نوت 9 سامسونگ و آیفون 10 اپل را با هم مقایسه کنید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر