;
coinex

آیا دلیل احتکار خودرو در انبار ایران خودروی تبریز نبود قطعه است؟

ایران خودرو دلیل احتکار خودرو در کارخانه تبریز را نبود قطعه اعلام کرد. مدیرعامل این شرکت به دنبال انتشار مطالبی در شبکه‌های مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش تکراتو، مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که دلیل احتکار خودرو و وجود خودرو در انبار این شرکت نبود قطعه است. وی ادامه داد که به محض تامین قطعه، خودروها تحویل مشتریان خواهند شد.


بیشتر بخوانید: آیا مافیا و انحصار می‌توانند از دلایل گرانی خودرو باشند؟


دلیل احتکار خودرودر انبار ایران خودروی تبریز

میانگین تولید روزانه شرکت ایران خودرو تبریز ۳۰۰ دستگاه خودروس سواری است که اعلام شده هم اکنون به دلیل کسری برخی قطعات ایمنی و الکترونیکی حدود ۶۵۰۰ دستگاه به صورت ناقص در کارخانه انبار شده است.

اخباری در شبکه‌های مجازی در مورد احتکار خودرو در انبار این شرکت در تبریز منتشر شده بود که در این رابطه حمید حاجیزاد منصور، مدیر عامل ایران خودرو تبریز اعلام کرد که دلیل این امر، نبود قطعه است.


بیشتر بخوانید: صاحبان خودروهای جدید اجازه فروش خودروی خود تا یکسال را ندارند


در حال حاضر ۹۴۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ ایران خودرو تبریز موجود است و از این تعداد، ۲۹۰۰ دستگاه خودرو آماده تحویل به مشتریان هستند و ۶۵۰۰ دستگاه نیز به دلیل کسری قطعات در پارکینگ این شرکت انبار شده‌اند.

وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش تاکید کرد که با تامین قطعات مورد نیاز، این تعداد خودرو تحویل مشتریان داده خواهند شد و تمامی خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت به فروش خواهند رسید. به گفته وی در صورت تاخیر در تحویل خودرو، باید ماهانه ۱۶ درصد سود تاخیر به عنوان جبران خسارت به مشتریان پرداخت شود، بنابراین احتکار خودرو هیچ معنایی ندارد.

حاجی زاد منصور از اظهارات شتاب زده و غیرکارشناسی ابراز تاسف کرد و گفت که این گونه اظهار نظرهای غیرکارشناسی باعث التهاب بیشتر بازار خودرو می‌شوند.

وی متذکر شد که موجودی پارکینگ شرکت ایران خودرو تبریز به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر