;
coinex

تصویب قوانین سانسور اینترنتی در مصر؛ نظارت بر فعالیت کاربران و رسانه‌ها

قوانین سانسور اینترنتی در مصر تصویب شد. از این پس فضای مجازی کنترل شده و بر فعالیت کاربران، رسانه‌ها و مطبوعات نظارت خواهد شد.

به گزارش تکراتو، عبدالفتاح  السیسی، رییس جمهور مصر قانون جدیدی را در مورد فضای مجازی ابلاغ کرده است. از این پس فعالیت کاربران، رسانه‌ها و مطبوعات کنترل شده و بر آنها نظارت می‌شود.

تصویب اجرای قوانین سانسور اینترنتی در مصر

براساس قوانین سانسور اینترنتی که پیش نویس آن قبلا به تصویب پارلمان رسیده است، شورای عالی سیاست گذاری رسانه‌ها افرادی که در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ یا سایت‌های شخصی بیش از ۵ هزار دنبال کننده دارند، تحت نظارت قرار خواهند گرفت.

همچنین براساس این قانون جدید، شورای عالی قدرت تعلیق یا فیلتر حساب‌های کاربری شخصی متهم به نشر اکاذیب یا تحریک به تخطی از قانون، خشونت یا نفرت پراکنی را دارد.

این قانون جدید تاکید می‌کند که مدیران این سایت‌ها و کاربرانی که عمدا و حتی سهوا و بدون دلیل منطقی از آنها بازدید می‌کنند، ممکن است با یک سال زندان و جریمه نقدی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار پوند مصر مواجه شوند.

مقامات تاکید کرده‌اند که هدف از تصویب و اجرای این قوانین مقابله با بی ثباتی و تروریسم در کشور است. از سوی دیگر فعالان حقوق بشر در داخل و خارج از این کشور حکومت را به در هم کوبیدن مخالفان از طریق بازداشت منتقدان، بلاگرها و تعطیل کردن سایت‌های خبری مستقل متهم کرده‌اند.

به گفته یکی از نهادهای مدافع آزادی بیان در مصر به نام AFTE تا پیش از تصویب این قانون بیش از ۵۰۰ پایگاه اطلاع رسانی و نهاد غیر دولتی به دستور مقامات مسدود شده‌اند. منتقدان نیز باور دارند که این اقدامات می‌تواند گردش آزاد اطلاعات را با خطر جدی مواجه کند.

.

منبع: france24

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر