;
coinex

بهترین محصولات نمایشگاه IFA 2018 ؛ برترین های تکنولوژی ایفا

در این مطلب لیستی از بهترین محصولات نمایشگاه IFA 2018 را که توسط شرکت‌های مختلف معرفی شده‌اند را برای شما آماده کرده‌ایم پس در ادامه با تکراتو همراه باشید.

نمایشگاه IFA 2018 هنوز رسما به پایان نرسیده، اما تقریبا تمام مراسم معرفی و رونمایی‌های مورد انتظار ما انجام گرفته است و به همین دلیل اکنون این لیست از بهترین‌های این نمایشگاه انتخاب شده‌اند.

بهترین محصولات نمایشگاه IFA 2018

هرچند که شاید برای علاقه‌مندان به صنعت موبایل، نمایشگاه سالانه‌ی شهر برلین به اندازه‌ی کنگره‌ی جهانی موبایل شهر بارسلونا جذابیت نداشته باشد، اما در IFA 2018 نیز محصولات جذابی از کمپانی‌های مختلف معرفی می‌شوند و اکنون می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که کدام محصولات بیش از سایرین ما را تحت تاثیر قرار داده‌ است.

سونی اکسپریا XZ3

سونی اکسپریا XZ3

کمپانی سونی هر سال یک عضو و پرچمدار جدید از خانواده‌ی اکسپریا را در IFA معرفی می‌کند و امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود. سونی اکسپریا XZ3 شاید یک پرچمدار انقلابی نباشد، اما قطعا جذاب‌ترین گوشی هوشمند نمایشگاه IFA 2018 امسال بود که به زودی راهی بازار خواهد شد.

تماشا کنید: نگاه نزدیک ویدیویی به سونی اکسپریا XZ3

اکسپریا XZ3 از چیپست اسنپدراگون 845 و حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی در کنار حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد، اما در این محصول برای اولین بار یکی از گوشی‌های هوشمند سونی به نمایشگر اولد مجهز شده و یک نمایشگر چشم‌نواز 6 اینچی اولد کم حاشیه بخش عمده‌ی پنل جلویی سونی اکسپریا XZ3 را پوشانده است. ضمنا این محصول نیز جزو معدود پرچمداران امسال است که با اندروید 9 پای به صورت پیش‌فرض به دست مشتریان می‌رسد.

چیپست هواوی کایرین 980

چیپست هواوی کایرن 980

چیپست‌ های‌سیلیکون کمپانی هواوی در چند سال اخیر پیشرفت فراوانی داشته و چیپست هواوی کایرین 980 را می‌توان بهترین این محصولات دانست.

کایرین 980 مجموعه‌ای از اولین‌هاست. این چیپست اولین پردازنده ۷ نانومتری جهان به شمار می‌رود و همچنین اولین محصولی است که هسته‌های پردازشی کورتکس A76 در کنار هسته‌های پردازشی A55 در آن به کار گرفته شده‌اند. ضمنا این محصول اولین چیپست موبایلی است که از پردازنده گرافیکی Mali-G76 در آن استفاده شده است. این پردازشگر گرافیکی در زمینه پردازش 46 درصد نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت داشته، به علاوه اینکه 178 درصد نیز در مصرف انرژی نسبت به Mali-G72 که در کایرین 970 به کار رفته بود، بهینه‌تر عمل می‌کند.

کایرین 980 اولین چیپستی محسوب می‌شود که از مودم LTE با فناوری Cat.21 بهره‌مند است و می‌تواند دسترسی به سرعت دانلود 1.4 گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 200 مگابیت در ثانیه را برای کاربران خود امکان‌پذیر کند. چیپست هواوی کایرین 980 همچنین به دو هسته‌ی پردازشی عصبی موسوم به NPU نیز مجهز شده تا توانایی‌های این محصول در بخش هوش مصنوعی نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

کروم بوک لنوو یوگا

کروم بوک لنوو یوگا

در نمایشگاه IFA 2018 تولیدکنندگان مختلفی از جمله  لنوو، دل و ایسر، کروم بوک‌های قدرتمند و جذابی را عرضه کردند اما در این میان محصول شرکت لنوو یعنی کروم بوک لنوو یوگا برتر از سایرین ظاهر شد.

کروم بوک جدید شرکت لنوو از مشخصات فنی قدرتمند نمایشگر 4K و طراحی بدنه تمام آلومینیومی بسیار جذاب بهره‌مند است. همچنین به لطف نمایشگر 15.6 اینچی این محصول یکی از بزرگترین کروم‌بوک‌هایی است که تا به امروز تولید شده‌؛ اما برخلاف صفحه نمایش بزرگ، لنوو یوگا ظاهر بسیار ظریفی دارد و همچنین از سیستم اختصاصی چرخش 180 درجه سری محصولات یوگا لنوو نیز بهره‌مند است.


بیشتر بخوانید: بهترین کروم بوک های جهان (سپتامبر ۲۰۱۷)


متاسفانه پیش از این تقریبا عمده کروم‌بوک های موجود در بازار مشخصات فنی مشابه و ویژگی‌های نزدیک به هم داشتند و تنها تعداد کمی از آنها نمایشگرهای بزرگ و قدرت قابل قبولی را به کاربران ارائه می دادند، اما خوشبختانه لنوو به درستی تشخیص داده که نیازهای کاربران یکسان نیست و می‌توان محصولی قدرتمند، بزرگ و در عین حال جذاب را در دنیای کروم‌بوک‌ها نیز ارائه کرد.

کدک صوتی تطبیق پذیر کوالکام AptX

کدک صوتی تطبیق پذیر کوالکام AptX

با  حذف شدن جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در بسیاری از پرچمداران گوشی های هوشمند، تمایل به استفاده از هدفون های بلوتوث نیز رشد چشم‌گیری پیدا کرده است؛ اما مشکل اینجاست که در ارتباط بلوتوثی کیفیت فایل صوتی دچار افت می‌شود و تا کنون این مشکل در بسیاری از محصولات گزارش شده است.

شرکت قدرتمند کوالکام در نمایشگاه IFA 2018 یک کدک صوتی با نام AptX را معرفی کرد که قابلیت تطبیق پذیری کیفیت صوتی و تنظیم آن بر اساس محتوای صوتی پخش شده و هدفون مورد استفاده را دارد.

این کدک صوتی از کیفیت سی‌دی‌های 24 بیتی پشتیبانی کرده و این کیفیت را در یک پهنای باند کوچک‌تر منتقل می‌کند تا بدین وسیله فایل پخش شده از طریق بلوتوث دچار افت کیفیت نشود. به علاوه کدک AptX زمان تاخیر انتقال صدا به وسیله بلوتوث را نیز به حداقل می‌رساند و در نتیجه استفاده از هدفون‌های بلوتوث برای گیمینگ نیز توجیه بیشتری پیدا خواهند کرد.

سیستم عامل جدید گوگل Wear

Wear OS جدید گوگل

در کنگره جهانی موبایل پروژه اندروید وان به عقیده‌ی ما یکی از بهترین‌ها بود و حالا نوبت به سیستم عامل جدید گوگل Wear رسیده است. شاید این انتخاب به نظرتان کمی عجیب باشد، چون در واقع این محصول یک رابط کاربری انحصاری مخصوص ساعت‌های هوشمند است و حتما از خود می‌پرسید مگر یک سیستم‌عامل چقدر می‌تواند جذاب باشد؟

زمانی که گوگل برای اولین بار رابط اندروید Wear را مخصوص گجت‌های پوشیدنی معرفی کرد فاصله زیادی تا ارائه یک تجربه کاربری ایده‌آل داشت. با ارایه نسخه بعدی این سیستم عامل با نام Wear OS 2 گوگل نشان داد که در مسیر درستی حرکت می‌کند و اکنون Wear OS به بلوغ بسیار نزدیک شده است.

پیشرفت اول اینکه اکنون Wear OS دیگر تنها به صورت سالانه به‌روز‌رسانی نخواهد شد، بلکه پیشرفت‌ها و آپدیت‌های ماهانه بخشی از برنامه جدید این سیستم‌عامل محسوب می‌شوند. پیشرفت دوم Wear OS به تغییراتی که در بخش اعلان‌های رابط کاربری مربوط شده و حالا سریع‌تر از همیشه به موارد مهم دسترسی خواهید داشت. دستیار هوشمند گوگل نیز برای این رابطه کاربری بهینه شده تا تجربه ارتباط از طریق گوگل فیت و دستیار گوگل ارتقا پیدا کند.

شاید این تغییرات به نظر شما چندان بزرگ نباشند، اما زمانی که بهبود عملکرد و پیشرفتهای Wear OS را از نزدیک بررسی کنید خواهید دید که سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی گوگل نیز وارد رقابت جدی با محصولاتی مانند اپل واچ شده است.

این 5 مورد بهترین محصولات نمایشگاه IFA 2018 از نگاه Android Authority بود. اکنون نوبت شماست که به تکراتو بگویید نظر شما چیست. آیا با این انتخاب‌ها موافق هستید یا به نظرتان محصول دیگری نیز باید در این لیست قرار می‌گرفت؟

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر