;
coinex

آیفون 10 اس تایید شد ؛ مشخصات فنی و تصاویر آیفون‌های جدید اپل را تماشا کنید

در این مطلب به آخرین اخبار و افشاگری‌ها در مورد محصولات جدید اپل به ویژه آیفون 10 اس خواهیم پرداخت. آیفون های جدید اپل به زودی معرفی خواهند شد.

اکنون مدتهاست که کمپانی اپل درگیر نامگذاری پرچمدار جدید این شرکت یعنی جانشین آیفون 10 است و بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان و تغییرات متعدد ظاهرا کمپانی تصمیم گرفته نام پرچمدار 2018 خود را آیفون 10 اس انتخاب کند.

بنابراین احتمالا نام سه محصولی که اپل به‌زودی از آن‌ها  رونمایی خواهد کرد بدین ترتیب است: آیفون 9، آیفون 10 اس و احتمالا آیفون 10 اس پلاس هر چند که در مورد نسخه پلاس چندان اطمینان نداریم و ممکن است اپل این محصول را آیفون 10 اس مکس 6.5 اینچی نیز نامگذاری کند.


بیشتر بخوانید: آیفون Xs Plus یا آیفون Xs Max ؛ نام پرچمدار ۲۰۱۸ اپل چه خواهد بود؟


به لحاظ ظاهری تمام نسخه‌های آیفون در سال 2018 ظاهری شبیه به آیفون 10 که پرچمدار سال 2017 این کمپانی بود، خواهند داشت. البته اکنون مدتی از ارائه‌ی یک آیفون با پسوند نام اس می‌گذرد، معمولا اپل این پسوند را به گوشی‌های هوشمندی اطلاق می‌کند که پیشرفت‌های این محصولات به لحاظ سخت افزاری و درونی صورت گرفته، اما از نظر ظاهر تغییر ویژه‌ای نسبت به نسل قبلی خود نداشته‌اند به همین دلیل امسال نیز یک آیفون پرچمدار با پسوند نام اس خواهیم داشت.

نسخه‌ی پلاس پرچمدار امسال اپل بیشتر به لحاظ نرم افزاری با آیفون 10 اس عادی متفاوت خواهد بود

اپل اعلام کرده که آیفون‌های سال 2019 تغییرات چشمگیر و مهمی خواهند داشت و ظاهرا اپل تصمیم گرفته برای رقابت با دنیای پرسرعت گوشی‌های هوشمند اندرویدی، پیشرفت‌های عمده‌ در محصولات خود را هر دو سال یک بار اعمال کند. بر این اساس آیفون‌ها سال آینده احتمالا سه دوربین خواهند داشت و یا بریدگی نمایشگر ناچ آن‌ها کوچکتر می‌شوند؛ اما امسال خبری از این تغییرات ظاهری نیست و بیشتر تغییرات در قلب پرچمدار اپل رخ داده است.

ضمنا گفته شده که نسخه‌ی پلاس پرچمدار امسال اپل بیشتر به لحاظ نرم افزاری با آیفون 10 اس عادی متفاوت خواهد بود و احتمالا امکان چرخش افقی صفحه‌ی منوها به این نسخه پلاس افزوده می‌شود. البته طبیعتا سایز باتری نسخه‌ی پلاس نیز بزرگ‌تر از آیفون 10 اس خواهد بود.

آیفون 6.5 اینچی بزرگترین آیفون تاریخ خواهد بود، اما تغییرات اصلی مربوط به آیفون 10 اس و 10 اس پلاس به دوربین و پردازنده مربوط است. در مورد چیپست پردازنده‌ی جدید A12 اپل که قلب تپنده‌ی محصولات جدید این کمپانی خواهد بود، گفته شده که هرچند سرعت کلاک این پردازنده‌ پیشرفت خواهد داشت، اما تغییری در نحوه‌ی استفاده از هسته‌های پردازشی در این چیپست ایجاد نخواهد شد.

در مورد چیپست پردازنده‌ی جدید A12 اپل که قلب تپنده‌ی محصولات جدید این کمپانی خواهد بود، گفته شده که هرچند سرعت کلاک این پردازنده‌ پیشرفت خواهد داشت، اما تغییری در نحوه‌ی استفاده از هسته‌های پردازشی در این چیپست ایجاد نخواهد شد.

این پردازنده‌ی 6 هسته‌ای قطعا نسبت به A11 سریع‌تر است، اما نه به میزانی که تفاوت فاحشی ایجاد کند. انتظار می‌رود که عملکرد چیپست A12 در پردازش چند هسته‌ای 25 الی 30 درصد بهبود داشته باشد و بر اساس شایعات امتیاز بنچ‌مارک گیک‌بنچ این پردازنده در بخش چند هسته‌ای حدود 13000 امتیاز خواهد بود.

ضمنا گفته شده که پردازنده‌ی گرافیکی این چیپست 40 درصد پیشرفت دارد؛ هرچند که این پیشرفت در زمان استفاده واقعی از برنامه‌ها و بازی‌ها مختلف تنها به اندازه 25 درصد خواهد بود، اما همین رقم نیز پیشرفت کاملا چشمگیری به شمار می‌رود. ظاهرا اپل از همکاری با شرکت TSMC کاملا رضایت دارد و اعلام کرده که اگر این کمپانی همچنان به نوآوری‌های خودش ادامه دهد. یقینا تولید کننده‌ی چیپست A13 برای سال 2019 نیز همین شرکت خواهد بود.

مودم‌های ارتباطی بکار گرفته شده در تمام آیفون‌های سال 2018 تولید کمپانی اینتل خواهند بود و اپل دیگر از مودم‌های کوآلکام در محصولات خود استفاده نخواهد کرد. این یعنی تمام آیفون‌ها در سراسر جهان مشخصات سخت افزاری کاملا یکسانی خواهند داشت و این خبر بسیار خوشایند است.

البته بر اساس گزارش بلومبرگ هردو مدل 6.1 و 6.5 اینچی آیفون 10 اس در برخی مناطق با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت عرضه خواهند شد. هرچند که در این مورد اخبار متفاوتی منتشر شده و برخی از این منابع عنوان کرده‌اند که آیفون 10 اس 5.8 اینچی نیز با پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی به شما امکان استفاده از دو خط به صورت همزمان را خواهد داد.

بر اساس شایعات آیفون‌های 2018 در زمینه رنگ‌بندی متفاوت‌تر از گذشته خواهند بود، اما قاب احتمالا آلومینیومی تمام مدل و رنگ‌ها به یک شکل و یک رنگ خواهد بود تا یکپارچگی مورد علاقه اپل در طراحی محصولاتش حفظ شود. بنابراین به تنها تفاوت رنگی آیفون‌های جدید در پنل پشتی این محصولات خلاصه خواهد شد.

یک خبر بسیار جذاب نیز در مورد اپل واچ 4 منتشر شده که از تمام صفحه بودن کامل این ساعت هوشمند خبر می‌دهد و باید اعتراف کرد که چنین تغییری یک پیشرفت کاملا چشمگیر برای ساعت‌های اپل خواهد بود. همچنین عنوان شده که تمام بندهای پیشین اپل واچ‌، در سری 4 این ساعت هوشمند نیز قابل استفاده خواهند بود.

در مورد آی‌پدهای جدید اپل نیز برایتان اخبار جالبی داریم؛ تبلت محبوب اپل امسال در دو نسخه 11 و 12.9 اینچی عرضه خواهند شد و از طراحی بسیار کم حاشیه با نمایشگر بزرگ و تمام صفحه بهره خواهند برد، زیرا دکمه فیزیکی هوم از این محصولات نیز حذف خواهد شد. به علاوه اینطور که پیداست جانشینی برای آی‌پد مینی عرضه نخواهد شد و طرفداران این محصول باید فعلا با این سری از آی‌پدها خداحافظی کنند.

پیش از این نیز خبری مبنی بر پشتیبانی آیفون‌های مجهز به نمایشگر اولد از قلم اپل نیز منتشر شده بود، اما بر اساس آخرین اطلاعات، این خبر تکذیب شده و اپل با توجه به تجربه‌ی کاربری ناخوشایند این قلم روی آیفون‌ها، تصمیم گرفته تا یک قلم جداگانه را برای گوشی‌های هوشمند خود طراحی کند و باید امیدوار بود چنین قلمی را در محصولات سال‌های آینده‌ی این کمپانی ببینیم.

مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل نیز مطابق انتظار در تاریخ 12 سپتامبر 2018 برگزار خواهد شد. البته تاریخ عرضه‌ی تمام آیفون‌های 2018 یکسان نخواهد بود و به عنوان مثال گفته شده که آیفون 9 در ماه اکتبر روانه‌ی بازار شده و به بدست مشتریان می‌رسد، زیرا از در روند تولید این محصول تاخیر ایجاد شده است.

در ویدئوی انتهای این مطلب یک لیست مشخصات فنی افشا شده از آیفون‌های 2018 را مشاهده خواهید کرد که تقریبا هر آنچه می‌خواهید درباره این محصولات بدانید در این لیست موجود است. بر اساس این لیست مشخصات فنی، آیفون 10 اس پلاس یک باتری بزرگ 3300 یا 3400 میلی‌آمپری خواهد داشت که تفاوت معناداری در عمرباتری این محصول ایجاد خواهد کرد.

آیفون‌های 2018

آیفون 6.1 اینچی جدید اپل نیز از یک باتری 2600 یا 2700 میلی‌آمپری بهره خواهد برد. رزولوشن نمایشگر آیفون‌های مجهز به نمایشگر اولد یعنی دو نسخه‌ی 6.5 و 5.8 اینچی به ترتیب 2688 در 1242 پیکسل و 2436 در 1125 پیکسل خواهند بود؛ اما آنطور که در این لیست عنوان شده رزولوشن نمایشگر آیفون جدید 6.1 اینچی اپل به طرز بسیار عجیبی پایین و معادل 1792 در 828 پیکسل در هر اینچ خواهد بود و با توجه به اینکه پنل نمایشگر این نسخه از نوع LCD خواهد بود مطمئنا نباید انتظار یک صفحه نمایش شگفت انگیز را از این نسخه داشته باشیم.

ضمنا عنوان شده که این نسخه آنتن LTE کوچکتری نیز داشته و البته تمام این تغییرات موجب کاهش قیمت حدود 100 دلاری این محصول شده و این دستگاه قیمتی حدود 600 تا 700 دلار خواهد داشت. این در حالی است که آیفون 10 اس برچسب قیمتی 800 تا 900 دلاری و آیفون 10 اس پلاس نیز با قیمت حدود 900 تا 1000 دلار به فروش خواهند رسید. یکی دیگر از نکات جذاب این لیست مشخص شدن هزینه تولید هر یک از آیفون‌های 2018 اپل بوده که حاکی از حاشیه سود بسیار بالای این شرکت در فروش هر یک از مدل‌های آیفون است.

بر اساس شایعات آیفون 6.1 اینچی امسال در پنج رنگ قرمز، آبی، نارنجی، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد، در حالی که آیفون‌های اولد یعنی آیفون 10 اس و 10 اس پلاس در سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی به دست مشتریان می‌رسند. ضمنا بر اساس جدیدترین اخبار در سال 2019 اپل فناوری تاچ سه بعدی را از محصولات خود حذف خواهد کرد و البته این تغییر امسال از نسخه 6.1 اینچی آغاز می‌شود.

بروزرسانی جدید iOS 12 نیز امکانات مشابه تاچ سه‌بعدی را برای تمام دستگاه‌های اپل عرضه کرده و ظاهرا اپل خود به این شکل کاربران را برای حذف این ویژگی از محصولاتش آماده می‌کند.

آخرین شایعات همچنین از عرضه‌ی ایرپاد 2 در سه ماهه‌ی آخر سال 2019 خبر می‌دهد، اما قاب شارژ جدید این هدفون‌ها که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند در همین ماه سپتامبر به فروش گذاشته خواهند شد.

همچنین همانطور که در انتهای این ویدئو خواهید دید، تصویری از یک قاب محافظ آی‌پد پرو جدید منتشر شده که یک بریدگی عجیب در پایین این قاب مشاهده می‌شود، اما هیچکس دقیقا نمی‌داند این بریدگی دقیقا به چه منظوری ایجاد شده و آیا آی‌پد پرو جدید یک پورت اتصالی هوشمند دیگر نیز خواهد داشت یا خیر.

اکنون از شما دعوت می‌کنیم به تماشای ویدئوی جذاب تصاویر و رندرهای آیفون 10 اس بنشینید و نظرات خود را در مورد پرچمداران 2018 اپل با ما در میان بگذارید.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر