;
coinex

استفاده از اکانت گوگل برای ورود به ویندوز 10 ممکن می‌شود

کاربران به زودی می‌توانند برای ورود به ویندوز 10 از اکانت گوگل استفاده کنند. گوگل قرار است به زودی این قابلیت را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش تکراتو، گوگل بیشتر تمرکز خود را روی سیستم عامل کروم (Chrome OS) گذاشته اما در این مدت به فکر ویندوز و سیستم عامل مک هم بوده است. جدیدا اطلاعاتی به دست آمده که براساس ان مشخص شده که کاربران به زودی می‌توانند برای ورود به ویندوز 10 از اکانت گوگل استفاده کنند.

استفاده از اکانت گوگل برای ورود به ویندوز 10

به لطف پشتیبانی ویندوز از ارائه‌دهندگان اعتبار (Credential Providers)، کاربران ویندوز 10 می‌توانند به کمک اثر انگشت، تشخیص چهره، PIN  و راه‌های دیگر وارد سیستم عامل شوند. همچنین توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز این اجازه را دارند تا برای ورود به ویندوز، ابزار تشخیص هویت خود را بسازند و در صورت تایید مایکروسافت، کاربر از طریق آن ویندوز را بالا بیاورد.

کدی که توسط وب‌سایت Chrome Story فاش شده، نشان می‌دهد که گوگل با دست گذاشتن روی همین مسئله و با همکاری مایکروسافت در تلاش است قابلیتی را فراهم کند تا هنگام راه اندازی ویندوز 10، کاربران با کلیک روی آیکون G Suite و به کمک اکانت گوگل مجوز ورود به سیستم عامل را پیدا کنند.

البته برای استفاده از این ویژگی دو شرط لازم است. غیر از داشتن  G Suite، کاربر باید مرورگر کروم را نیز روی ویندوز 10 نصب کرده باشد.

گوگل تاکنون در مورد این قابلیت اطلاعات زیادی ارائه نکرده است بنابراین بهتر است تا انتشار جزییات بیشتر منتظر بمانیم.

.

منبع: 9to5google

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر